گلکسی اس 9 به بلندگوی استریو و نسخه جدید بیکسبی ویژن مجهز خواهد بود

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سم‌موبایل در گزارش جدید، مدعی شده است بلندگوهای دوگانه گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس توسط AKG بهینه خواهد شد.
تبلیغات

کم‌تر از دو هفته به معرفی رسمی گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در بارسلون، باقی مانده است. با‌این‌حال افشای اطلاعات اعضای جدید سری گلکسی اس ادامه دارد و آخرین گمانه‌زنی‌ها، حاکی از تغییراتی در بیکسبی هستند که این دستیار صوتی را کاربردی‌تر خواهند کرد. همچنین اعلام شده است که گلکسی اس ۹ علاوه‌ بر بلندگوی دوگانه، صدای فراگیر دالبی خواهد داشت و بلندگوی اصلی توسط AKG بهینه خواهد شد.

بلندگوی دوگانه با صدای فراگیر دالبی و نسخه جدید بیکسبی ویژن

دستیار صوتی اختصاصی جدید سامسونگ، بیکسبی نامیده می‌شود و شرکت کُره‌ای از آن به همراه پرچم‌داران گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رونمایی کرد. با این‌حال برای کهکشانی‌های جدید سامسونگ، نسخه ارتقاء یافته بیکسبی در نظر گرفته شده است و بدین شکل، تجربه کاربری بهبود می‌یابد.

در همین رابطه، گزارش‌ تأییدنشده‌ای به دست سم‌موبایل رسیده است که اعلام می‌کند نسخه جدید بیکسبی برای گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، می‌تواند ترجمه لحظه‌ای متون را از طریق سرویس بیکسبی ویژن (Bixby Vision) فراهم کند. ارائه این قابلیت به کمک موتور ترجمه گوگل فراهم شده است؛ در حال‌ حاضر بیکسبی ویژن به کاربران اجازه می‌دهد متون را ترجمه کنند؛ اما این ترجمه آنی نیست.

قابلیت واقعیت افزوده بیکسبی ویژن در پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ ارتقاء خواهد یافت؛ سرویس مکان‌یابی دستیار صوتی کُره‌ای از Foursquare برای ارائه اطلاعات محیط‌های اطراف بهره می‌گیرد؛ اما برای گلکسی اس ۹، سامسونگ از گوگل کمک گرفته است. بدین شکل، اطلاعات بیشتری به کاربر ارائه خواهد شد؛ زیرا داده‌های بیشتری توسط گوگل جمع‌آوری شده است.

گلکسی اس 9

همچنین مدتی پیش اعلام شد که جانشین گلکسی اس ۸، به بلندگوی استریو مجهز خواهد شد؛ با این‌ وجود گفته می‌شود بلندگوی دوگانه پرچم‌دار جدید سامسونگ، صدای فراگیر دالبی ارائه خواهد داد و شرکت AKG در بهبود صدای خروجی، نقش داشته است. به همین جهت، اکنون انتظارات بیشتری از گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در زمینه سرگرمی و پخش موسیقی داریم؛ باید دید نتیجه‌ی همکاری سامسونگ و AKG در بهبود صدای خروجی پرچم‌داران جدید این شرکت، تا چه اندازه تأثیرگذار بوده است.

در حال‌ حاضر صحت این شایعات به‌صورت رسمی تأیید نشده است و باید با دیده شک و تردید به اطلاعات تازه نگاه کنید. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس در اوایل اسفندماه معرفی خواهد شد؛ هر دو مدل گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در کم‌تر از یک هفته پس از معرفی رسمی، پیش‌فروش خواهند شد. ضمن اینکه عرضه رسمی آن‌ها از اواخر اسفند آغاز می‌شود.

شینده‌ها حاکی از آن هستند که پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ با قیمت پایه ۸۵۰ دلار عرضه خواهند شد و طراحی آن‌ها نسبت به نسل قبل تغییر چشمگیری ندارد. با‌این‌حالپ جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه عکاسی خواهند داشت؛ هر دو مدل به سنسوری با لنز F1.5 مجهز شده‌اند و حتی می‌توانید اندازه دهانه لنزی را تا F2.4 تغییر دهید. مدل «پلاس» نیز به دوربین دوگانه عمودی مجهز خواهد شد.

حسگر اثر انگشت در گلکسی اس ۹ نسبت به نسل قبل، جای‌گیری بهتری خواهد داشت؛ زیرا به پایین دوربین اصلی منتقل شده است. در نسل قبل، حسگر اثر انگشت در کنار دوربین قرار داشت و با توجه به ابعاد کشیده پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ، دسترسی به آن دشوار بود. البته حسگر اثر انگشت، تنها روش موجود برای احراز هویت کاربران نیست؛ گمان می‌رود کهکشانی‌های جدید سامسونگ به سیستم دیگری با نام «اسکن هوشمند» مجهز باشند که با ترکیب سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه عمل خواهد کرد. مزیت این سیستم نسبت به اسکنر عنبیه یا سیستم تشخیص چهره، دقت و سرعت بالاتر است و حتی در محیط‌های تاریک احراز هویت کاربران ممکن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات