گلکسی اس 9 سامسونگ رابط‌ کاربری جدیدی ارائه می‌دهد

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس اعلام یک منبع مطلع در چین، قابلیت‌های نرم‌افزاری اختصاصی برای گلکسی اس ۹ درنظر گرفته شده است که آن‌را از نسل قبل، متمایز می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در ماه آینده است و بسیاری از طرفداران، برای عرضه کهشکانی‌‌های جدید این شرکت لحظه‌شماری می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا به تدریج، شایعات پیرامون اعضای ۲۰۱۸ سری «گلکسی اس» افزایش پیدا کند؛ البته تمامی شایعات، صحت نخواهد داشت اما باعث می‌شود تا دید احتمالی از جانشین گلکسی اس 8 و گلکسی اس ۸ پلاس به‌دست آوریم.

براساس اعلام یک منبع در چین، پرچم‌داران نیمه اول ۲۰۱۸ سامسونگ، تجربه کاربری منحصر به فردی را ارائه خواهند داد که در هیچ‌یک از گوشی‌های پیشین این شرکت دیده نشده است. باید اشاره کرد که UX در این مطلب، به قابلیت‌های نرم‌افزاری اشاره دارد که سامسونگ در سیستم‌عامل اندروید اعمال می‌کند. سال گذشته، شرکت کُره‌ای از رابط‌کاربری Samsung Experience به همراه گلکسی اس ۸ رونمایی کرد؛ فبلت گلکسی نوت ۸ نیز که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد، از نسخه جدیدتر آن یعنی Samsung Experience 8.5 استفاده می‌کند. به همین جهت، انتظار می‌رود رابط‌کاربری Samsung Experience 9.0 روی پرچم‌داران سری «گلکسی اس ۹» اجرا شود. 

منبع این گزارش در حال‌حاضر، به این موضوع اشاره نکرده است که گلکسی اس ۹ چه قابلیت‌های نرم‌افزاری منحصر به فردی خواهد داشت؛ با این‌حال، تغییراتی در رابط‌کاربری و اضافه شدن قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید به کهکشانی‌های امسال سامسونگ، قابل پیش‌بینی بود. حتی در صورتی‌که کُره‌ای‌ها، رابط‌کاربری منحصر به فردی را برای پرچم‏‌داران ۲۰۱۸ خود تدارک دیده باشند؛ این موضوع بدین معنی نیست که گوشی‌های رده‌بالای ۲۰۱۷ سامسونگ، پس از عرضه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری یا نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، رابط‌کاربری جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را دریافت نکنند. این احتمال وجود دارد که گلکسی اس ۹ سامسونگ از رابط‌کاربری جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند؛ البته این موضوع به صورت رسمی تأیید نشده و تنها حدس و گمان است.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

در رابطه با پرچم‌داران جدید سامسونگ، مدتی پیش در زومیت خواندید که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به ترتیب با نمایشگر ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی عرضه خواهند شد. در همین رابطه، اعلام شده بود که اعضای جدید سری «گلکسی اس» در زمینه‌ عکاسی با یک‌دیگر متفاوت خواهند بود؛ برخلاف نسل قبل که تجربه‌ی عکاسی مشابهی را ارائه می‌دهند. جانشین گلکسی اس ۸ به دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است و مدل «پلاس» پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

همچنین در میزان حافظه‌ی رم نیز، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس از یک‌دیگر متمایز خواهند بود؛ در حالی‌که مدل ۵.۸ اینچی به چهار گیگابایت رم مجهز شده است؛ سامسونگ مدل دیگر را با شش گیگابایت رم ارائه می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود کهکشانی جدید سامسونگ با فضای ذخیره‌سازی پایه ۶۴ گیگابایت در دسترس قرار بگیرد؛ مدل «پلاس» در سه نسخه با ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد.

شرکت کُره‌ای پس از رونمایی از پرچم‌داران ۲۰۱۸ سری «گلکسی اس» در ۲۵ فوریه (۶ اسفند)، درنظر دارد آن‌ها را در تاریخ ۱ مارس پیش‌فروش کند؛ عرضه رسمی نیز از تاریخ ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) آغاز خواهد شد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات