فرایند خرید شماره رند از پورتال ایرانسل چگونه است

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
سیم کارت ایرانسل
هر شخص حقیقی یا حقوقی از طریق پورتال شماره‌های رند ایرانسل می‌تواند برای شرکت در مزایده و خرید شماره‌ مورد نظر خود اقدام کند.
تبلیغات

برای بعضی افراد و برخی شرکت‌ها داشتن یک شماره موبایل رند که به‌راحتی در ذهن دیگران بماند، جذاب است. این جذابیت یا احساس نیاز عده‌ای را مجاب می‌کند که برای خرید چنین شماره‌هایی هزینه‌های بالایی بپردازند. به همین دلیل، همه اپراتورها شماره‌های رند را معمولاً با قیمت‌هایی از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیون تومان عرضه می‌کنند.

ایرانسل هم در پورتال شماره‌های رند خود از سال ۹۵ در زمینه‌ مزایده آنلاین شماره‌های رند فعالیتش را آغاز کرده است. با استفاده از پرتال هر شخص حقیقی یا حقوقی که شرایط شرکت در مزایده را داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به آدرس www.shop.irancell.ir/rond/fa بدون واسطه در مزایده شماره‌های رند ایرانسل شرکت کند.

این مطلب در تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

پورتال شماره رند ایرانسل

همان‌طور که پیش از این گفتیم، پورتال شماره رند ایرانسل بستری است برای این که بتوانید از طریق آن شماره‌های رند را خریداری کنید. در این پورتال انواع شماره‌های رند در چهار دسته مختلف ارائه می‌شوند که هر یک از این دسته‌ها صرفاً از نظر مبلغ و هزینه‌ سیم‌کارت رند باهم تفاوت دارند.

چهار دسته‌بندی اصلی شماره‌های رند در قالب شماره‌های پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای و برنزی برای سهولت دسترسی مشتریان به شماره‌ی مورد نظر تعریف شده که از صفحه اصلی پورتال قابل دسترسی است:

  • شماره‌های پلاتینیوم: مختص شماره‌هایی که قیمت اولیه و پایه آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  • شماره‌های طلایی: مختص شماره‌هایی که قیمت اولیه و پایه آن‌ها از ۲ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  • شماره‌های نقره‌ای: مختص شماره‌هایی که قیمت اولیه و پایه آن‌ها از ۵۰۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  • شماره‌های برنزی: مختص شماره‌هایی که قیمت اولیه آن‌ها کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

نحوه شرکت در مزایده

پس از این که آدرس پورتال شماره‌های رند ایرانسل را در URL مرورگر خود تایپ و جست‌وجو کردید و وارد این پورتال شدید انواع شماره‌های رندی را که ایرانسل ارائه کرده است، می‌بینید. شما می‌توانید در مزایده هر شماره‌ای را که مایل به خرید آن بودید، شرکت کنید. البته برای شرکت در این مزایده و خرید شماره‌های رند لازم است در سامانه ایرانسل ثبت نام کرده، سپس با نام کاربری و رمز عبوری که تعیین کرده‌اید وارد حساب کاربری خود شوید.

با ورود به سایت بین شماره‌‌های دلخواهی که به شما نمایش داده می‌شود، روی گزینه «مشاهده جزئیات و ارائه پیشنهاد» کلیک کنید. با انتخاب این گزینه به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید و در این صفحه روی بخش «شرکت در حراجی» کلیک کنید. با پرداخت ودیعه‌ مشخص‌شده برای شماره‌ مورد نظر، در مزایده شرکت کند.

شماره‌های رند ایرانسل
مرحله اول
شماره‌های رند ایرانسل
مرحله دوم

مشترک از قسمت پرداخت ودیعه و ارائه‌ پیشنهاد وارد درگاه بانکی می‌شود و مبلغ مشخص‌شده را پرداخت می‌کند؛ پس از پرداخت مبلغ ودیعه، مشترک می‌تواند در بازه‌ مشخص‌شده نسبت به ارائه‌ اولین پیشنهاد خود اقدام کند.

با توجه به این که قیمت شماره‌های رند متفاوت است، نمی‌توان مبلغ ودیعه مشخصی برای همه شماره‌ها در نظر گرفت. اشخاص حقیقی یا حقوقی که مایل به پرداخت ودیعه برای خرید یک شماره هستند لازم است ۲۰ درصد از مبلغ پیشنهادی خود برای خرید شماره مورد نظرشان را از طریق درگاه اینترنتی پرداخت کنند.

در صورتی که مبلغ پیشنهادی شما بالاترین مبلغ باشد، آن شماره رند به شما تعلق خواهد گرفت؛ بنابراین، لازم است پس از مشخص شدن نتیجه مزایده باقی‌مانده مبلغ را پرداخت کنید تا صاحب آن شماره و سیمکارت ایرانسل شوید.

بنابراین، مراحل خرید شماره‌های رند ایرانسل را این‌طور می‌توان خلاصه کرد:

  • ورود به سایت www.shop.irancell.ir/rond/fa
  • ورود به به حساب کاربری
  • پیدا کردن شماره رند دلخواه
  • ورود به مزایده با اعلام مبلغ پیشنهادی و پرداخت ۲۰ درصد به‌عنوان پیش‌پرداخت
  • پیگیری مزایده در بخش وضعیت حراج‌های شما
  • ارائه پیشنهادهای بالاتر
  • بردن شماره رند انتخابی و کسب امتیاز در باشگاه شماره‌های رند ایرانسل
  • نکاتی درباره نحوه انجام مزایده شماره رند ایرانسل

    نکته اولی که در مورد مزایده شماره رند ایرانسل باید در نظر داشته باشید این است که در طول زمان مزایده، ممکن است افراد مختلفی مایل به خرید یک شماره باشند. در صورتی که سایر متقاضی‌ها مبالغ بالاتری را برای شرکت در مزایده و خرید آن شماره پیشنهاد دهند، این موضوع از طریق پیامک به شرکت‌کنندگان قبلی اطلاع‌رسانی می‌شود تا اگر مایل باشند مبلغ را بالاتر ببرند و احتمال پیروزی‌شان در مزایده بیشتر شود.

    به این نکته هم توجه کنید که تمام شماره‌های موجود روی پورتال حداقل به‌مدت یک هفته به حراج گذاشته می‌شوند. به این ترتیب در صورتی که مزایده شماره‌ای بیشتر از هفت روز طول بکشد، به‌منظور حفظ حقوق کلیه مشترکین، با ارائه‌ پیشنهاد جدید در ساعات پایانی حراج، ۶ ساعت به زمان مزایده اضافه می‌شود؛ این روند تا زمانی که آخرین پیشنهاد قبل از ۶ ساعت پایانی حراج ارائه شود، ادامه خواهد داشت. در این شرایط برنده‌ مزایده، آخرین پیشنهاددهنده است که از زمان پایان مزایده ۴۸ ساعت زمان برای پرداخت و تکمیل فرایند خرید سیم‌کارت دارد.

    به این نکته هم توجه کنید که در هر مزایده، امکان خرید به سه نفر اول در صورت انصراف هر کدام داده می‌شود؛ به این ترتیب که در صورت انصراف برنده اول در زمان مشخص‌شده برای پرداخت و عدم پرداخت مبلغ سیم‌کارت فرصت به نفر دوم و در صورت ابراز عدم تمایل نفر دوم، نهایتاً فرصت برای تکمیل فرایند خرید سیمکارت به نفر سوم داده می‌شود.

    چهارمین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید این است که در صورت انصراف برنده از مزایده و عدم پرداخت مبلغ سیمکارت در بازه‌ زمانی ۴۸ ساعته مبلغ ودیعه‌ اولیه، که شرکت‌کننده برای شرکت در مزایده پرداخت کرده است، به نفع ایرانسل ضبط می‌شود.

    اگر هم در مزایده شرکت کرده‌اید اما برنده نشده‌اید پس از به پایان رسیدن مزایده، می‌توانید از طریق پنل کاربری خود نسبت به استرداد مبلغ سپرده اولیه‌ خود اقدام کنید. مبلغ سپرده به‌ صورت خودکار به کارت بانکی شرکت‌کنندگان بازگشت داده می‌شود.

    پس از تکمیل فرایند پرداخت قیمت نهایی، سیمکارت موضوع مزایده از طریق پست برای برنده نهایی ارسال می‌شود و پس از دریافت مستندات (شامل فرم ثبت نام سیمکارت و کپی کارت ملی)، ثبت‌ نام برای مشترک انجام می‌شود.

    این امکان برای مشترک در نظر گرفته شده است که درصورت تمایل با مراجعه‌ی حضوری به مراکز خدمات ایرانسل، سیمکارت خود را ثبت نام کند.

    سوالات متداول زومیت

    • نشانی پورتال شماره‌های رند ایرانسل چیست؟

      برای شرکت در مزایده شماره‌های رند ایرانسل به آدرس www.shop.irancell.ir/rond/fa مراجعه کنید.

    • برای شرکت در مزایده سیمکارت رند ایرانسل چه مبلغی باید پرداخت شود؟

      برای اینکه در مزایده شرکت داده شوید، لازم است ۲۰ درصد از مبلغ پیشنهادی خود را پرداخت کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات