بهترین کانال های یوتیوب در زمینه های مختلف

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
لوگوی یوتیوب درون تلویزیون با بکگراند قرمز
یوتیوب به‌عنوان مهم‌ترین مرجع اشتراک‌گذاری ویدئو میزبان کانال‌های مختلفی است و دراین مقاله تعدادی از بهترین کانال‌های یوتیوب معرفی شده‌اند.
تبلیغات

وقتی صحبت از ویدئو می‌شود چه نامی از ذهن اکثر افراد عبور می‌کند؟ با اطمینان می‌توان گفت که در ذهن اکثر ما اسم یوتیوب با ویئو گره خورده است. یوتیوب تقریباً توسط یک‌سوم کاربران اینترنت (بیشتر از یک میلیارد) استفاده می‌شود و به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر تنها راهی که دارد، بیشتر و بیشتر شدن کاربران آن است.

شاید جالب باشد بدانید که در ایالات متحده فقط در سیستم‌عامل‌های آیفون و اندروید، بیشتر افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال یوتیوب را به شبکه‌های کابلی ترجیح می‌دهند. این موضوع را شاید در عمق جامعه بتوان برآمده از پست‌مدرنیسم و ماهیت تعاملی یوتیوب دانست که دست بیننده و مخاطب را برای تماشا و انتخاب ویدئو باز می‌گذارد.

یوتیوب بدون تعارف یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های محتوایی ویدئومحور است که در سطح جهانی تبدیل به بخشی یکپارچه از چشم‌انداز اینترنت شده، هرچند در بین کاربران ایرانی شاید هنوز به آن سطح از محبوبیت نرسیده باشد؛ اما کاربران آن هر روز درحال رشد است.

از ویدئوهای سرگرمی گرفته تا ویدئوهای بی‌پایان گربه‌ها در یوتیوب، و بهترین ویدئوهای علمی این پلتفرم به افراد کمک می‌کند حتی برای خرید محصولات مختلف، به‌خصوص گوشی هوشمند و خرید لپ‌ تاپ و سایر دستگاه‌ها اطلاعات خوبی به‌دست آورند و براساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند. طبق آمار گفته می‌شود در ایالات متحده ۶۴ درصد از خریدهای انجام شده متأثر از یوتیوب هستند.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از پربازدیدترین کانال‌های یوتیوب در موضوع‌های مختلف از فناوری گرفته تا رمزارز و برنامه‌نویسی و آموزشی را معرفی کنیم، مثل همیشه با زومیت همراه باشید.

بهترین کانال‌های فناوری یوتیوب

بهترین کانال‌های یوتیوب

۱- کانال یوتیوب مارکز براونلی (Marques Brownlee): فهرست بهترین کانال‌های فناوری یوتیوب را با مارکز براونلی شروع کنیم که به‌عنوان یکی از افراد شناخته‌شده در یوتیوب ویدئوهای بسیار با کیفیتی تولید می‌کند و عده‌ی بسیاری ازجمله ویک گاندوترا، معاون ارشد سابق گوگل، بررسی‌های او روی محصولات فناوری را بهترین در نوع خود می‌دانند.

مارکز تولید ویدئو در یوتیوب را زمانی که هنوز در دبیرستان مشغول تحصیل بود، در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ خورشیدی) آغاز کرد. از آن زمان تاکنون خیلی شرایط تغییر کرده است و اکنون او بیش‌از ۱۶ مشترک فقط در کانال یوتیوب خود دارد و ویدئوهای او نزدیک به ۲ میلیارد بار بازدید داشته‌اند.

مارکز در چند سال اخیر بیشتر مشغول بررسی گوشی هوشمند بوده است؛ اما تاکنون توانسته است از افراد مشهوری مثل ایلان ماسک و ویل اسمیت نیز در برنامه‌های خود دعوت کند.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۲- کانال یوتیوب The Verge: در بین خوره‌های فناوری ورج به‌عنوان یکی از رسانه‌های محبوب و مرجع شناخته می‌شود. کانال یوتیوب ورج در سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵) راه‌اندازی شده و تاکنون ۳٫۲ میلیون مشترک جذب کرده است.

کانال یوتیوب ورج در بین بهترین کانال‌های فناوری یوتیوب جایی متشکل از تیم خبره‌ای از روزنامه‌نگاران فناوری است که تلاش می‌کنند تا چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن زندگی در آینده ازطریق فناوری را بررسی کنند. ۴٬۲۳۳ ویدئوی کانال ورج در مجموع نزدیک به یک میلیارد بازدید برای این کانال به‌همراه داشته است.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۳- کانال یوتیوب LinusTechTip: لینوس گابریل سباستین کانادایی مالک کانال یوتیوب با موضوع فناوری است که چندین کانال دیگر نیز با نام‌های Techquickie، TechLinked و Channel Super Fun را مدییت می‌کند. محبوب‌ترین کانال یوتیوب او LinusTechTip بیشتر از ۱۵٫۴ میلیون مشترک دارد و در میان پربازدیدترین کانال‌های فناوری در یوتیوب قرار می‌گیرد.

کانال یوتیوب لینوس در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ خ.) زمانی که او در یک فروشگاه کامپیوتر آنلاین که اکنون غیرفعال است، آغاز به‌کار کرد و ایده‌ی ساخت کانال درواقع از دل فروشگاه بیرون آمد تا در آن به بررسی محصولات مختلف بپردازند.

کانال یوتیوب LinusTechTip توانست به محبوبیت خوبی دست پیدا کند و در سال ۲۰۱۴، وب‌سایت خبری Tubefilter، کانال لینوس را در بین یک درصد از برترین و موفق‌ترین کانال‌های مورد توجه گوگل برای پخش تبلیغات در حوزه فناوری قرار داد. همچنین مجله Inc. کانال یوتیوب لینوس را در بین ۳۰ کانال برتر حوزه فناوری، در رتبه ۴ قرار داد.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۴- کانال یوتیوب Mrwhosetheboss: با مالکیت آرون روپش ماینی در سال ۲۰۱۱ آغاز به‌کار کرده است. ماینی متولد انگلیس است و کانال یوتیوب او به‌عنوان یکی از بهترین کانال‌های یوتیوب انگلیس نیز شناخته می‌شود. کانال او بیشتر از ۱۴ میلیون مشترک دارد و مجموع بازدید ویدئوهای او به بیشتر از ۳ میلیارد می‌رسد.

ماینی فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد است و به‌گفته‌ی خودش فناوری بخش مهمی از زندگی‌اش را تشکیل می‌دهد. او توانسته است در جشنواره Streamt Awards سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در دسته‌بندی فناوری موفق به کسب مقام شود. یکی از پربازدیدترین ویدئوهای او درباره تبدیل گوشی هوشمند به هولوگرام سه‌بعدی است.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۵- کانال یوتیوب Dave2D: کانال Dave3D متعلق به Dave Lee در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون توانسته با ۷-۷ ویدئو بیشتر از ۳٫۵ میلیون مشترک جذب کند و نزدیک به ۸۰۰٬۰۰۰ بازدید در مجموع داشته باشد. به‌طور تقریبی او در سال ۲۰۲۱ میلادی ۷۰۰٬۰۰۰ دلار درآمد از یوتیوب داشت که شامل، تبلیغات، قراردادهای حامیان و شرکت‌ها می‌شود.

اغلب ویدئوهای او فرصتی برای مقایسه و بررسی دستگاه‌های گوشی و سخت‌افزار گیمینگ است و محبوب‌ترین ویدئوی کانال او مربوط به ۶ سال پیش و معرفی قدرتمندترین لپ‌تاپ دنیا است.

فهرست بهترین کانال‌های فناوری یوتیوب را می‌توان همچنان با دیگر کانال‌ها ازجمله UnboxTherapy و Austin Evans ادامه داد؛ اما به معرفی همین سه مورد در اینجا بسنده می‌کنیم.

درادامه قصد داریم سراغ بهترین کانال‌های کریپتو یوتیوب برویم و سه نمونه از بهترین کانال‌های مرتبط با رمزارز را معرفی کنیم.

بهترین کانال‌های رمزارز یوتیوب

کانال‌های رمزارز یوتیوب را باید با حساسیت زیادی زیرنظر گرفت زیرا ممکن است با کانالی برخورد کنید که خیلی معتبر به‌نظر برسد؛ اما درنهایت موجب ضرر و زیان یا در مواردی به دلیل بی‌احتیاطی موجب کلاهبرداری شود. به‌طور کلی به‌خاطر بسپارید که از اطلاعات و محتوای موجود در این کانال‌ها به‌عنوان ابزار آموزشی استفاده کنید و به چشم ابزار سرمایه‌گذاری و دریافت سیگنال به آن‌ها نگاه نکنید، مگر اینکه از دانش و اطلاعات کافی در این زمینه برخوردارید.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۱- کانال یوتیوب Bankless: کانال یوتیوب Bankless در حال حاضر یکی از بهترین کانال‌های رمزارز یوتیوب است که محتوای فوق‌العاده‌ای از دنیای رمزارز و جنبه مالی آن ارائه می‌کند.

هدف اساسی این کانال آموزش مخاطبانش در راستای استقلال مالی است تا بتوانند برای ورود به بازارهای مالی رمزارز آماده شوند.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۲- کانال یوتیوب Rekt Capital: یکی از بهترین کانال‌های رمزارز در یوتیوب است که در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ خ.) کار خود را آغاز کرده و از همان ابتدا تحلیل‌های با کیفیتی به‌طور مداوم دراختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است. هر ویدئویی که در این کانال یوتیوب منتشر می‌شود مبنی‌بر تحلیل تکنیکال است.

علاقه‌مندان به بیت کوین نباید تماشای ویدئوهای این کانال را از دست بدهند. هرچند، محتوای خوبی درباره بخشی از آلت‌کوین‌ها نیز ارائه می‌کند. همچنین، مالکان این کانال یوتیوب به دلیل استقابل زیاد مخاطبان خود، وب‌سایتی نیز با همین نام راه‌اندازی کرده‌اند که دوره‌های مختلف آموزشی رمزارز را در آن ارائه می‌کنند. به‌طور کلی این کانال مجموعه کاملی را برای معامله‌گرهای اهل فن پیشکش می‌کند.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۳- کانال یوتیوب TechnicalRoundup: به‌طور خلاصه این کانال بر تحلیل تکنیکال کاربردی تمرکز دارد. یوتیوب پلتفرم گسترده‌ای است و هرگونه محتوایی در کیفیت‌های مختلف در آن پیدا می‌شود؛ اما وظیفه مخاطب این است که به‌هوش باشد و محتوای مناسب را از محتوای جذب کلیک تشخیص دهد. این کانال با وجود اینکه در سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹ خ.) آغاز به کار کرده است؛ اما از کیفیت محتوایی خوبی برخوردار است وبه‌صورت حرفه‌ای عمل می‌کند.

بهترین کانال‌های آموزشی برنامه‌نویسی یوتیوب

شاید بی‌راه نباشد که بگوییم درحال حاضر یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی برای چند سال آینده، برابر با ضرورت یادگیری زبان انگلیسی در ۱۰ سال پیش است. یکی از مجموعه بهترین ویدئوهای آموزشی در یوتیوب، ویدئوهای آموزش برنامه‌نویسی است که می‌تواند برای قدم گذاشتن در این مسیر نقطه شروع خوبی باشد.

همچنین، می‌توانید با کمک روش‌های دانلود ویدیو از یوتیوب، ویدئوهای آموزشی مورد نیاز خود را برای یادگیری دقیق‌تر روی سیستم خود ذخیره کنید. افزون‌براین، می‌توانید برای درک بهتر آموزش‌ها، دانلود زیرنویس ویدیوهای یوتیوب را نیز بررسی کنید.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۱- کانال یوتیوب Derek Banas: این کانال یوتیوب در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ خ.) کار خود را شروع کرده است و طبق توضیحات کانال Derek Banas ویدئوهای آموزشی براساس نیاز کاربران تولید می‌شوند. ازجمله موضوعات آموزشی در کانال او می‌توان بهآموزش برنامه‌نویسی یادگیری ماشینی اشاره کرد.

همچنین، ۱٫۲ میلیون مخاطب کانال او می‌توانند ازطریق کانال دیسکورد او موضوعات درخواستی خود را مطرح کنند؛ بنابراین، هر کس می‌تواند با اندکی صبر محتوای اختصاصی خود را داشته باشد.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۲- کانال یوتیوب ProgrammingKnowledge: برخی افراد با ویدئوهای کوتاه و مختصر برای یادگیری بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند، برخی دیگر نیز ویدئوهای طولانی و جامع را ترجیح می‌دهند که شاید طول آن‌ها به چندین ساعت برسد.

کانال آموزش برنامه نویسی یوتیوب ProgrammingKnowledge در هر دو حالت ویدئو برای مخاطبان خود ارائه می‌کند. ویدئوهای این کانال از آموزش لینوکس و پایتون گرفته تا توسعه اپلیکشن برای اندروید و C++ و جاوا را شامل می‌شود. هرچند، همه‌چیز به خود فراگیر برمی‌گردد و تماشای ویدئو قرار نیست جادو کند و یک‌باره شما را تبدیل به برنامه‌نویس حرفه‌ای کند؛ اما در هر صورت، گوی و میدان آماده است.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۳- کانال یوتیوب CS Dojo: این کانال با اینکه در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شده است و عمر زیادی ندارد؛ اما YK Sugi محتوای خوبی در آن ارائه می‌کند که می‌تواند مناسب مبتدی‌ها باشد.

مالک این کانال، YK Sugi، قبلاً به‌عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار در گوگل کار می‌کرده و اکنون تبدیل به یک یوتیوبر موفق شده است. تعداد مشترکین کانال یوتیوب او نزدیک ۲ میلیون نفر است. او علاوه‌بر آموزش برنامه‌نویسی، به بیننده‌های خود اطلاعاتی درباره پیداکردن شغل به‌عنوان برنامه‌نویس و همچنین نکاتی درباره مصاحبه‌های شغلی نیز ارائه می‌دهد. همچنین، یک مجموعه از ویدئوهای او روی نکاتی برای ایجاد یک استارتاپ تمرکز دارد.

بهترین کانال‌های علمی-آموزشی یوتیوب

اگر برنامه‌های علمی جذاب را دوست دارید که در آن مباحث و تئوری‌هایی که شاید در کتاب‌های درسی خوانده باشید را آزمایش کنند، کانال‌هایی در یوتیوب فعال هستند که چنین ویدئوهایی را منتشر می‌کنند و در کنار بررسی مباحث علمی به‌صورت عملی، جنبه‌ی سرگرمی بسیار خوبی خواهند داشت.

پس، محتوای آموزشی موجود در یوتیوب فقط محدود به بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش زبان انگلیسی نمی‌شود و می‌توان هرگونه محتوای آموزشی را در آن به‌دست آورد.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۱- کانال یوتیوب The King of Random: این کانال مخصوص دوستداران برنامه‌های علمی آزمایشی است که در هر آخر هفته پروژه‌ای تجربی پیشنهاد می‌دهد. برخی از ویدئوها فقط کاربرد سرگرمی دارند و با جذابیت علوم تجربی آزمایشاتی اجرا می‌شود که می‌تواند برای هر کسی سرگرم‌کننده و آموزشی باشد و برخی از ویدئوهای آن نیز کاربردی هستند و ترفندهای را برای حل برخی مشکلات روزمره ارائه می‌کنند که به‌راحتی قابل به‌کارگیری هستند.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۲- کانال یوتیوب Veritasium: با وجود اینکه شاید تعداد ویدئوهای این کانال با توجه به اینکه از سال ۲۰۱۰ فعالیت می‌کند، زیاد به‌نظر نرسد؛ اما کیفیت ویدئوهای «عنصر حقیقت» آنچنان بوده که بتواند از مرز ۲ میلیارد بازدید عبور کند.

این کانال علمی تلاش می‌کند ویدئوهای خود را برمبنای اطلاعات موثق ارائه‌شده توسط افراد تهیه کندو ویدئوهای این کانال از علمی و آموزشی گرفته تا هر موضوع جالبی را پوشش می‌دهد.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۳- کانال یوتیوب Vsauce: کانالی با ۱۸ میلیون مشترک که در سال ۲۰۱۰ میلادی راه‌اندازی شده است. مایکل استیون در مجموعه ویدئوهای این کانال در تلاش برای پاسخ دادن به پرسش‌های علمی است که شاید پرسش شما نیز باشد.

چاشنی سرگرمی در آموزش و بررسی مطالب علمی همیشه برای سنین مختلف جذابیت دارد و محتوای علمی این کانال یوتیوب نیز با کمک این استراتژی موفقیت زیادی کسب کرده است.

بهترین کانال‌های آموزش عکاسی نجومی یوتیوب

بهترین کانال‌های مرتبط با فضا و ستاره‌شناسی و نجوم در یوتیوب جدای از کانال ناسا و اسپیس‌ایکس و PBS Space-Time و موارد شناخته‌شده دیگر، شامل مواردی می‌شود که می‌توانند مخاطب را برای عکاسی نجومی آماده کند و به او نکته‌های زیادی را آموزش دهد.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۱- کانال یوتیوب AstroBackyard: با حدود نیم‌میلیون مشترک این کانال یکی از بهترین کانال‌های نجوم و ستاره‌شناسی یوتیوب است که عاشقان دنیای ستارگان را به خود جذب می‌کند. در این کانال آموزش عکاسی نجومی با جزئیات و ترفندهای ثبت و پردازش عکس ارائه می‌شود. همچنین، نکاتی برای خرید بهترین تجهیزات مناسب عکاسی نجومی نیز در قالب ویدئوهای آموزشی دردسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. پس اگر علاقه‌مند به عکاسی نجومی باشید، تماشای ویدئوهای این کانال قطعاً برای شما مفید خواهد بود.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۲- کانال یوتیوب Astrobiscuit: دیگر کانال آموزشی یوتیوب برای تکنیک‌ها و بررسی تجهیزات عکاسی نجومی است که روی کیفیت بالا تمرکز دارد. در ویدئوهای آموزشی این کانال بهترین زمان روز برای عکاسی، بهترین تجهیزات برای عکاسی نجومی و بهترین تنظیمات مورد نیاز برای ثبت سوژه آموزش داده می‌شود.

بهترین کانال‌های یوتیوب

۳- کانال یوتیوب Nebula Photos: کانالی با تمرکز بیشتر روی نکات عکاسی نجومی مناسب تازه‌کاران که آموزش‌های عمیقی از تمام فرایند ویرایش عکس‌های خام ارائه می‌کند. همچنین، تکنیک‌های لازم برای عکاسی نجومی از پایه تا پیشرفته در این کانال آموزش داده می‌شود. بررسی دوربین‌های مختلف و تلسکوپ‌ها نیز بخش دیگری از ویدئوها را پوشش می‌دهد تا بتوانید با انواع تجهیزات عکاسی نجومی آشنا شوید.

جمع‌بندی

معرفی بهترین کانال‌های یوتیوب قطعاً در همین چند کانال خلاصه نمی‌شود و همچنان می‌توان این فهرست را ادامه داد.؛ اما، برای شروع می‌توانید طبق علاقه‌ی خود به این کانال‌ها سربزنید و رفته‌رفته طبق سلیقه‌ی خود کانال‌های دیگری را کشف کنید.

یوتیوب پلتفرم قدرتمندی است که هرروزه بر محبوبیتش میان کاربران افزوده می‌شود و به‌خوبی حق‌وحقوق پدیدآورنده‌ی محتوا را نیز به‌جا می‌آورد. هرچند، مانند هر بخش دیگر فضای مجازی باید هوشیار باشید که در دام محتوای بی‌کیفیت و حتی اشتباه نیفتید. شاید شماهم در آینده بخواهید برای ساخت کانال یوتیوب خود اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات