۱۰ سایت دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
حروف کلمه Subtitle
سایت‌های دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی مختلفی وجود دارند که در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

شاید در وهله اول تصور کنید دانلود زیرنویس فیلم فقط برای تماشای فیلم‌هایی با زبان دیگر کاربرد دارد؛ اما موارد استفاده از زیرنویس فیلم و ماهیت اساسی چنین قابلیتی فراتر از فقط تماشای فیلم به زبان اصلی با ترجمه نوشتاری در پایین تصویر است.

یکی از مهم‌ترین علل وجود زیرنویس امکان تماشای ویدئو یا فیلم برای افراد توان‌یاب با مشکلات مرتبط با شنوایی است.

البته، در برخی کشورها از کلمه‌ی زیرنویس یا Subtitle برای ترجمه نوشتاری گفت‌وگوهای درون ویدئو به زبان دیگر استفاده می‌شود، در حالی که وجود زیرنویس با زبانی یکسان با گفت‌وگوهای درون فیلم یا ویدئو را توضیح یا Closed Caption می‌نامند که با علامت اختصاری CC نمایش داده می‌شود.

حتماً چنین قابلیتی را تاکنون در یوتیوب دیده‌اید که در بین عموم کاربران به‌عنوان زیرنویس یوتیوب شناخته می‌شود و روش‌هایی برای دانلود زیرنویس یوتیوب نیز وجود دارند.

رفع مشکل زیرنویس فارسی - تصویر اصلی

زیرنویس‌های CC دارای توضیحات کامل از تمام اصوات شنیده‌شده در فیلم نظیر دویدن، صدای بستن در، صدای باد، آواز خواندن و... می‌شود که برای یک فرد ناشنوا یا کم‌شنوا تماشای فیلم را ملموس‌تر می‌کند. چنین توضیحاتی اغلب بین دو قلاب [ ] نوشته می‌شوند تا در زمان خوانش متمایز از گفت‌وگوها باشند.

گذشته از این، ممکن است در مکانی باشید که امکان تماشای فیلم یا ویدئو با صدا وجود ندارد یا محیط شلوغی باشد که تشخیص گفت‌وگوهای درون فیلم غیر ممکن به‌نظر برسد؛ بنابراین، دانلود زیرنویس فیلم به شما کمک می‌کند تا از دیدن فیلم لذت ببرید و بیشتر در جریان فیلم قرار بگیرید.

از دیگر علت‌های تماشای فیلم با زیرنویس، به‌عنوان روش‌های کمک آموزشی برای یادگیری زبان جدید است که البته نکات خاص خود را دارد و بدون مشورت با مدرس زبان احتمالاً مناسب تمام سطوح زبانی نباشد. به‌هرحال، تماشای فیلم با زبان اصلی و با کمک زیرنویس مزیت‌های زیادی دارد.

عده‌ای دیگر شاید بر این عقیده باشند که صدای دوبله بیننده را از اتمسفر فیلم دور می‌کند و آنچنان که باید امکان ورود به دنیای فیلم را فراهم نمی‌کند؛ بنابراین ترجیحشان این است که زیرنویس دانلود کنند و فیلم یا سریال را با صدا و زبان اصلی تماشا کنند.

انواع زیرنویس

به‌طور کلی دو مدل زیرنویس وجود دارد که عبارت‌اند ‌از: سافت‌ساب (Softsub) و هاردساب (Hardsub). زیرنویس‌های سافت ساب به زیرنویسی گفته می‌شود که به‌صورت فایل جداگانه غالباً با فرمت .srt امکان دانلود دارد و می‌توان در حین پخش فیلم در برنامه‌هایی نظیر VLC یا KM Player آن را به فیلم اضافه کرد.

البته، ممکن است حین پخش با مشکل زیرنویس فارسی در VLC و KM Player مواجه شوید که راه‌حل‌های خاص خود را دارد؛ اما همچنان امکان دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی در برنامه VLC یکی از ساده‌ترین راه‌های موجود به‌حساب می‌آید.

با‌این‌حال، زیرنویس هاردساب، دارای فایل جداگانه نیست و به‌ زیرنویس چسبیده در بین عموم مردم شناخته می‌شود. این نوع زیرنویس‌ها روی فایل فیلم قرار دارند و نیاز به دانلود زیرنویس جداگانه ندارد. اگر فایل زیرنویس را دانلود کرده‌اید می‌توانید با کمک آموزش تصویری چسباندن زیرنویس به فیلم در گوشی اندروید زیرنویس هاردساب خود را تهیه کنید.

بهترین سایت های دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی

پلتفرم‌های مختلفی برای دانلود زیرنویس فیلم وجود دارند و در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین سایت‌های دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی را معرفی کنیم.

۱- وب‌سایت Subscene

وب‌سایت دانلود زیرنویس Subscene

وب‌سایت معروف ساب‌سین با آدرس subscene.com یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی است که می‌توان در آن زیرنویس هر فیلم یا سریال یا انیمه‌ای را پیدا کرد.

ساب‌سین دارای زیرنویس‌هایی با فرمت متفاوت و به زبان‌های مختلف است که خوشبختانه یکی از مراجع دانلود زیرنویس فارسی نیز به‌شمار می‌رود و به راحتی می‌توانید با موتور جست‌وجوی آن هر زیرنویسی را که می‌خواهید پیدا کنید.

۲- برنامه VLC

برنامه پخش فایل‌های ویدئویی و صوتی VLC Media Player یکی از برنامه‌های محبوب بین کاربران است که امکان ویژه‌ای برای پخش ویدئو ارائه می‌کند. علاوه‌بر تمام آن قابلیت‌ها، امکان دانلود زیرنویس فیلم توسط آن نیز وجود دارد.

برای دانلود زیرنویس با VLC فقط باید فایل فیلم را پخش کرد سپس از نوار منوی بالای برنامه VLC روی گزینه‌ی View بزنید و از منوی بازشده آخرین گزینه یعنی VLsub را انتخاب کنید.

منوی دانلود زیرنویس برنامه VLC

پنجره‌ای باز می‌شود که در ردیف اول آن باید زبان مدنظر خود را انتخاب کنید، سپس در ردیف دوم نام فیلمی که می‌خواهید زیرنویسش را دانلود کنید وارد کنید و روی دکمه‌ی مقابل آن، Search By Name را بزنید تا نتایج در کادر پایین به‌نمایش درآیند و متناسب با فرمت ویدئویی فیلم، زیرنویس را دانلود کنید.

همچنین، در ردیف‌های بعدی می‌توان به‌صورت جزئی‌تر برای جست‌وجوی سریال اقدام کرد. این قابلیت بدون پخش فیلم نیز در درسترس قرار دارد و یکی از بهترین روش‌های دانلود زیرنویس به‌شمار می‌رود.

۳- وب‌سایت World Subtitle

وب‌سایت دانلود زیرنویس Worldsubtitle

یکی از بهترین وب‌سایت‌های دانلود زیرنویس فارسی وب‌سایت جهان زیرنویس (Worldsubtitle) است که برای دسترسی به آن می‌توانید نامش را در گوگل جست‌وجو کنید. از ویژگی‌های مهم این وب‌سایت می‌توان به جامع بودن آن و دانلود مستقیم زیرنویس برای انواع فرمت‌های ویدئویی با کیفیت‌های متفاوت اشاره کرد.

علاوه‌براین، اگر در حوزه ترجمه زیرنویس تجربه دارید می‌توانید زیرنویس‌های خود را برای آن‌ها ارسال کنید تا در دسترس عموم قرار بگیرند.

۴- وب‌سایت Subkade

وب‌سایت دانلود زیرنویس subkade

دیگر وب‌سایت دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی که در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرد ساب‌کده با آدرس subkade.ir است. در این وب‌سایت خلاصه‌ای از فیلم یا سریال و مشخصات کلی آن ارائه می‌شود و زیرنویس تمامی فیلم‌ها یا سریال‌ها با دو زبان فارسی و انگلیسی برای دانلود در دسترس قرار دارند.

درواقع، با دانلود کردن یک فایل فشرده، به‌صورت مجزا به دو پوشه زیرنویس فارسی و انگلیسی دست پیدا خواهید کرد که در فرمت‌های مختلف قابل نمایش هستند.

۵- وب‌سایت Yify Subtitle

وب‌سایت دانلود زیرنویس yts-subs

اگر اهل تماشای فیلم باشید نام Yify برایتان آشنا خواهد بود. این وب‌سایت با آدرس yts-subs.com امکان دانلود زیرنویس به زبان‌های مختلف را فراهم می‌کند و علاوه‌بر زیرنویس، مشخصات فیلم و خلاصه‌ای از فیلم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته، ممکن است آدرس وب‌سایت تغییر کند؛ بنابراین برای دسترسی دقیق‌تر بهتر است نام آن را در گوگل جست‌وجو کنید.

البته، برای دانلود زیرنویس فارسی فیلم‌های جدید در این وب‌سایت ممکن است دچار مشکل شوید؛ اما برای دانلود زیرنویس انگلیسی قطعاً می‌تواند در اولویت اول قرار بگیرد.

۶- وبسایت Open Subtitle

وب‌سایت دانلود زیرنویس opensubtitles

یکی دیگر از وب‌سایت‌های شناخته‌شده برای دانلود زیرنویس وب‌سایت opensubtitles.com نام دارد. در این وب‌سایت امکان دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی وجود دارد و می‌توان با جست‌وجو در آن به هزاران عنوان زیرنویس فیلم و سریال دسترسی پیدا کرد.

یکی از قابلیت‌های کاربردی این وب‌سایت وجود افزونه برای نصب روی مرورگر است که کار دانلود زیرنویس را بسیار آسان می‌کند. همچنین، کاربر می‌تواند اگر زیرنویس زبان مدنظر خود را پیدا نکرد، آن را درخواست کند. این وب‌سایت برای دانلود زیرنویس انگلیسی مناسب‌تر است؛ اما احتمال پیداکردن زیرنویس فارسی برای سریال یا فیلم‌های قدیمی‌تر نیز وجود دارد.

یکی از نکات مثبت این وب‌سایت پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه‌ی منوی فارسی است؛ البته، زبان وب‌سایت به‌طور ماشینی ترجمه می‌شود و به‌همین دلیل کاملاً فارسی نیست و بخش‌هایی از آن به زبان انگلیسی باقی می‌ماند.

۷- وب‌سایت Podnapisi

وب‌سایت دانلود زیرنویس podnapisi

دیگر وب‌سایت مناسب دانلود زیرنویس انگلیسی با آدرس podnapisi.net است که برای تمام سریال‌ها و فیلم‌ها می‌توان در آن زیرنویس پیدا کرد. طبق جست‌وجویی که برای زیرنویس فارسی در وب‌سایت انجام شد، برای برخی فیلم‌ها و سریال‌های سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) نتایجی به‌دست آمد؛ اما تعداد آن‌ها بسیار کم بود. در هر صورت این وب‌سایت یکی از بهترین منابع دانلود زیرنویس انگلیسی به‌شمار می‌رود.

۸- وب‌سایت Addic7ed

وب‌سایت دانلود زیرنویس addic7ed

این وب‌سایت با آدرس addic7ed.com مناسب برای دانلود زیرنویس انگلیسی است و به‌صورت روزانه به‌روز می‌شود و زیرنویس جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها را به زبان انگلیسی و به زبان‌های مختلف ارائه می‌کند.

با کمی جست‌وجو زیرنویس فارسی تعدادی از مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های معروف را نیز پیدا خواهید کرد؛ اما برای دانلود زیرنویس فارسی جدیدترین فیلم‌ها این وب‌سایت انتخاب خوبی به‌نظر نمی‌رسد.

۹- وب‌سایت Subtitle Seeker

وب‌سایت دانلود زیرنویس subtitleseeker

این وب‌سایت درواقع، به تعبیر خودش، مدخل و پورتالی برای دسترسی و دانلود زیرنویس‌های رایگان است. بدین ترتیب، افراد داخل وب‌سایت زیرنویس جدیدی بارگذاری نمی‌کنند و موتور جست‌وجوی این وب‌سایت نتایج را از بیش‌از ۲۰ پلتفرم دیگر جمع‌آوری می‌کند و کاربران می‌توانند زیرنویس مدنظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند.

این وب‌سایت غالباً برای دانلود زیرنویس انگلیسی مناسب است؛ اما شاید بتوان در مواردی زیرنویس فارسی نیز از آن دانلود کرد.

۱۰- وب‌سایت English Subtitles

وب‌سایت دانلود زیرنویس english-subtitles

یکی دیگر از وب‌سایت‌های محبوب دانلود زیرنویس انگلیسی با آدرس english-subtitles.org است که در بین سایر پلتفرم‌ها یکی از جامع‌ترین‌ها به‌شمار می‌رود و منبع غنی و معتبری از زیرنویس انگلیسی است.

اکنون نوبت شما است که با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید برای دانلود زیرنویس فارسی و انگلیسی از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات