چطور ویدیو‌های یوتیوب را با گوشی و کامپیوتر دانلود کنیم؟

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
پلتفرم محبوب یوتیوب اجازه‌ی دانلود ویدیوها را به کاربرانی که اشتراک ندارند نمی‌دهد؛ اما با برخی راهکارها می‌توان این محدودیت را از میان برداشت.
تبلیغات

بعضی مواقع برای دسترسی آسان‌ و آفلاین به ویدئوهای یوتیوب بهتر است آن‌ها را دانلود کنیم؛ اما چگونه می‌توان اینکار را انجام داد؟

باوجود نقش بسیار مهمی که یوتیوب در آموزش آنلاین و کسب‌و‌کارها دارد، به کاربران بدون اشتراک امکان دانلود مستقیم ویدئوهای موجود را نمی‌دهد و گزینه‌ی دانلود را تنها برای کاربران یوتیوب پریمیوم در دسترس قرار می‌دهد. در ادامه نحوه‌ی دانلود از یوتیوب در دستگاه‌های مختلف از جمله ویندوز، آیفون و اندروید را شرح می‌دهیم.

دانلود فیلم از یوتیوب با برنامه

برخی کاربران، استفاده از نرم‌افزارها را برای دانلود ویدئو‌های یوتیوب در کامپیوتر به روش‌های آنلاین ترجیح می‌دهند. برای این دسته از کاربران گزینه‌های متعددی وجود دارد و می‌توانند با یک بار نصب نرم‌افزار، هر ویدیویی را

از یوتیوب دانلود کنند. اپلیکیشن 4K Video Downloader که در ادامه روش استفاده از آن را توضیح می‌دهیم، یکی از بهترین‌ برنامه‌های موجود برای دانلود از یوتیوب به‌شمار می‌رود.

برنامه 4K Video Downloader

برای دانلود ویدیو از طریق 4K Video Downloader، ابتدا وارد وب‌سایت آن شوید و نرم‌افزار را دانلود کنید. پس از نصب و اجرای برنامه می‌توانید دانلود ویدیوهای دلخواهتان را آغاز کنید.

  • چنانچه می‌خواهید نرم‌افزار 4K Video Downloader ویدیوها را به‌طور خودکار و با فرمت و تنظیمات یکسانی دانلود کند، سوییچ کنار Paste Link را روشن و تنظیمات مدنظرتان را اعمال کنید.
محیط اپلیکیشن 4k Video Downloader
  • پس از انجام این کار، تنها کافی است لینک ویدیوی موردنظر را کپی کنید و سپس در محیط نرم‌افزار، روی Paste Link ضربه بزنید تا دانلود به‌طور خودکار آغاز شود.
محیط اپلیکیشن 4k Video Downloader
  • اگر تمایل دارید برای هر ویدیو تنظیمات و فرمت خاصی را تعیین کنید، نیازی به روشن‌کردن سوییچ مورد بحث نیست. در این صورت، پس از کلیک روی گزینه‌ی Paste Link پنجره‌ی جدیدی باز خواهد شد که در آن می‌توانید با فرمت مد نظرتان دانلود را انجام دهید.
  • در انتها، برای شروع دانلود گزینه‌ی‌ Download را انتخاب کنید.
محیط اپلیکیشن 4k Video Downloader

دانلود از یوتیوب با لینک مستقیم

علاوه‌بر نرم‌افزارهای دانلود از یوتیوب که به نصب نیاز دارند، می‌توان از ابزارهای مبتنی‌بر وب نیز برای دانلود ویدیوها استفاده کرد. وب‌سایت‌های AceThinker و U2Convert و Y2mate از بهترین ابزارهای آنلاینی هستند که می‌توانید برای دانلود ویدیو از آن‌ها کمک بگیرید. این وب‌‌سایت‌ها معمولاً عملکرد یکسانی دارند؛‌ ازاین‌رو در ادامه تنها روش دانلود از وب‌سایت AceThinker را شرح می‌دهیم.

سایت دانلود از یوتیوب AceThinker

ابزار آنلاین AceThinker به شما امکان می‌دهد ویدئوها را از وب‌سایت‌های مختلف (یوتیوب، ویمئو و...) بدون محدودیت و به‌صورت رایگان دانلود کنید. این ابزار مبتنی‌بر وب با همه‌ی مرورگرها از جمله سافاری و اج و کروم سازگاری دارد.

  • برای دانلود ویدیو از طریق وب‌سایت AceThinker، ابتدا لینک مدنظرتان را از یوتیوب کپی کنید.
  • وارد وب‌سایت مذکور شوید و لینک را در کادر مربوطه جایگذاری کنید.
وب‌سایت Acethinker
  • روی نماد جستجو ضربه بزنید تا فهرستی از فرمت‌های مختلف نمایان شود. برای دانلود هرکدام از گزینه‌ها، روی گزینه‌ی Download مقابل آن کلیک کنید.
وب‌سایت Acethinker

دانلود از یوتیوب در اندروید

اگر از کاربرانی هستید که اپلیکیشن‌ها را به سرویس‌های تحت وب ترجیح‌ می‌دهید، توصیه‌ی ما استفاده از برنامه‌ی NewPipe، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موجود است که البته اپلیکیشن آن به‌صورت رسمی در پلی استور موجود نیست؛ اما می‌توانید از طریق لینک زیر، آن را دانلود کنید.

  • پس از اجرای اپلیکیشن NewPipe، با محیطی نسبتاً شبیه‌به یوتیوب مواجه می‌شوید. درنتیجه کار سختی برای دانلود در پیش ندارید و تنها باید ویدیوی مورد نظر را جست‌وجو و پیدا کنید.
  • پس از یافتن ویدئو در اپلیکیشن، روی نماد Download ضربه بزنید و در پنجره‌ی دانلود، فرمت ویدیو را انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌توانید فقط نسخه‌ی صوتی ویدیو یا صرفاً کپشن آن را دانلود کنید.
  • پس از انتخاب فرمت مورد نظر، با انتخاب OK در نوار بالای پنجره‌ی دانلود، فرایند دانلود فیلم از یوتیوب شروع می‌شود.
اپلیکیشن NewPipe
اپلیکیشن NewPipe
اپلیکیشن NewPipe

درانتها می‌توانید فهرست ویدیوهای دانلودشده یا در حال دانلود را در بخش Settings و سپس Downloads مشاهده کنید.

دانلود از یوتیوب با ربات تلگرام

علاوه‌بر راهکارهایی مثل اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مبتنی‌بر وب، تلگرام نیز می‌تواند روش مناسبی برای دانلود ویدیو باشد. اپلیکیشن تلگرام دارای ربات‌های مختلفی است که به‌منظور دانلود ویدئو یا موسیقی ایجاد شده‌اند.

ربات YoutubeDL

  • YoutubeDL یکی از ربات‌هایی است که ویدیوهای دلخواه شما را از یوتیوب دانلود می‌کند. برای استفاده از این ربات، عبارت YoutubeDL@ را در تلگرام جستجو کنید و وارد صفحه‌ی بات شوید.
  • برای فعال‌شدن ربات تلگرام دکمه‌ی START را بزنید و سپس لینک ویدیوی یوتیوب را ارسال کنید.
  • ربات مذکور، بعد از پردازش ویدئو، گزینه‌های زیادی را با فرمت‌ها و حجم‌های مختلف برای دانلود دراختیارتان قرار می‌دهد.
  • پس از انتخاب فرمت مورد‌ نظرتان، بات تلگرام دانلود ویدئو را آغاز و سپس فایل آن را برای دانلود در همان صفحه آپلود می‌کند.
ربات تلگرامی دانلود از یوتیوب
ربات تلگرامی دانلود از یوتیوب
ربات تلگرامی دانلود از یوتیوب

دانلود فیلم از یوتیوب در آیفون و آیپد

آیفون برخلاف گوشی‌های اندرویدی امکان ذخیره‌‌ی مستقیم و آسان از طریق اپلیکیشن‌ها را ندارد. درواقع محدودیت‌های سیستم‌عامل iOS امکان نوشتن اپلیکیشن برای این منظور و توزیع آن در اپ استور را از بین می‌برد. دانلود اپلیکیشن از منابع ناشناس برای گوشی آیفون هم به آسانی اندروید نیست و درنهایت، باید به‌دنبال راهی دیگر برای دانلود فیلم از یوتیوب باشید.

بهترین روش برای دانلود از یویتوب در گوشی‌های آیفون، استفاده از وب‌سایت‌های مبتنی‌بر وب همچون AceThinker است که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم.

  • برای دانلود فیلم از یوتیوب، در گوشی آیفون خود وب‌سایت AceThinker را باز کنید.
  • لینک ویدیو را در کادر مربوطه جایگذاری کنید و سپس روی نماد جستجو ضربه بزنید.
  • از فهرست پیش رو، یکی از فرمت‌ها را برای دانلود انتخاب و سپس گزینه‌ی Download را به مدت چندثانیه نگه دارید.
  • گزینه‌ی Download Linked FiLe را انتخاب کنید تا فرآیند دانلود شروع شود.
وب‌سایت Acethinker در گوشی آیفون
وب‌سایت Acethinker در گوشی آیفون
وب‌سایت Acethinker در گوشی آیفون

شما از چه راهکاری برای دانلود ویدیو از یوتیوب استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

این مقاله را شبنم توایی و مصطفی عسگری در سال ۱۴۰۲ نگارش کردند و کوثر نیکومنش آن را در تیر ۱۴۰۳ به‌روزرسانی کرده است.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه از یوتیوب دانلود کنیم؟

    برای دانلود از یوتیوب می‌توانید از وب‌سایت‌هایی که به صورت آنلاین همچون AceThinker استفاده کنید.

  • چگونه در گوشی های اندرویدی از یوتیوب دانلود کنیم؟

    برای دانلود از یوتیوب در اندروید می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی همچون 4K Video Downloade استفاده کنید یا از طریق بات‌های تلگرامی دانلود ویدیو را انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات