گوگل گلس اینترپرایز 2 با قیمت ۹۹۹ دلار برای فروش عرضه شد

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
گوگل نسخه‌ی جدید عینک هوشمند خود را برای فروش مستقیم به کسب‌وکارها و توسعه‌دهنده‌ها عرضه کرد که هنوز با قیمت ۹۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد.
تبلیغات

گوگل آخرین نسخه از هدست واقعیت افزوده‌ی خود موسوم به گوگل گلس اینترپرایز ادیشن 2 را برای فروش عرضه کرد. گوگل اکنون و پس از گذشت یک سال از معرفی اولیه‌ی عینک هوشمند خود، آن را برای عرضه به بازار آماده می‌کند. قیمت گوگل گلس جدید همان ۹۹۹ دلاری خواهد بود که در زمان معرفی اعلام شد. البته درصورت خرید لوازم جانبی، کمی به قیمت نهایی محصول افزوده می‌شود. گوگل می‌گوید برای خرید عینک جدید، نیازی به مراجعه با فروشنده‌های واسط نیست.

خبر فروش مستقیم گوگل گلس بیش از همه برای توسعه‌دهنده‌ها جذاب خواهند بود. آن‌ها به‌خاطر عرضه‌ی ضعیف نسخه‌ی اکسپلورر در سال ۲۰۱۴، توانایی بررسی و بهینه‌سازی اپلیکیشن برای گوگل گلس را نداشتند. نسخه‌ی جدید با مدل‌هایی که به‌صورت مستقیم به‌فروش می‌رسند، فرصت خوبی را برای توسعه‌دهنده‌ها فراهم می‌کند.

نسخه‌ی جدید گوگل گلس مجددا یک گجت تجاری محسوب می‌شود و برای کاربردهای عادی مصرف‌کننده‌ها مناسب نخواهد بود. این عینک واقعیت مجازی خصوصا برای شغل‌هایی در صنعت ساخت‌وساز و تولیدهای کارخانه‌ای کاربرد خواهد داشت. به‌علاوه شغل‌های مرتبط با صنعت سلامت و به‌طور کلی هر شغلی که نیازمند نمایشگر بدون دخالت دست باشد، امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های گوگل گلس را خواهد داشت. در چنین مواردی، دستگاه‌های واقعیت ترکیبی مانند نمونه‌های مایکروسافت هولولنز کاربرد زیادی ندارند.

جی کوتاری، مدیر پروژه‌ی گوگل گلس در یک پست وبلاگی پیرامون عرضه‌ی نسخه‌ی جدید عینک نوشت:

از زمان رونمایی از گوگل گلس اینترپرایز 2 در ماه گذشته، تقاضای زیادی را از سمت توسعه‌دهنده‌ها و کسب‌وکارها دریافت کردیم که به‌دنبال راهکارهای تجاری جدید برای استفاده در این گجت بودند. برای آسان کردن کاربری اولیه‌ی آن‌ها با گوگل گلس، تصمیم گرفتیم تا دستگاه را به‌صورت مستقیم ازطریق فروشنده‌های اختصاصی سخت‌افزار خود مانند CDW و Mobile Advance و SHI به فروش برسانیم.
گوگل گلس اینترپرایز 2

گجت جدید، دومین هدست واقعیت افزوده‌ی گوگل برای محیط‌های کاری محسوب می‌شود و با گوگل گلسی که ۶ سال پیش به قیمت ۱،۵۰۰ دلار فروخته شد، تفاوت دارد. آن دستگاه هیچ‌گاه موفق به ورود به بازارهای مصرف‌کننده نشد. نگرانی‌ها پیرامون ضعف عملکردی گوگل گلس به‌عنوان یک پلتفرم پردازشی و همچنین انتقادها پیرامون مسائل حریم خصوصی و قابلیت‌های فیلم‌برداری عینک،‌ آن را از ورود به بازار منع کردند.

در سال‌های اخیر شاهد رشد مناسب بازار واقعیت افزوده بوده‌ایم. رقبایی همچون هولولنز با قدرت به بازار وارد شده‌اند و فناوری‌های واقعیت افزوده‌ی موبایلی مانند ARKit اپل و ARCore از گوگل، فناوری را قابل فهم‌تر کرده‌اند. درنتیجه گوگل گلس در سال ۲۰۱۷ حیات مجددی پیدا کرد و به‌عنوان یک ابزار محیط کار شناخته شد.

نسل دوم گوگل گلس اینترپرایز در ماه مه ۲۰۱۹ معرفی شد که پردازنده و دوبین بهتر را به‌همراه پورت USB-C و دیگر به‌روزرسانی‌های دیگر در طراحی و قطعات، به مشتریان ارائه می‌کند. در نسخه‌ی جدید هنوز شاهد استفاده از طراحی آشنا هستیم که نمایشگر مجازی را جلوی چشم راست یا چپ کاربر نمایش می‌دهد. کاربر می‌تواند هرگونه شیشه یا لنز طبی را در عینک استفاده کند که درنتیجه تجربه‌ی کاربری عینک را برای محیط‌های نیاز به محافظت از چشم یا عدسی‌‌های طبی، بهبود می‌بخشد.

گوگل گلس اینترپرایز 2 مجهز به سیستم‌عامل اندروید است که توسعه‌ی اپلیکیشن و API را برای آن آسان می‌کند. به‌علاوه، کوتاری می‌گوید نمونه‌های کد و طراحی رابط کاربری را در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار می‌دهند تا شروع آسان‌تری با گجت داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات