فیسبوک نام کیف پول ارز دیجیتال خود را به Novi تغییر داد

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کیف پول ارز دیجیتال فیسبوک که قرار بود با نام کالیبرا شروع به کار کند، به Novi تغییر نام داد و لوگوی آن نیز تغییر کرد.
تبلیغات

فیسبوک نام کیف پول دیجیتالی Calibra را تغییر می‌دهد. کیف پولی که درصورت موفق بودن برنامه‌ها و مذاکره‌های شرکت در توسعه‌ی ارز دیجیتال لیرا (Libra) برای ذخیره‌سازی آن استفاده خواهد شد. کیف پول مذکور از این به بعد به‌نام Novi شناخته می‌شود. شرکت در بیانیه‌ی جدید خود که به‌صورت پست وبلاگی منتشر شد، نام جدید را ترکیبی از کلمه‌های لاتین Novus و via می‌نامد که به‌معنای «راه جدید (new way)» خواهد بود. به‌علاوه، زیرمجموعه‌ی فیسبوک که توسعه‌ی کیف پول را برعهده داشت نیز به Novi Financial تغییر نام می‌دهد.

لیبرا از زمان رونمایی با چالش‌های بی‌شماری ازسوی قانون‌گذاران روبه‌رو شده است

تغییر نام کیف پول دیجیتال، جدیدترین تغییری بود که در سیستم و استراتژی ارز دیجیتال شرکت ایجاد شد. غول شبکه‌های اجتماعی از مدت‌ها پیش فشار شدیدی را ازسوی تنظیم‌گران قانونی احساس می‌کند. از ماه ژوئن که برنامه‌های شرکت برای توسعه‌ی لیبرا با همکاری شرکت‌های متعدد باسابقه‌ی فناوری و مالی رسانه‌ای شد، مقام‌ها تلاش زیادی برای تنظیم‌گری قانونی پروژه داشته‌اند. از تغییرات دیگر در برنامه‌ی توسعه‌ی ارز دیجیتال فیسبوک می‌توان به تغییر ارز پشتیبان اشاره کرد. فیسبوک ابتدا تصمیم داشت تا لیبرا را به‌صورت ارزی با پشتیبانی چند ارز سنتی توسعه دهد. اکنون آن‌ها تصمیم دارند تا ارزهای دیگری را درکنار لیبرا معرفی کنند که هرکدام با یک ارز ملی و سنتی پشتیبانی می‌شوند. از ارزهای پشتیبان احتمال می‌توان دلار ایالات متحده، پوند بریتانیا و یورو اشاره کرد.

کیف پول دیجیتال فیسبوک علاوه بر نام جدید، لوگوی جدیدی را هم تجربه می‌کند. لوگوی اولیه‌ی کالیبرا به‌محض رونمایی با انتقادهای شدید روبه‌رو شد. طراحی لوگو، شباهت زیادی به نشان تجاری استارتاپ مالی Current داشت. لوگوی جدید Novi، طراحی قبلی را کنار می‌گذارد و در دسته‌بندی لوگو تایپ شامل نام قرار می‌گیرد. لوگوی لیبرا هم در داخل حرف O نام جدید، دیده می‌شود.

فیسبوک / Facebook

فیسبوک باوجود تغییرات جزئی جدید اعلام کرد که برنامه‌های توسعه‌ی Novi و Libra طبق گذشته ادامه پیدا می‌کنند. آن‌ها همچنان به برنامه‌های قبلی خود متعهد هستند تا ارسال و دریافت پول را مانند ارسال و دریافت پیام، آسان کنند. از برنامه‌های مهم آتی می‌توان به توسعه‌ی یک اپلیکیشن مستقل Novi درکنار نسخه‌ای اشاره کرد که با واتساپ و مسنجر ادغام می‌شود و امکان ارسال پول را به مخاطبان فراهم می‌کند. فیسبوک می‌گوید برای ثبت‌نام در سرویس آتی کاربران باید هویت تحت تأیید دولت داشته باشند. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که انتقال پول بدون کارمزد انجام خواهد شد و پشتیبانی ۲۴ ساعته به‌صورت چت هم به کاربران ارائه می‌کنند.

پروژه‌ی ارز دیجیتال فیسبوک با اخبار امیدوارکننده و شراکت‌های قابل‌توجه رونمایی شد. از آن زمان، پروژه فراز و فرودهای زیادی را سپری کرده است. در ابتدا شرکای مهمی از سرتاسر جهان و از میان بزرگ‌ترین فعالان صنعت مالی، تجارت الکترونیک و فناوری، در لیبرا با فیسبوک اعلام همکاری کردند. حدود یک چهارم از ۲۸ شریک ابتدایی، به‌خاطر چالش‌های پیش‌آمده ازسوی مقام‌های تنظیم‌گر قانون، از پروژه کنار رفته‌اند. البته Libra Association امسال اعضای جدیدی را به خود جذب کرد.

تغییر نام کیف پول دیجیتالی لیبرا، چیزی نیست که چالش‌های بی‌شمار فیسبوک در توسعه‌ی ارز دیجیتال را پوشش دهد یا آن‌ها را برطرف کند. آن‌ها هنوز هیچ زمان مشخصی برای رونمایی نهایی لیبرا یا Novi اعلام نکرده‌اند. در اخبار جدید تنها به این نکته اشاره شد که پس از شروع به کار لیبرا، نسخه‌ای اولیه از Novi هم منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات