رئیس جمهور سوئیس: لیبرا، رمزارز اختصاصی فیسبوک شکست خورده است

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
رئیس جمهور سوئیس اظهار داشت که لیبرا، رمزارز اختصاصی فیسبوک در وضعیت کنونی خود با شکست مواجه شده است.
تبلیغات

در شرایطی که فیسبوک سعی در دریافت مجوز برای لیبرا، رمزارز اختصاصی خود در سوئیس دارد، رئیس‌جمهور سوئیس، پروژه‌ی لیبرا، رمزارز اختصاصی این شرکت را در شکل فعلی شکست‌خورده می‌داند و معتقد است که لیبرا برای تصویب و تأیید نیاز به اصلاح مجدد دارد. اولی مائورر، رئیس جمهور و وزیر دارایی سوئیس به خبرگزاری SRF  گفت:

فکر نمی‌کنم لیبرا در شکل فعلی خود شانسی داشته باشد زیرا بانک‌های مرکزی سبد ارزهای مجازی حامی آن را قبول نمی‌کنند. بنابراین، پروژه‌ی لیبرا به این شکل، شکست‌خورده خواهد بود.

برنامه‌های مربوط به رمزارز اختصاصی فیسبوک که توسط انجمن لیبرا در ژنو اجرا و مدیریت خواهد شد، نگرانی‌هایی بین قانون‌گذاران و سیاستمداران از حریم خصوصی گرفته تا تاثیرگذاری بر سیاست پولی و تغییر چشم‌انداز مالی جهان به وجود آورده است.

مسئولان پروژه‌ی لیبرا هنوز اظهار نظری درباره‌ی وضعیت کنونی نکرده‌اند. دیوید مارکوس، یکی از خالقان لیبرا می‌گوید موانع قانونی موجود برسر راه لیبرا می‌تواند آغاز به‌کار آن را به تاریخی دیرتر از موعد برنامه‌ریزی‌شده در ماه ژوئن موکول کند.

مقاله‌های مرتبط:

پشتوانه‌ی لیبرا توسط سرمایه‌هایی مثل سپرده‌های بانکی و وام‌های دولتی حمایت خواهد شد. هدف از این ساختار تقویت اطمینان و دوری از نوسانات قیمتی است که سایر رمزارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات