مایکروسافت و گوگل به‌دنبال افزایش دسترسی به سرویس‌های تله‌کنفرانس در پی شیوع کرونا

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با رواج دورکاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، گوگل ویژگی‌های پیشرفته‌ی Hangouts Meet و مایکروسافت، نوع پرمیومِ نرم‌افزار تیمز را به‌صورت رایگان دراختیار کاربران قرار می‌دهند.
تبلیغات

شیوع مداوم ویروس کرونا در چند ماه گذشته، شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری را به دورکاری سوق داده است. حالا نیز گوگل و مایکروسافت گفته‌اند، امکان دسترسی به ابزارهای قدرتمندشان در زمینه‌ی همکاری پژوهشی و تله‌کنفرانس که معمولا در اختیار مشتریان سازمانی است را آسان‌تر از قبل فراهم خواهند کرد؛ به‌لطف این رویه، کاربران راحت‌تر می‌توانند کارهایشان را از خانه انجام دهند. هر دو شرکت برای مدت محدودی، دسترسی رایگان برای خدمات یادشده ارائه خواهند داد.

دراصل، غول صنعت جست‌و‌جو امروز صبح اعلام کرد تا اول ماه ژوئیه میلادی (یازدهم تیر)، دسترسی رایگانی را در ویژگی‌های پیشرفته‌ی Hangouts Meet برای مشتریان سرویس‌های G Suite و G Suite for Education در سراسر جهان فراهم خواهد کرد. درواقع به‌لطف طرح جدید گوگل، سازمان‌ها قادر به میزبانی جلسات آنلاینی با حداکثر ۲۵۰ شرکت‌کننده و پخش مستقیم برای صدهزار بیننده در یک دامنه‌ی واحد و ضبط و ذخیره‌ی جلسات در سرویس گوگل‌درایو خواهند بود. معمولا، گوگل به‌ازای ارائه‌ی ویژگی‌های مذکور در سرویس جی‌سوئیت، برای هر کاربر ۱۳ دلار هزینه‌ی بیشتر و در مجموع ۲۵ دلار برای هر ماه دریافت می‌کند.

روز پنج‌شنبه نیز، وب‌سایت Business Insider برای اولین‌بار گزارش کرد مایکروسافت، نوع پرمیومِ نرم‌افزار تیمز (Teams) خود را به‌مدت شش‌ماه به‌صورت آزمایشی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. نسخه‌ی یادشده از نرم‌افزار تیمز درابتدا به این منظور طراحی شده بود که بیمارستان‌ها، مدارس و کسب‌وکارهای مستقر در چین را قادر سازد تا به‌سرعت سرپا شده و نرم‌افزار تیمز را اجرا کنند؛ ولی هم‌اکنون سرویس مذکور برای تمامی کسب‌و‌کارهای جهان دردسترس است. بااین‌حال، هنگام تلاش برای ثبت‌نام در سرویس یادشده، از کاربران خواسته می‌شود تا برای نصب این سرویس با یکی از شرکای مایکروسافت یا تیم فروش این شرکت همکاری کنند.

همچنین، ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند از روز دهم ماه مارس، به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه‌ی رایگان از نرم‌افزار تیمز ارائه خواهند کرد؛ این به‌روزرسانی، محدودیت تعداد کاربرانی که در نرم‌افزار مذکور، عضو یک تیم همکاری هستند را برداشته و به کاربران اجازه می‌دهد، تماس‌های ویدئویی و کنفرانس‌ها را زمان‌بندی کنند.

پیش‌تر هم گوگل و هم مایکروسافت با لغو کنفرانس‌هایی در ماه آوریل و می سال جاری میلادی، نسبت‌به کووید ۱۹، بیماری ناشی‌از ویروس جدید کرونا، واکنش نشان دادند. همچنین گوگل بیشتر سفرهای خارجی کارمندانش را لغو کرده و مایکروسافت، به کارکنانش دورکاری را توصیه کرده است تا از ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا جلوگیری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات