گوگل و آمازون به دلیل ویروس کرونا مسافرت کارمندان خود را محدود کردند

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیوع ویروس کرونا بر دنیای فناوری تأثیر زیادی گذاشته و اخیرا شرکت‌های گوگل و آمازون مسافرت کارمندان خود را به دیگر کشورها محدود کرده‌اند.
تبلیغات

به گزارش بیزنس اینسایدر، گوگل به دلیل شیوع ویروس کرونا مانع مسافرت کارمندان خود به ایتالیا، ایران، ژاپن و کره جنوبی شد. از سوی دیگر آمازون نیز از کارمندان خود خواسته است تا همه سفرهای غیرضروری حتی سفرهای داخلی آمریکا را به تعویق بیندازند.

شرکت‌های گوگل و آمازون قبلا سفر کارمندان خود به چین را متوقف کرده بودند و گوگل نیز در پایان ژانویه (اواسط بهمن‌ماه) به‌طور موقت دفاتر خود را در چین تعطیل کرد. از سوی دیگر یکی از کارمندان گوگل در شهر زوریخ سوییس به ویروس کرونا مبتلا شده و به‌گفته‌ی سخنگوی گوگل، این کارمند علائمی از کرونا داشته و قبل از بروز علائم در زوریخ بوده است.

به گزارش نیویورک تایمز، دیو کلارک، معاون ارشد شرکت آمازون در ایمیلی از کارمندان خود خواسته است تا از تمامی مسافرت‌ها حتی سفرهای کاری، حداقل تا پایان آوریل (اردیبهشت) خودداری کنند. این در حالی است که شرکت آمازون یکی از مشتریان همیشگی سفرهای هوایی و یکی از پرسفرترین شرکت‌ها بوده و این شرکت در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۲۰ میلیون دلار هزینه برای پروازهای خود داشته است. آمازون همچنین تمام مصاحبه‌های کاری خود را نیز لغو کرده و مصاحبه‌ها را از طریق تماس ویدیویی انجام داده است.

گوگل

در حال حاضر بیش از ۸۷ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا هستند. چین بیشترین تعداد بیماران مبتلا به ویروس را دارد اما شیوع آن در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابد. شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و حتی دنیای فناوری تأثیر گذاشته است و می‌توان به تعطیلی فروشگاه‌ها در سراسر چین و تأخیر در تولید محصولات در این کشور اشاره کرد. از سوی دیگر بسیاری از کنفرانس‌ها و مراسم‌های مهم فناوری نیز لغو شده‌اند که می‌توان به همایش جهانی گوشی‌های موبایل (MWC) و کنفرانس F8 فیسبوک اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات