عجیب‌ترین محصولاتی که در کنفرانس جهانی موبایل معرفی شدند

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
پنل جلویی تبلت سه بعدی نوبیا Nubia Pad 3D
کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ میزبان محصولات عجیب و هیجان‌انگیز بسیاری بود که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شویم.
تبلیغات

کنگره‌ی جهانی موبایل که همه‌ساله در بارسلون برگزار می‌شود، محلی برای معرفی نوآوری‌های جدید به حساب می‌آید. در MWC 2023 محصولات فوق‌العاده‌ای را شاهد بودیم و بسیاری از گجت‌های جدید در طول این رویداد رونمایی شدند. از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ گرفته تا ساعت‌های هوشمند نوآورانه؛ این نمایشگاه مملو از فناوری‌های جدیدی بود که مشتاقان و منتقدان را شگفت‌زده کرد. در ادامه با عجیب‌ترین محصولاتی که در MWC 2023 معرفی شدند آشنا می‌شویم.

نوبیا پد 3D

نمایی سه‌بعدی از نوبیا پد 3D

یکی از محصولاتی که در کنگره‌ی جهانی موبایل خودنمایی می‌کرد، تبلت نوبیا پد 3D بود؛ تبلتی منحصربه‌فرد که تجربه‌ی مشاهده‌ی تصاویر سه‌بعدی بدون عینک مخصوص را ارائه می‌دهد.

Nubia Pad 3D به دوربین سلفی دوگانه مجهز شده است که چهره‌ی کاربر را ردیابی می‌کند؛ اما قابلیت‌های این تبلت تنها به نمایش تصاویر سه‌بعدی خلاصه نمی‌شود و از طریق دوربین‌های آن می‌توانید خودتان عکس‌های سه‌بعدی با کیفیت ثبت کنید؛ بنابراین، نوبیا پد 3D فقط برای پخش محتوای سه‌بعدی نیست و می‌تواند برای ایجاد محتوای سه‌بعدی نیز استفاده شود.

اگر این تبلت همانطور باشد که نوبیا ادعا کرده، شاهد انقلاب بزرگی در تبلت‌های هوشمند خواهیم بود؛‌ زیرا اولین تبلتی به حساب می‌آید که امکان تماشای تصاویر 3D را بدون عینک فراهم می‌کند. ZTE از جزئیات قیمت این دستگاه صحبتی به میان نیاورده است؛ بااین‌حال از ۲۵ مارس ۲۰۲۳ برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود و احتمالاً ۱۲ آوریل به‌طور رسمی رونمایی می‌شود.

تماشا کنید: این تبلت نمایشگر سه‌بعدی دارد و عکس‌برداری و فیلم‌برداری 3D را ممکن می‌‌کند
تماشا کنید: این تبلت نمایشگر سه‌بعدی دارد و عکس‌برداری و فیلم‌برداری 3D را ممکن می‌‌کند
مطالعه '3

گوشی هوشمندی که پنل پشتی آن تغییر رنگ می‌دهد

گوشی تکنو با قابلیت تغییر رنگ پنل پشت

تکنو در MWC 2023 گوشی هوشمندی را به نمایش گذاشت که در نگاه اول یک گوشی کاملا معمولی به‌نظر می‌رسد؛ اما قابلیتی که موجب می‌شود این تلفن هوشمند معمولی در فهرست عجیب‌ترین محصولات کنگره جهانی موبایل قرار بگیرد، این است که طراحی پشت آن هنگام برخورد نور رنگ‌های زیبا و متفاوتی تولید می‌کند.

تکنو از این فناوری به‌عنوان «رنگ‌آمیزی آفتاب‌پرست» یاد می‌کند. در زیر پنل پشتی گوشی لایه‌ی خاصی از منشورهای مختلف وجود دارد که به لطف کنترل دقیق جهت حرکت آن‌ها، پنل پشت گوشی نور را با طول موج‌های مختلف منعکس می‌کند و در کمتر از ۰٫۰۳ ثانیه الگوهای رنگ پنل پشت تغییر می‌کنند.

ازسوی‌دیگر، گفته می‌شود که می‌توانید رنگ‌ها را با استفاده‌ از برنامه‌ای خاص تنظیم کنید؛ بااین‌حال، رنگ پنل پشت بسته به وضعیت گوشی می‌تواند به‌طور خودکار تغییر کند؛ برای مثال، وقتی تماس ورودی یا اعلان خوانده‌نشده دارید.

تماشا کنید: پنل پشتی این گوشی در کمتر از ۰٫۰۳ ثانیه تغییر رنگ می‌دهد
تماشا کنید: پنل پشتی این گوشی در کمتر از ۰٫۰۳ ثانیه تغییر رنگ می‌دهد
مطالعه '2

لپ تاپ لنوو با نمایشگر رول شدنی

لپ‌تاپ رول‌شدنی لنوو روی میز

لنوو در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل از لپ‌تاپی هیجان‌انگیز پرده برداشت که صفحه‌نمایش آن به طرف بالا گسترش می‌یابد و فضای صفحه‌نمایش را دوبرابر می‌کند. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ رول‌شدنی لنوو در حالت بسته ۱۲٫۷ اینچ است و وقتی باز می‌شود به ۱۵٫۲ اینچ افزایش پیدا می‌کند. لنوو می‌گوید با بزرگتر کردن صفحه‌نمایش نسبت تصویر از ۴:۳ به ۸:۹ می‌رسد که معادل دو نمایشگر با نسبت تصویر ۱۶:۹ است روی هم قرار گرفته‌اند.

بسیاری از این ویژگی‌ها را می‌توان با لپ‌تاپ‌های معمولی فعلی هم تجربه کرد؛ اما آنچه لپ‌تاپ لنوو را از دیگر دستگاه‌ها متمایز می‌کند صفحه‌نمایش رول‌شدنی آن است که توانسته است نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. صفحه‌نمایش رول‌شدنی این لپ‌تاپ برای ۲۰ تا ۳۰ هزار چرخه رتبه‌بندی شده است و صفحه‌نمایش اضافه‌ی آن زیر کیبورد پنهان است.

درمورد قیمت احتمالی و زمان عرضه‌ی لپ‌تاپ رول‌شدنی لنوو تا این لحظه جزئیاتی در دسترس نیست و حتی نمی‌توان با اطمینان گفت که این دستگاه درنهایت عرضه خواهد شد یا در همین مرحله باقی خواهد ماند.

تماشا کنید: لپ تاپ مفهومی هیجان‌انگیز لنوو نمایشگر رول‌شدنی دارد
تماشا کنید: لپ تاپ مفهومی هیجان‌انگیز لنوو نمایشگر رول‌شدنی دارد
مطالعه '2

هواوی واچ بادز

هواوی واچ بادز

در کنگره‌ی جهانی موبایل هواوی نیز با معرفی Watch Buds حرفی برای گفتن داشت. هواوی Watch Buds ساعت هوشمندی است که هدفون‌های بی‌سیم مجهز به فناوری TWS در زیر صفحه‌نمایش آن پنهان شده‌اند. هریک از هدفون‌ها ۴ گرم است و طراحی جمع‌وجوری دارند؛‌ بااین‌حال از قابلیت حذف نویز فعال بهره می‌برند و تجربه‌ی شنیداری خوبی ارائه می‌دهند.

هواوی واچ بادز با وزن ۶۶٫۵ گرم ارائه می‌شود و از بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ پشتیبانی می‌کند. هوآوی می‌گوید باتری واچ بادز می‌تواند ساعت و هدفون را تغذیه کند و در عین‌حال عمر باتری مناسبی ارائه دهد. امیدواریم این مسئله حقیقت داشته باشد و کاربران در کنار ویژگی‌های خوب این محصول، نیازی به شارژ مکرر آن نداشته باشند.

هواوی واچ بادز رونمایی شد؛ ساعتی فولادی که در زیر نمایشگرش ایرباد بی‌سیم دارد
هواوی واچ بادز رونمایی شد؛ ساعتی فولادی که در زیر نمایشگرش ایرباد بی‌سیم دارد
مطالعه '3

وان پلاس 11 کانسپت

وان‌پلاس کانپست

یکی از بزرگترین مشکلات گوشی‌های هوشمند این است که وقتی مدت طولانی با آن‌ها بازی می‌کنید، داغ می‌شوند. این تولید گرمای بیش‌ازحد می‌تواند در طولانی‌مدت به کاهش عملکرد دستگاه منجر شود. وان پلاس قصد دارد این مشکل را با OnePlus 11 Concept حل کند؛ گوشی هوشمندی که خنک‌کننده‌ی مایع درون بدنه‌ی نیمه شفاف آن قرار گرفته است.

وان پلاس امیدوار است که این گوشی با استفاده از فناوری خنک‌کننده‌ی مایع به نام Active CryoFlux، گرما را به‌طور موثرتری از SoC حذف کرده و آن را به محیط منتقل کند. این فناوری دما را تا ۲/۱ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد و می‌تواند نرخ فریم بازی را از ۳ تا ۴ فریم‌برثانیه بهبود بخشد.

با این همه، وان پلاس ۱۱ کانسپت تلفنی مفهومی است و احتمالا هرگز آن را در بازار نخواهیم دید؛‌ اما اگر وان‌پلاس بتواند راهکاری موثر برای اجرای فناوری موردبحث در گوشی‌های مدرن پیدا کند، آینده‌ی گوشی‌های هوشمند، به‌خصوص گوشی‌های گیمینگ درخشان‌تر خواهد بود.

مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ با خنک‌کننده مایع و طراحی هیجان‌انگیز رونمایی شد
مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ با خنک‌کننده مایع و طراحی هیجان‌انگیز رونمایی شد
مطالعه '2

گوشی هوشمند موتورولا Rizr

یک دختر در حال کار با موتورولا ریزر

به‌نظر می‌رسد موتورولا در کنگره‌ی جهانی موبایل روی گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های رول‌شونده متمرکز بوده است. این شرکت افزون‌بر لپ‌تاپ رول‌شونده از نوآوری دیگری موسوم به Motorola Rizr رونمایی کرد که به یکی از محصولات بحث‌برانگیز MWC 2023 تبدیل شده بود.

پیش از فراگیرشدن گوشی‌های هوشمند، تمامی سازنده‌ها از جمله موتورولا در عرضه‌ی گوشی‌های کشویی دستی بر آتش داشتند. اولین گوشی کشویی موتورولا که سال ۲۰۰۶ عرضه شد، Motorola Razr Z3 نام داشت که صفحه‌کلید آن زیر صفحه‌نمایش پنهان بود. اکنون موتورولا با رونمایی از گوشی مفهومی جدیدش گویا می‌خواهد تداعی‌کننده‌ی گوشی‌های کشویی قدیمی باشد.

Motorola Rizr دارای صفحه‌نمایش ۵ اینچ با نسبت تصویر ۱۵:۹ است و وقتی آن را برای بزرگتر کردن به سمت بالا حرکت می‌کنید، به صفحه‌نمایشی ۶/۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۲:۹ تبدیل می‌شود. علاوه‌بر اینکه صفحه‌نمایش را می‌توانید به صورت دستی گسترش دهید، این امکان را دارید که دکمه‌ی کناری گوشی را دوبار فشار دهید تا صفحه‌نمایش به‌طور خودکار افزایش پیدا کند.

مدل مفهومی موتورولا ریزر، آینده جذاب فناوری گوشی‌های رول‌شونده را به‌تصویر می‌کشد
مدل مفهومی موتورولا ریزر، آینده جذاب فناوری گوشی‌های رول‌شونده را به‌تصویر می‌کشد
مطالعه '6

لوازم جانبی وان‌پلاس با قابلیت کاهش دمای گوشی

لوازم جانبی لنوو با قابلیت کاهش دمای گوشی

OnePlus در نمایشگاه MWC 2023 افزون‌بر معرفی وان‌پلاس کانپست ۱۱ از لوازم جانبی جدیدی موسوم به خنک کننده مایع وان پلاس 45 وات رونمایی کرد. وان‌پلاس ادعا می‌کند این لوازم جانبی می‌تواند دمای گوشی کاربر را تا ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش دهد. این وسیله مانند بازوبندی است که اگر آن را به پشت گوشی وصل کنید، بلافاصله فرایند کاهش دما را آغاز می‌کند. بااین‌حال، خنک‌کننده مذکور به منبعی بزرگ متصل است و استفاده از آن ا‌برای خنک‌کردن گوشی هوشمند عجیب و دست‌وپاگیر به‌نظر می‌رسد.

لوازم جانبی وان‌پلاس می‌تواند برای افرادی که همیشه درحال بازی‌کردن با گوشی هستند و از گرم‌شدن بیش‌ازحد آن رنج می‌برند، بسیار پرکاربرد باشد؛ بااین‌حال، هنوز مشخص نشده است که خنک‌کننده‌ی مایع وان‌پلاس با هر گوشی هوشمندی کار می‌کند یا تنها برای محصولات این برند طراحی شده است.

این لوازم جانبی وان‌پلاس، دمای گوشی شما را به ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد
این لوازم جانبی وان‌پلاس، دمای گوشی شما را به ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد
مطالعه '1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات