تماشا کنید: لپ تاپ مفهومی هیجان‌انگیز لنوو نمایشگر رول‌شدنی دارد

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لپ تاپ رول شدنی لنوو در حالت نمایشگر بزرگ
لنوو لپ تاپی مفهومی در نمایشگاه MWC 2023 به‌ نمایش گذاشت که از نمایشگری با مکانیزم رول‌شونده استفاده می‌کند.
تبلیغات

لنوو لپ تاپ جدیدی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۳ به‌نمایش گذاشته است که می‌توان نمایشگر آن را به‌راحتی بزر‌گ‌تر کرد. این شرکت سال‌ها سابقه در صنعت لپ تاپ دارد و چندین بار محصولات نوآورانه رونمایی کرده است. لنوو افزون‌بر تولید لپ تاپ‌های تاشدنی، لپ تاپ دونمایشگره نیز می‌سازد و به‌نظر می‌رسد اکنون به دنبال ورود به بازار لپ تاپ‌های رول‌شدنی است.

لپ تاپ لنوو فعلاً در مرحله‌ی طرح مفهومی است و احتمال دارد که هرگز به‌صورت گسترده در بازار عرضه نشود. لنوو می‌گوید نمونه‌های آزمایشی مبتنی‌بر این طراحی را از مدتی پیش آزموده است، اما این نخستین نمونه‌ای محسوب می‌شود که می‌توان آن را به عموم مردم نشان داد.

بر اساس گزارش Android Authority، لپ تاپ لنوو در نگاه اول همچون لپ تاپ‌های مرسوم به نظر می‌رسد و بخش اضافی نمایشگرش به شیوه‌ای هوشمندانه در زیر کیبورد پنهان شده است. بدنه‌ی دستگاه کمی ضخیم‌تر از لپ تاپ‌های معمولی است.

لنوو دکمه‌ای ویژه در لبه‌ی سمت راست لپ تاپش قرار داده است که از طریق آن می‌توانید ابعاد صفحه‌نمایش را افزایش دهید. کارشناس Android Authority که از نزدیک با لپ تاپ کار کرده می‌گوید افزایش ابعاد صفحه‌نمایش به آرامی انجام می‌گیرد و صدای موتورهای داخلی تا حدی شنیده می‌شود.

دکمه کناری لپ تاپ رول شدنی لنوو

لپ تاپ لنوو در حالت عادی صفحه‌نمایش ۱۲٫۷ اینچ ۴:۳ دارد که پس از فشردن دکمه به نمایشگر ۱۵٫۳ اینچ ۸:۹ تبدیل می‌شود (تصویر کنید که دو پنجره‌‌ی ۱۶:۹ روی همدیگر قرار گرفته باشند).

لنوو می‌گوید بسیاری از دارندگان لپ تاپ‌ تاشدنی ایکس وان فولد، از نمایشگر این لپ تاپ در حالت پرتره استفاده می‌کنند. نمایشگرهای کشیده برای نوشتن کد، تولید محتوا و مولتی‌تسکینگ بسیار پرکاربرد هستند.

لپ تاپ رول شدنی لنوو از نمای پشت
لپ تاپ رول شدنی لنوو در حالت عادی

مدیران لنوو می‌گویند صفحه‌نمایش کانسپت رول‌شدنی این شرکت به نمایشگر OLED مبتنی‌بر پلاستیک شباهت دارد که در لپ تاپ ایکس وان فولد از آن استفاده شده است. کارشناس Android Authority می‌گوید نمایشگر لپ تاپ رنگ‌های مشکی را عمیق نشان می‌دهد و روشنایی خوبی دارد. نمونه‌ی آزمایشی لپ تاپ لنوو نمایشگر لمسی نداشت اما احتمالاً نمونه‌ی نهایی با نمایشگر لمسی تولید می‌شود.

لنوو هیچ جزئیاتی درباره‌ی مشخصات فنی و قیمت احتمالی لپ تاپ رول‌شدنی خود منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات