تماشا کنید: پنل پشتی این گوشی در کمتر از ۰٫۰۳ ثانیه تغییر رنگ می‌دهد

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی تکنو با قابلیت تغییر رنگ از نمای نزدیک
تکنو دستگاه جدیدی به‌نمایش گذاشته است که روی پنل پشتی خود منشورهایی بسیار کوچک دارد. با تغییر جهت این منشورها، رنگ پنل پشتی تغییر می‌کند.
تبلیغات

تکنو با حضور در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۳ از فناوری جدیدی به نام Chameleon Coloring پرده برداشت که تغییردادن رنگ پنل پشتی گوشی‌های هوشمند را امکان‌پذیر می‌کند. فرایند تغییر رنگ در زمانی سریع انجام می‌گیرد تا بتوانید رنگ گوشی را با استایل خود هماهنگ کنید.

به‌گزارش GSMArena، فناوری جدید تکنو مبتنی‌بر شبکه‌ای از منشورهایی با ابعاد کمتر از یک میکرون است که در واکنش به میدان الکتریکی، تغییر جهت می‌دهند. با کنترل دقیق جهت منشورها، می‌توان نور را در طول‌های موج مختلف پراکنده کرد تا رنگ‌های متنوعی ایجاد شود.

نمای دوربین گوشی تکنو با قابلیت تغییر رنگ

فراموش نکنید آنچه در پنل پشتی گوشی آزمایشی تکنو دیده می‌شود، صفحه‌نمایش نیست و هیچ‌گونه نوری خلق نمی‌کند. فناوری Chameleon Coloring نور را دریافت و آن را در فرایند بازتاب رنگ می‌کند.

دستگاه آزمایشی تکنو به نرم‌افزاری ویژه مجهز است که از‌طریق آن می‌توانید جهت منشورهای کوچک را تغییر دهید و ۱٬۶۰۰ رنگ مختلف به‌نمایش بگذارید. همچنینة می‌توانید منشورها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که رنگ پنل پشتی بر‌اساس وضعیت باتری گوشی یا موسیقی یا نوتیفیکیشن تغییر کند. تکنو می‌گوید که فرایند تغییر رنگ را می‌توان حداکثر دومیلیون بار انجام داد.

پنل پشتی گوشی تکنو با قابلیت تغییر رنگ سبز
گوشی تکنو با قابلیت تغییر رنگ مدل نارنجی

ماده‌ی پشتی گوشی تکنو، تنها در ۰٫۰۳ ثانیه تغییر رنگ می‌دهد و انرژی زیادی هم مصرف نمی‌کند. تکنو می‌گوید انرژی موردنیاز برای ۱۰۰ بار تغییر رنگ در طول هرروز معادل تماشای ویدئویی پنج‌دقیقه‌ای است.

فعلاً مشخص نیست که فناوری Chameleon Coloring تکنو چه زمانی به گوشی‌های این شرکت راه پیدا می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات