مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ با خنک‌کننده مایع و طراحی هیجان‌انگیز رونمایی شد

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ رندر رسمی پنل پشتی
مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ که در MWC 2023 به‌نمایش گذاشته شد، نوارهایی لوله‌مانند در پنل پشتی دارد که مایع خنک‌کننده در آن‌ها جریان پیدا می‌کند.
تبلیغات

جدیدترین گوشی مفهومی وان پلاس، طراحی هیجان‌انگیزی دارد و به سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ای به نام Active CryoFlux مجهز است. پنل پشتی OnePlus 11 Concept میزبان نوارهای باریک آبی و درخشان است که در نگاه اول بسیار جالب به نظر می‌رسند.

وان پلاس می‌گوید استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی جدید باعث می‌شود گوشی مفهومی این شرکت در پردازش‌های سنگین خنک‌تر بماند تا بازی‌ها را با عملکرد باثبات‌تر اجرا کند و به سرعت شارژ بالاتر دست یابد. وان پلاس ۱۱ کانسپت برای دستیابی به این عملکرد بهینه هیچ نیازی به فن مجزا ندارد. شرکت‌هایی مثل ریزر و ایسوس پیش‌تر گوشی‌هایی با فن ساخته‌اند.

دمای مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ به هنگام اجرای بازی‌های موبایلی ۲٫۱ درجه کمتر از مدل استاندارد است. این افت دما باعث می‌شود که نرخ فریم اجرایی بازی‌ها بین سه تا چهار فریم‌برثانیه بهبود پیدا کند. سیستم Active CryoFlux می‌تواند در حین شارژ گوشی، دمای داخلی را ۱٫۶ درجه‌ی سانتی‌گراد پایین بیاورد تا سرعت شارژ افزایش یابد.

وان پلاس می‌گوید «یک میکروپمپ سرامیکی پیزوالکتریک صنعتی» مایع خنک‌کننده را به داخل نوارهای لوله‌مانند پمپاژ می‌کند. این میکروپمپ کمتر از ۰٫۲ سانتی‌مترمربع از فضای داخلی گوشی را اشغال می‌کند. کارشناس سایت ورج که با مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ کار کرده است می‌گوید این گوشی با وجود بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده‌ی جدید، دستگاهی سنگین و قطور نیست.

لوله های آبی مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ از نمای نزدیک
دوربین اصلی مدل مفهومی وان پلاس ۱۱
مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ در دست از نمای پشت

مدل مفهومی وان پلاس ۱۱ احتمالاً هرگز به تولید انبوه نمی‌رسد. مشخص نیست که سیستم خنک‌کننده‌ی Active CryoFlux وارد گوشی‌های بعدی وان پلاس می‌شود یا نه. وان پلاس پیش‌تر گوشی‌های مفهومی دیگری با فناوری‌های جدید به نمایش گذاشته بود که هرگز در بازار عرضه نشدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات