اخبار زنده ؛ سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰

سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
مطالعه 18 دقیقه
امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰، سالگرد اکران استاروارز، نخستین فیلم پرفروش تاریخ است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۲:۵۲

ویدئو جدید جان پراسر طراحی احتمال مک مینی ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد

به‌دنبال گزارشی از بلومبرگ مبنی‌بر احتمال بازطراحی مک مینی در تابستان سال جاری، جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، در کانال یوتیوبی‌اش ویدئو جدیدی را با محوریت مک مینی به اشتراک گذاشته است که طراحی احتمالی این دستگاه را نمایان می‌کند. پراسر ادعا می‌کند که مک مینی مذکور از زبان طراحی جدیدی بهره خواهد گرفت که از قرار معلوم، بطن آن به پردازنده‌ی M1X آراسته شده است. انتظار می‌رود این مدل جایگزین مدل خاکستری فضای (Space Gary) مک مینی مبتنی‌بر پردازنده‌ی اینتل شود و تولید مک مینی M1 به‌عنوان محصولی پایه ادامه یابد.

به‌گفته‌ی پراسر، مک مینی جدید از یک شاسی خارجی بازطراحی‌شده با فریم آلمینیومی و یک سطح بازتابنده مانند پلکسی‌گلاس برخوردار خواهد بود. گفتنی است که مک مینی کنونی به‌دلیل محدودیت‌های موجود در طراحی نسل اول تراشه‌های اپل سیلیکون، از تعداد درگاه ورودی و خروجی کم‌تری پشتیبانی می‌کند؛ اما اکنون، تراشه M1X به اپل این امکان را می‌دهد تا بار دیگر یک سری کامل از درگاه‌ها، شامل چهار پورت USB-4 مبتنی‌بر تاندربولت ۳، دو درگاه USB-A، درگاه HDMI و اترنت را ارائه دهد.

منبع

۲۰:۵۷

مایکروسافت در حال کار روی آپدیت بزرگ ویندوز 10 است

بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰

از مدت‌ها قبل شایعاتی در مورد آپدیت بزرگ ویندوز ۱۰ شنیده می‌شد، حالا ساتیا نادلا در کنفرانس مایکروسافت بیلد ۲۰۲۱ رسما صحبت از آپدیتی بزرگ برای ویندوز ۱۰ به میان آورد که به گفته او یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های ویندوز در یک دهه گذشته است. براساس گفته‌های نادلا به‌زودی اطلاعات بیشتری از این نسخه منتشر خواهد شد.

۲۰:۱۷

ویتالیک بوترین: برنامه ایلان ماسک برای مقیاس‌پذیرب رمزارزها از اساس دارای مشکل است

ایلان ماسک اخیرا در تویتی گفته است:« دوج کوین در حالت ایده‌آل خود می‌تواند سرعت بلوک را ده برابر، سایز بلوک را ده برابر و کارمزدها را صد برابر کاهش دهد. [دوج کوین] چشم بسته بازی را می‌برد.»

ویتالیک بوترین هم‌بنیان‌گذار اتریوم در واکنش به این تویت در بلاگی به‌طور مفصل به این مطلب پرداخته و گفته است:« بدون متمرکزسازی شدید و از زیرسوال بردن مفاهیم بنیادین بلاک چین، چنین چیزی ممکن نیست.»

منبع

۱۸:۵۳

آفریقای جنوبی تحقیقات اولیه در مورد «ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را شروع کرد

آفریقای جنوبی جدیدترین کشوری است که کار روی ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC را آغاز می‌کند. CBDC نسخه‌ی دیجیتالی ارز کشوری است و توسط بانک مرکزی آن کشور صادر و‌ کنترل می‌شود. کشورهای زیادی ازجمله آمریکا، چین، روسیه، ژاپن و ... در حال بررسی یا انتشار نسخه های آزمایشی این ارزهای ملی دیجیتالی خود هستند.

مقاله‌ی مرتبط:

 ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) چیست؟ ارزهای ملی دیجیتالی می‌شوند

منبع

۱۸:۳۵

تصاویر رندرشده‌ی جدیدی از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ منتشر شد

مدتی است که شایعات مبنی‌بر بازطراحی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل بیش از هر زمان دیگری داغ شده است و گمان می‌رود که غول دنیای فناوری دو مک‌بوک پرو با ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی را در رویدا توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC 2021 رونمایی و پس از مدتی روانه‌ی بازار کند. حال تصاویر رندرشده‌ی جدیدی منتشر شده است که می‌تواند دید مناسبی را از نسل بعدی مک‌بوک پرو ارائه دهد.

به‌طورکلی، اپل از سال ۲۰۱۶ و بازطراحی مک‌بوک پرو مجهز به تاچ بار، طراحی این نوت‌بوک‌ها را تغییر نداده و سال گذشته نیز مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی را با همان زبان طراحی و پردازنده M1 راهی بازار کرد؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رود هر دو مدل جدید که به بازار می‌آیند تغییرات چشمگیری در طراحی ایجاد کنند و از مؤلفه‌های طراحی جدید با لبه‌های تخت و حاشیه‌ی اندک برخوردار شوند که شبیه به زبان طراحی محصولات کنونی اپل همچون آیفون ۱۲، آیپد و آی‌مک است.

تصاویر منتشرشده دقیقا مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را مانند توصیف شایعات اخیر به تصویر کشیده است. در تصاویر مشاهد می‌کنید که ضخامت دستگاه کاهش یافته و سطح محدب تحتانی شاسی و لبه‌های کناری نیز به‌طور کامل تخت شده‌ است. نمایی جلویی دستگاه به حاشیه‌های باریک‌ مُزَیَن شده و نوشته «MacBook Pro» نیز از حاشیه زیرین دستگاه حذف شده است. در لبه‌های کناری دستگاه شاهد بازگشت درگاه HDMI و کارت‌خوان SD هستیم که در کنار آن‌ها یک درگاه USB-C قرار گرفت است. در سوی دیگر، دو درگاه USB-C و درگاه ۳٫۵ میلی‌متری صدا تعبیه شده است. بااین‌حال، هیچ نشانه‌ای از بازگشت درگاه مگ‌سیف دیده نمی‌شود.

رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری از نمای کناری مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی
رندری منتسب به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی

منبع

۱۸:۰۵

تتر با ضرب کوین‌های بیشتر به جمع سه رمزارز برتر بازگشت

بنیاد تتر با ضرب کوین‌های جدید، رکورد ارزش بازار بیش از ۶۰ میلیارد دلار را ثبت کرد. تتر (USDT)، بزرگ‌ترین استیبل کوین دنیا از نظر ارزش بازار، با وجود وضعیت نزولی بازار اخیر ارزهای دیجیتال، توانسته است، رشدی زیادی داشته باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

تتر چیست و چه اهمیتی دارد؛ راهنمای جامع رمزارز USDT

منبع

۱۶:۴۱

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از دولت خواست تا خسارت ناشی از قطع برق را پرداخت کندمنبع:https://tehran.irannsr.org/fa/news/2324932-%D8%A8%D9%8A%D8%A7%D9%86%D9%8A%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D9%86%D9%81%D9%8A-%D8%B1%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%8A-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%8A-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%87%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html pic.twitter.com/Wj52vmDydk— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 25, 2021

۱۶:۰۵

هاچبک اسپرت برقی کوپرا بورن، معرفی شد

هاچبک اسپرت برقی کوپرا بورن نمای جلو

جدیدترین خودرو الکتریکی گروه فولکس واگن، کوپرا بورن نام دارد. این محصول، ساخت برند کوپرا زیرمجموعه فولکس واگن از پلت فرم و تجهیرات فنی ID.3 استفاده می‌کند اما قدرت بیشتری دارد. کوپرا بورن با پیشرانه ۲۲۸ اسب‌بخار، در زمان ۶/۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد و شعاع حرکتی ۵۴۰ کیلومتر با یک شارژ فراهم می‌کند

منبع

۱۴:۵۴

درآمد لجر در فصل اول مالی ۲۰۲۱، پنج برابر شده است

ولت سخت افزاری لجر

لجر تولیدکننده‌های ولت‌های سخت‌افزاری لجر نانو ایکس و لجر نانو اس توانسته است به لطف بازار پر رونق رمزارزها در ۲۰۲۱، درآمد خود را در سه‌ماه گذشته بالغ بر ۵۰۰ درصد افزایش دهد.

منبع

۱۳:۳۷

شایعه: مک‌بوک پرو جدید احتمالا در رویداد WWDC 2021 رونمایی می‌شود

طرح مفهومی از مک‌بوک های بازطراحی شده

طبق اطلاعات منتشرشده از جان پراسر، تحلیگر نام‌آشنای محصولات اپل، ساکنین کوپرتینو قصد دارند در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود در ۱۷ خرداد، از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو رونمایی کنند. روز دوشنبه، جان پراسر با ارسال یک توئیت اعلام کرد که می‌تواند تأیید کند مدل‌های مک‌بوک پرو به کنفرانس WWDC 2021 خواهند رسید. پراسر جزئیات بیشتری در مورد مدل‌ها ارائه نداد؛ اما توییت وی در پی گزارش مارک گِرمن از بلومبرگ است.

طبق گفته‌های قبلی گِرمن، نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی مک‌بوک پرو تابستان سال ۲۰۲۱ عرضه و به‌دنبال آن، جانشین مک‌‌بوک ایر در پایان همان سال معرفی خواهد شد. اپل قصد دارد مک‌بوک پرو را با دو پردازنده متفاوت تولید کند‌. گفته می‌شود پردازنده‌های یادشده با نام رمز Jade C-Chop و Jade C-Die، به هشت هسته قدرتمند برای پردازش‌های سنگین و دو هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره مجهز می‌شوند. علاوه بر این، گمان می‌رود پردازنده‌های یادشده ۱۶ و ۳۲ هسته گرافیکی در بطن خود دارند و موتور عصبی بهبودیافته‌ای آن‌ها را همراهی می‌کند.

منبع

۱۳:۱۲

وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد

رضا اردکانیان، وزیر نیرو با ماسک

وزیر نیرو امروز، ۴ اردیبهشت، با اشاره به دلایلی که نشان‌دهنده سختی در تأمین برق توسط این وزارت‌خانه است، از مردم بابت قطع برق عذرخواهی کرد. رضا اردکانیان گرمای زودهنگام هوا و کاهش بارندگی را دلایل اصلی قطع مکرر برق اعلام کرد. به گزارش ایسنا، اردکانیان افزود به‌زودی اطلاعات دقیق و کارشناسانه در این خصوص در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گفته وزیر نیرو، ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی در بخش برق ۸۵ هزار و ۳۱۳ مگاوات است و از این مقدار، حدود ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های آبی و ۷۳ هزار و ۳۱۳ مگاوات ظرفیت نصب‌شده بقیه نیروگاه‌های حرارتی، اتمی، تجدیدپذیر و تولید پراکنده است. اردکانیان می‌گوید مطابق محلی که نیروگاه غیر آبی در آن واقع شده است، در تابستان حدود ۵۰ هزار مگاوات ظرفیت عملی وجود دارد؛ درنتیجه در بهترین حالت، مجموع تولید عملی کشور با احتساب راندمان نیروگاه‌ها، حدود ۶۰ هزار مگاوات سالانه است.

متن کامل خبر: وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد

منبع

خبر فوری

۱۳:۰۳

کارنامه دانش‌آموزان مجازی منتشر می‌شود

استفاده دانش آموزان از موبایل برای آموزش مجازی

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها امسال برای دریافت کارنامه نیازی به حضور در مدرسه ندارند و می‌توانند از طریق سامانه پرونده پادا به نشانی pada.medu.ir کارنامه فرزند خود را دریافت کنند.

۱۲:۲۸

ویدئو‌ی معرفی حسگر تصویر ایزوسل HM3 سامسونگ منتشر شد

باتوجه به اینکه چندماه از معرفی رسمی حسگر ایزوسل HM3‌ می‌گذرد، سامسونگ برای ارائه‌ی توضیحات دقیق‌تر در مورد کیفیت و مشخصات حسگر، ویدئویی منتشر کرده است. تاکنون فقط گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ به جدیدترین حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی شرکت کره‌ای، یعنی ایزوسل اچ‌ام ۳ مجهز شده است. در ادامه می‌توانید در ویدئو زیر جزئیات بیشتری ازاین حسگر را مشاهده کنید:

متن کامل خبر: سامسونگ جزئیات حسگر تصویر ایزوسل HM3 را منتشر کرد

منبع

۱۱:۰۱

باتوجه به قطعی برق مکرر در روزهای اخیر، بسیاری از افراد با چالش‌های متعددی مواجه شده‌اند. این اتفاقات دقیقا در خلال برگزاری مسابقات جهانی شطرنج رخ می‌دهد که می‌تواند تأثیر انکارناپذیری در نتایج داشته باشد. اکنون، گفته می‌شود که شاتل در اقدامی پسندیده برق و اینترنت اضطراری فدراسیون شطرنج را تأمین کرده است.

با وجود #قطع_برق گسترده‌ی این روزها و تلاش شدید همکاران فنی‌ام در #شاتل برای تأمین برق اضطراری در مراکز، از موضوع قطع برق در مسابقات جهانی #شطرنج غافل نشدند و در قالب #مسئولیت_اجتماعی شاتل، #اینترنت و #برق اضطراری محل مسابقات #فدراسیون_شطرنج رو تأمین کردند.دمتون گرم دوستان؛نخسته! https://mobile.twitter.com/hamshahrinews/status/1396345615576092675— Arash Karimbeigi (@ARASHka) May 25, 2021

۱۰:۵۱

هواوی روی نرم‌افزار تمرکز می‌کند

تحریم مجدد شرکت هواوی / Huawei

به گزارش رویترز هواوی برای دور ماندن از تأثیرات منفی تحریم‌های آمریکا قصد دارد روی تولید نرم‌افزار تمرکز کند. به اعتقاد مدیر هواوی نرم‌افزار جایی است که آمریکا روی آن نفوذی ندارد و هواوی می‌تواند با تولید نرم‌افزار از تحریم‌های آمریکا دور بماند.

در اوایل تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، مدیران ارشد این شرکت هرگونه تأثیر منفی این تحریما بر فعالیت شرکت را رد می‌کردند، اما گزارشاتی که در این مدت منتشر شده است نشان می‌دهد هواوی از تحریم‌های آمریکا ضرر بسیار شدیدی متحمل شده است، برای مثال فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در این مدت به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

منبع

۱۰:۰۶

آپدیت iOS 14.6 با امکان پشتیبانی از اپل کارت فمیلی منتشر شد

iOS 14 روی آیفون X

به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل iOS قابل نصب روی تمامی گوشی‌های هوشمند اپل خواهد بود که بعد از آیفون ۶ اس معرفی شده باشند. از ویژگی‌های iOS 14.6 می‌توان به ویژگی اپل کارت فمیلی اشاره کرد. در چنین حالتی به دو نفر امکان استفاده‌ی مشترک از یک اپل کارت داده می‌شود یا والدین می‌توانند برای فرزندانشان دسترسی به اپل کارت را داده و برای میزان استفاده از کارت نیز اعتبار مشخص کنند.

منبع

۱۰:۰۲

سری ردمی نوت ۱۰ دارای صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهند بود

ردمی با انتشار تیزرهای تبلیغاتی اشاره دارد که در سری ردمی نوت ۱۰ کاربران از پنل LCD با ویژگی‌هایی مانند نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار می‌شوند. بالای صفحه‌نمایش حفره‌ای در نظر گرفته شده تا دوربین سلفی را میزبانی کند. از امکانات دیگر سری ردمی نوت ۱۰ می‌توان به چیپ NFC 3.0، بلوتوث ۵/۲ و سیستم خنک‌سازی مایع VC اشاره کرد.

متن کامل خبر: سری ردمی نوت 10 دارای صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود

منبع

۹:۵۹

اپل به توضیح پنل XDR موجود در نسخه‌ی جدید آیپد پرو پرداخت

آیپد پرو 2021 اپل مدل نقره ای نمای پشت و جلو

کوپرتینویی‌ها با به‌روزرسانی وب‌سایت رسمی اپل در بخش دفترچه راهنمای محصول جدیدشان توضیح دادند که پنل XDR بر مبنای فناوری mini-LED توسعه داده شده و از محتوای HDR نیز پشتیبانی می‌کند. میزان روشنایی پنل استفاده‌شده در آیپد پرو به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد؛ اما کاربر می‌تواند میزان روشنایی ۴۰ درصد از صفحه‌نمایش را به ۱۶۰۰ نیت برساند. در چنین حالتی، بخش باقی‌مانده از صفحه‌نمایش روی ۶۰۰ نیت تنظیم شده یا کاملا تاریک خواهد شد.

منبع

۹:۵۲

تصاویر رندرشده‌ی جدیدی از آیفون ۱۳ پرو اپل در فضای مجازی قرار گرفت

تصویری منتسب به آیفون ۱۳ پرو مکس
رندرهایی منتسب به آیفون ۱۳ پرو
رندرهایی منتسب به آیفون ۱۳ پرو
رندرهایی منتسب به آیفون ۱۳ پرو
رندرهایی منتسب به آیفون ۱۳ پرو

در تصاویر می‌توان علاوه بر مشاهده‌ی ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی، نگاهی به نمای پنل جلویی و طراحی ظاهری پرچم‌دار نسل بعدی اپل داشت. در بالای صفحه‌نمایش نیز بریدگی در نظر گرفته شده تا ماژول دوربین و حسگرهای همراه آن قرار گیرند.

مقاله مرتبط: هر آنچه از آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم

منبع

۹:۴۴

تراشه‌ی وایت‌چپل گوگل از نظر توان پردازشی عملکردی شبیه به اسنپدراگون ۸۷۰ دارد

انتظار می‌رود از تراشه‌ی وایت‌چپل حداقل در گوشی هوشمند پیکسل ۶ پرو گوگل استفاده شود. گفته می‌شود از نظر توان پردازشی، وایت‌چپل توانمندی کمتری نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ دارد و هم‌سطح با اسنپدراگون ۸۷۰ قرار می‌گیرد.

منبع

۹:۴۱

رویداد HarmonyOS هواوی، ۱۲ خرداد برگزار می‌شود

سیستم عامل هارمونی 2 هواوی

هواوی قصد دارد در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد ۱۴۰۰) از هارمونی او اس رونمایی کند و به‌زودی شاهد انتشار این سیستم‌عامل روی دستگاه‌های هواوی خواهیم بود. انتظار می‌رود که در این مراسم، تبلت میت پد ۲ معرفی شود و احتمالا اولین دستگاهی خواهد بود که به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل هارمونی او اس راهی بازار خواهد شد.

متن کامل خبر: رویداد HarmonyOS هواوی، ۱۲ خرداد برگزار می‌شود

منبع

۹:۳۷

هواوی برای معرفی تبلت میت‌پد پرو ۲ با تراشه‌ای توانمند آماده می‌شود

اخیرا فهرستی از بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شده که گفته می‌شود منتسب به تبلت جدید هواوی است. با وجود اینکه مشخصات تراشه‌ی موجود در تبلت میت‌پد پرو ۲ مشخص نیست؛ اما در فهرست می‌توان مشاهده کرد که پردازنده‌ای هشت هسته‌ای متشکل از ۱ هسته با فرکانس ۳/۳۱ گیگاهرتز، ۳ هسته با فرکانس ۲/۵۴ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۲/۰۴ گیگاهرتز خواهد داشت.

متن کامل خبر: هواوی برای معرفی تبلت میت‌پد پرو ۲ با تراشه‌ای توانمند آماده می‌شود

منبع

۹:۳۵

ردمی نوت ۱۰ پرو توانست در آزمون DxOMark امتیاز ۱۰۶ را به دست آورد

نتایج DXOMARK ردمی نوت ۱۰ پرو

کسب امتیاز ۱۰۶ باعث می‌شود که ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی بالاتر از محصولاتی ازجمله آیفون SE 2021 اپل، ذن‌فون ۶ ایسوس و گلکسی زد فلیپ سامسونگ قرار گیرد.

متن کامل خبر: ردمی نوت 10 پرو شیائومی در بنچمارک DXOMARK به چالش کشیده شد

منبع

۹:۳۲

شیائومی درنهایت ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ را معرفی کرد

ردمی نوت ۸

پس از انتشار تیزرهای تبلیغاتی گسترده، شرکت چینی شیائومی مدل به‌روزشده‌ای از ردمی نوت ۸ را رونمایی کرد که درواقع به مناسبت جشن گرفتن فروش ۲۵ میلیونی ردمی نوت ۸ توسعه داده شده است. محصول جدید شرکت چینی از تراشه‌ی هلیو G85، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و ماژول دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

متن کامل خبر: شیائومی درنهایت ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ را معرفی کرد

منبع

۹:۲۸

نسخه‌ی محدود ساعت هوشمند وان پلاس واچ سایبرپانک ۲۰۷۷ وارد بازار شد

نسخه سایبرپانک وان پلاس واچ

در کنار نسخه‌ی ویژگی وان‌پلاس واچ، شرکت چینی پایه‌ی شارژی نیز عرضه می‌کند که برای ساخت آن از دست یکی از شخصیت‌های بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ به نام جانی سیلورهند الهام گرفته شده است.

منبع

۹:۲۵

زمان برگزاری رویداد WWDC 21 اپل مشخص شد

میموجی با عینک روبه روی مک بوک در پوستر دعوتنامه WWDC 2021 اپل

کوپرتینویی‌ها در نظر دارد ۱۷ خرداد رویداد WWDC را برگزار کرده و طی آن از دستاوردهای جدید خود رونمایی کننپ. مهم‌ترین اتفاقات رویداد نیز انتظار می‌رود معرفی سیستم‌عامل iOS 15 و تراشه‌ی M1X باشند.

متن کامل خبر: زمان برگزاری رویداد WWDC 2021 اپل مشخص شد

منبع

۹:۲۳

گلکسی ام 22 سامسونگ با تراشه‌ی هلیو جی ۸۰ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

بنچمارک منتسب به گلکسی M22

گوشی هوشمند میان‌رده‌ی سامسونگ توانسته در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۳۷۴ و در آزمون چندهسته‌ای نیز امتیاز ۱،۳۶۱ را به دست آورد.

منبع

۸:۳۰

سوپراسپرت کلکسیونی لانچیا EVO37 معرفی شد

خودرو لانچیا EVO37

مدل 037، خودروی اسپرت و پرچم‌دار لانچیا در سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ بود. این محصول، موفقیت های پرشماری در مسابقات رالی به دست آورد و تاریخ‌ساز شد. شرکت ایتالیایی کایمرا، محصول جدیدی براساس لانچیا 037 ساخته است. این خودرو، Evo37 نام دارد و ضمن بهره‌گیری از بدنه بازطراحی‌شده، پیشرانه مدرن با قدرت ۵۰۰ اسب‌بخار فراهم می‌کند. تنها ۳۷ دستگاه کایمرا EVO37 با آستانه قیمت ۵۸۰ هزار دلار تولید خواهد شد.

منبع

۸:۲۰

فورد در آینده به خودروساز تمام برقی تبدیل می‌شود

خودرو برقی الکتریکی فورد موستانگ / Ford قرمز از نمای جلو در جاده

غول خودروسازی آمریکا، هنوز زمان دقیقی برای توقف تولید مدل‌های بنزینی اعلام نکرده است اما مدیران فورد، نسبت به عرضه صرف محصولات تمام الکتریکی در آینده، علاقه‌مند هستند. اجرایی شدن این تصمیم، تأثیر مهمی بر خودروهای مشهور فورد، مثل موستانگ خواهد داشت.

منبع

۷:۵۰

مایکل سیلور واسط تشکیل نشستی بین ایلان ماسک و ماینرهای آمریکای شمالی شد

استخراج کنندگان بیت کوین

مایکل سیلور مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی، یکی از حامیان اصلی بیت کوین توانسته است نشستی موفقیت آمیز بین ایلان ماسک و غول‌های استخراج آمریکا ترتیب دهد. ماسک و سیلور در توییت‌هایی جداگانه به تشکیل این نشست اشاره کردند. طی این نشست به مبحث شفافیت در استفاده انرژی و تسریع در ایجاد راه‌هایی پایدار برای استخراج بیت کوین پرداخته شد. ماینرهای بزرگ آمریکای شمالی نیز توافق کردند که گروهی به نام انجمن استخراج بیت کوین تشکیل دهند.

مقاله مرتبط: مایکرواستراتژی در رونق بازار بیت کوین چه نقشی ایفا و چقدر سود کسب کرده است؟

منبع

۷:۴۰

محصولات بعدی هیوندای، خودروهای برقی آیونیک 6 و  آیونیک 7 خواهند بود

هیوندا آیونیک ۶

هیوندای تا سال ۲۰۲۲، سدان اسپرت آیونیک ۶ را با پیشرانه تمام برقی معرفی می‌کند. همچنین، یک شاسی‌بلند الکتریکی با ابعادی نزدیک به هیوندای سانتافه تا سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد. این خودروها، شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر و پیشرانه های متنوع با قدرت ۲۱۰ تا ۳۱۰ اسب‌بخار خواهند داشت.

منبع

۷:۳۵

شاسی‌بلند لوکس جنسیس GV70 با آستانه قیمت 41 هزار دلار فروخته می‌شود

با وجود تجهیزات لوکس، ظاهر جذاب و پیشرانه قدرتمند، شرکت سازنده قیمتی نسبتا ارزان برای GV70 در نظر گرفته است. مدل پایه از شاسی‌بلند لوکس جنسیس، ۴۱ هزار دلار قیمت دارد؛ درحالی‌که نمونه ۶ سیلندر با امکانات بیشتر، ۵۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت. با این شرایط، جنسیس GV70 در مقایسه با بی‌ام‌و X3 و X5 یا حتی شاسی‌بلندهای لکسوس، ارزش خرید بالاتری دارد.

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۵ می ۲۰۲۱

  • اکران نخستین فیلم پردرآمد تاریخ: ۲۵ می ۱۹۹۷، فیلم متحرک جنگ ستارگان موسوم به «A Long Time Ago in a Galaxy Far, Far Away» در سی و دو سینمای ایالات متحده آمریکا اکران شد. فیلم بلافاصله تمامی رکوردهای فروش پیش از خود را شکست و در اصل به اولین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد. استفاده بی‌سابقه این فیلم از جلوه‌های ویژه انقلابی در فیلم‌ها با استفاده از فناوری ایجاد کرد. شاید بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی فیلم در فناوری، تأسیس شرکت Industrial Light and Magic دوسال پیش از اکران جنگ ستارگان باشد که هنوز هم پیشروترین استودیوهای جلوه‌های ویژه در صنعت محسوب می‌شود.
  • اولین کنفرانس بین‌المللی شبکه جهانی وب: نخستین کنفرانس بین‌المللی شبکه جهانی وب که به آن WWW1 نیز می‌گویند، در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ می ۱۹۹۴ در ژنو سوئیس برگزار شد. این کنفرانس ۳۸۰ شرکت‌کننده داشت که از ۸۰۰ متقاضی پذیرفته شدند و از آن به‌عنوان «Woodstock of the Web» یاد می‌شد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات