اپیک گیمز: فیل شیلر در سال ۲۰۱۱ خواستار کاهش کارمزد اپ استور بود

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق شواهدی که اپیک گیمز در دادگاه ارائه کرده، فیل شیلر در سال ۲۰۱۱ خواستار کاهش کارمزد اپ استور به ۲۵ درصد بوده است.
تبلیغات

با شدت گرفتن جدال اپل و اپیک گیمز، سازنده‌ی بازی فورتنایت به‌تازگی شواهدی ارائه داده است که بر اساس آن، فیل شیلر، مدیر پیشین بخش اپ استور، در سال ۲۰۱۱ کاهش کارمزد فروشگاه نرم‌افزاری غول فناوری را پیشنهاد داده بود.

به گزارش اپل‌اینسایدر، شیلر در آن مقطع پیشنهاد کرد که اپل می‌تواند زمانی‌که اپ استور به یک میلیارد دلار سود در سال برسد، تغییر ساختاری در هزینه‌ی کارمزدها ایجاد کند و کمسیون خود را به ۲۵ الی ۲۰ درصد کاهش بدهد. در آن زمان، شیلر خود را حامی سرسخت کاهش کارمزد ۳۰ درصدی اپل خواند و اعلام کرد که اعتقاد ندارد این موضوع برای همیشه بدون تغییر باقی بماند. گوشه‌ای از سخنان شیلر به شرح زیر است:

می‌دانم که این بحث‌برانگیز است و من فقط آن را به‌عنوان راه دیگری برای بررسی اندازه کسب‌و‌کار، در رابطه با آنچه می‌خواهیم به دست آوریم و چگونگی حفظ رقابت در نظر می‌گیرم.

اپل به نوبه خود استدلال می‌کرد که شیلر نگفته که اپ استور یک میلیارد دلار سود کسب کرده است و ادعا می‌کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر عجین شدن ساختار هزینه‌ها با سود اپ استور وجود ندارد. البته باید به این نکته توجه داشت که سال‌ها از این ماجرا می‌گذرد و اکنون غول دنیای فناوری سالانه میلیاردها در از اپ استور درآمد کسب می‌کند.

اپل در طی سال‌ها ساختار هزینه خود را تغییر داده است. برای مثال، در سال ۲۰۱۶، اپل کارمزد اپ استور را برای اشتراک‌های سال دوم به ۱۵ درصد کاهش داد. افزون بر این، اپل به‌تازگی قدم بزرگی در راستای کاهش کارمزد برداشته و کارمزد فروشگاه نرم‌افزارش را برای توسعه‌دهندگانی با درآمد سالانه‌ی کمتر از یک‌ میلیون دلار، از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش داده است. گفته می‌شود در حقیقت فقط ۲ درصد از توسعه‌دهندگان اپل سالانه بیش از یک‌ میلیون دلار درآمد دارند و معافیت اپل حدود ۹۸ درصد از توسعه‌دهندگان را پوشش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات