گوگل و نست احتمالا در تولید محصولات خانه هوشمند همکاری می‌کنند

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل و نست پس از دو سال جدایی، همکاری مجدد خود را در زمینه‌ی اینترنت اشیا و محصولات خانه هوشمند آغاز می‌کنند.
تبلیغات

افرادی مطلع به وال استریت ژورنال خبر داده‌اند که شرکت گوگل در نظر دارد شرکت نست را دوباره به خانواده‌ی خود بازگرداند. دو شرکت گوگل و نست در سال ۲۰۱۵ به واسطه‌ی هلدینگ آلفابت از یکدیگر جدا شدند. حالا در‌پی این همکاری مجدد، شرکت نست به تیم سخت‌افزاری گوگل می‌پیوندد و این موضوع سبب می‌شود هر دو شرکت برای رقابت با محصولات آلکسای آمازون، محصولات اینترنت اشیا بیشتری تولید کنند.

این دو شرکت در حال حاضر کاملا با یکدیگر همکاری می‌کنند. برای مثال، مصرف‌کنندگان محصولات خانه هوشمند گوگل می‌توانند ترموستات‌ها و دوربین‌های نست را توسط دستورات صوتی گوگل کنترل‌ کنند که این همکاری در نتیجه‌ی پیوستن تعدادی از توسعه‌دهنگان نست به تیم گوگل در سال گذشته اتفاق افتاد. حالا خبر جدید در مورد همکاری مجدد دو شرکت، نشان از یک شراکت عمیق‌تر دارد که احتمالا منجر به مهاجرت ۱۰۰۰ کارمند نست و پیوستن آن‌ها به تیم گوگل خواهد شد.

گوگل در ابتدا در سال ۲۰۱۴ نست را به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار خریداری کرد؛ اما سال بعد، زمانی که آلفابت تعدادی از واحد‌های خود را به‌عنوان برند‌های انحصاری جدا کرد، این دو شرکت نیز از یکدیگر جدا شدند. مدیر سابق شرکت نست به وال استریت ژورنال گفته است:

با این حال، هر دو شرکت با یکدیگر در ارتباط بودند؛ زیرا تیم‌های بازاریابی هر دو برند مجبور بودند برای عرضه‌ی کالا‌های خود با خرده‌فروشان یکسانی در تماس باشند.

گوگل هنوز در مورد این اخبار اظهار نظری نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات