Siri توصیه‌های مربوط به ویروس کرونا ارائه می‌کند

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل، Siri دستیار صوتی خود را برای ارائه‌ی آموزش‌ها و پاسخ به پرسش‌های مرتبط با ویروس کرونا به‌روزرسانی کرد.
تبلیغات

کاربران محصولات اپل می‌توانند از امروز با به‌روزرسانی دستیار صوتی Siri، اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را دریافت کنند. اگر کاربر از این دستیار صوتی سؤالاتی نظیر «آیا من به ویروس کرونا مبتلا هستم؟» را کند، می‌تواند اطلاعات و توصیه‌های بهداشتی مبتنی‌بر وضعیت خود را دریافت کند. 

بعد از اینکه کاربر اولین‌بار درباره‌ی ویروس کرونا از سیری سؤال کند، این دستیار صوتی درباره‌ی علائم بالینی کاربر از او سؤال می‌کند. سرفه‌ی خشک و تنگی نفس و تب علائمی هستند که دستیار صوتی اپل درباره‌ی آن‌ها سؤال می‌کند. اگر کاربر علائم حادی داشته باشد، به او توصیه می‌شود با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرد. کاربرانی که درباره‌ی علائم خود مطمئن نباشند یا علائم خفیفی داشته باشند، به ماندن در خانه دعوت می‌شوند. در‌صورتی‌که کاربری امکان دسترسی به امکانات پزشکی مناسب را نداشته باشد، Siri او را به اپلیکیشن‌های تأیید‌شده‌ی مرتبط در اپ‌استور متصل می‌کند. سرویس سلامت عمومی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور پاسخ‌های Siri به پرسش‌ها درباره‌ی ویروس کرونا را ارائه داده است.

براساس گزارش خبرگزاری ورج، این سرویس در‌حال‌حاضر فقط دراختیار کاربران حاضر در آمریکا قرار دارد. خبرنگاران این خبرگزاری مستقر در بریتانیا پس از مطرح‌کردن پرسش‌هایی درباره‌ی ویروس کرونا ازطریق Siri به سایتی متعلق‌ به دولت بریتانیا هدایت شده‌اند. با‌این‌حال، یه‌نظر می‌رسد امکان دسترسی به پرسشنامه یا اپ‌های مرتبط در اپ‌استور برای این خبرنگاران فراهم نشده است.

این سرویس اپل مشابه سرویس‌هایی به‌شمار می‌رود که شرکت‌های بزرگ دیگر مانند فیسبوک و گوگل و مایکروسافت به کاربران خود ارائه می‌کنند. فیسبوک به‌تازگی مرکز اطلاعات ویروس کرونا راه‌اندازی کرده که در بالاترین بخش فید خبری برای کاربران آمریکایی ظاهر می‌شود و به آن‌ها اطلاعاتی درباره‌ی ویروس کرونا می‌دهد؛ اطلاعاتی که از سازمان بهداشت جهانی دریافت شده‌اند. گوگل هم برای مقابله با ویروس کرونا سایت اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کرده است. مایکروسافت ضمن همکاری با مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا برای عرضه‌ی ربات آنلاین با هدف بررسی علائم بالینی کاربران، نقشه‌ی تعاملی برای بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا نیز ارائه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات