مرکز جست‌جوی گوگل دسترسی به اطلاعات مربوط‌ به بیماری کویید 19 را آسان‌تر می‌کند

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با راه‌اندازی مرکز جست‌وجوی مربوط‌ به ویروس کرونا، درکنار نمایش داده‌ها و آمار جدید، دسترسی به اطلاعات مراکز بهداشت‌ و درمان را آسان‌تر می‌کند.
تبلیغات

گوگل مرکز جست‌جو‌ی مربوط‌ به ویروس کرونا را راه‌اندازی کرد. این مرکز اطلاعات مجاز جست‌و‌جوشده درباره‌ی بیماری کووید ۱۹ را با گیج‌کنندگی کمتری نمایش خواهد داد. باتوجه‌به اینکه وضعیت در سراسر جهان در حال تغییر و از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است، گوگل در سرویس جدید خود درکنار داده‌ها و آمار جدید، دسترسی آسانی برای اطلاعات مراکز بهداشت‌ و درمان فراهم می‌کند.

مرکز جست‌جوی گوگل هنگامی نمایش داده خواهد شد که عبارت Coronavirus یا COVID-19 روی پلتفرم گوشی یا دسکتاپ در گوگل جست‌و‌جو شود. سرویس یادشده اطلاعات را از سازمان جهانی بهداشت دریافت می‌کند و به اداره‌های درمانی محلیِ کاربر پیوند می‌دهد و درنهایت، نکات آگاهی‌بخش برای کاربر را در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌کند.

در این سیستم، کاربر درکنار اطلاعات دسته‌بندی‌شده‌ای که بر علائم بیماری و نحوه‌ی معالجه و اقدامات پیشگیرانه متمرکز است، نگاهی به بررسی اجمالی بیماری کووید ۱۹ خواهد انداخت. علاوه‌براین، مرکز جست‌و‌جوی گوگل چرخه‌ای از حساب‌های کاربری توییتری از نهادهای مدنی محلی کاربر و سازمان‌های بهداشت‌ و درمان را نمایش می‌دهد. بخش دیگری از این سرویس متداول‌ترین سؤالات درباره‌ی بیماری را برجسته می‌کند و بخشی نیز آمار مربوط‌ به موارد تأییدشده‌ی ابتلا به ویروس کرونا و تعداد افراد فوت‌شده و تعداد افراد بهبودیافته برای هر کشور را نشان می‌دهد. سرویس مذکور به زبان انگلیسی در ایالات متحده شروع‌ به کار کرده است؛ اما گوگل می‌گوید قصد دارد دسترسی به این ویژگی را به سایر کشورها گسترش و به‌زودی آن را به زبان‌های دیگری نیز دردسترس قرار دهد.

درکنار مرکز جست‌جوی جدید، گوگل پرتال جدیدی با نام کووید ۱۹ را در ایالات متحده راه‌اندازی کرده است. پرتال یادشده تمامی اطلاعات مربوط‌ به مرکز جست‌وجو را نمایش می‌دهد؛ بنابراین، کاربران می‌توانند با استفاده از این پرتال، اطلاعات مربوط‌ به محل سکونت خود را پیدا کنند و نکات لازم برای حفظ ایمنی و اقدامات پیشگیرانه را فراگیرند و موارد جست‌وجوشده درباره‌ی ویروس همه‌گیر کرونا را مشاهده کنند. همچنین، گوگل قصد دارد در آینده، پرتال کووید ۱۹ را به زبان‌های مختلف و در مناطق گوناگون دردسترس قرار دهد؛ درنتیجه، اطلاعات نمایش‌داده‌شده در پرتال برگرفته از منابع محلی آن ناحیه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات