نمایش دستاوردهای C-Lab سامسونگ در CES 2020

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
اگر به تولیدات خاص و جالبی که زندگی را راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کنند علاقه‌مند هستید، سامسونگ محصولاتی را برای شما دارد که در روزهای آینده نمایش داده خواهند شد.
تبلیغات

بخش تولیدات خلاقانه‌ی سامسونگ  (Creative Lab)، برنامه‌ای را در پیش گرفته و در طی آن تولیداتی را روانه‌ی بازار می‌کند که به‌نظر می‌رسد افراد معدودی نیاز به آن‌ها را حس می‌کنند؛ البته اگر اساساً بتوان برای برخی از آن‌ها احساس نیاز تعریف کرد. Creative Lab از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد و از آن زمان پروژه‌هایی مانند دوربین ۳۶۰ درجه‌ی پوشیدنی، لامپ رومیزی با استفاده از هوش مصنوعی و اپلیکیشن ضبط صدا برای طرفداران ASMR (محتوایی که در آن فردی زمزمه‌ی آرامش‌بخش می‌کند) را به انجام رسانده است. حالا در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه CES 2020، سامسونگ برخی از پروژه‌های جدیدش را معرفی کرده‌است، این محصولات همگی حاصل تلاش‌های C-Lab سامسونگ هستند.

سامسونگ در نمایشگاه CES امسال، پنج پروژه را رونمایی می‌کند که همگی در راستای افزایش آسایش و کیفیت زندگی هستند. یکی از این پروژه‌ها، پنجره‌ی آفتابی (SunnySide) نام دارد. این وسیله شبیه به یک پنجره است که نور مصنوعی خورشید را وارد محوطه‌ی اتاق می‌کند، این نور مصنوعی باعث می‌شود مقدار مورد نیاز ویتامین D برای بدن انسان، تأمین شود.

SunnySide به‌راحتی و مانند یک قاب عکس به دیوار اتاق متصل می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد در محیط داخل اتاق و بدون نگرانی از آسیب دیدن پوست یا سوختگی ناشی از نور خورشید، ویتامین D مورد نیاز بدن خود را تأمین کند. علاوه‌براین نور این پنجره بسیار شبیه نور طبیعی خورشید است و احساس خوشایند ناشی از آفتاب را برای کاربر تداعی می‌کند.

sunnyside

بخش C-Lab سامسونگ به کارکنان خود اجازه می‌دهد برای تکمیل فعالیت‌های مربوط به پروژه‌های خود از یک سال فرصت تحقیقاتی در خارج از مرکز استفاده کنند. سامسونگ همچنین گفته است در حال حاضر با ۴۰ استارتاپ همکاری می‌کند که بتوانند فعالیت‌های خود را در زمینه‌های واقعیت مجازی، سلامت و اینترنت اشیا  تکمیل کنند.

محصولات C-Lab سامسونگ تاکنون موفقیت تجاری نداشته‌اند؛ اما باز هم سامسونگ تمام تلاشش را برای رشد این بخش انجام می‌دهد که البته بخشی از این تلاش به دلیل ظرفیت خبرسازی بالای سری محصولات جالب C-Lab بوده است. اینکوک هان (Inkuk Hahn) معاون شرکت سامسونگ گفته‌است:

ما به‌طور فعال از C-Lab حمایت می‌کنیم تا بتوانیم محصولاتی را تولید کنیم که نشان‌دهنده‌ی آخرین تغییرات بازار و پاسخی برای خواسته‌های مشتریان باشد. ما پروژه‌ها و استارتاپ‌های موفق C-Lab را در نمایشگاه‌های بین‌المللی معرفی خواهیم کرد.

دیگر پروژه‌های C-Lab که در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشته خواهند شد، به شرح زیر است:

SelfieType:

selfietype

یک صفحه‌کلید مجازی که با استفاده از دوربین سلفی کار می‌کند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی مسیر حرکت انگشتان کاربر را دنبال می‌کند و آن‌ها را به نوشتار تبدیل می‌کند. سامسونگ می‌گوید این ابزار به گونه‌ای طراحی شده که بتواند هم در گوشی‌ هوشمند و هم در تبلت و لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گیرد.

Hyler:

هایلر یک هایلایتر دیجیتال است که می‌تواند متون آنالوگ نوشته شده روی کاغذ را به‌صورت دیجیتال در گوشی هوشمند ذخیره کند. کاربر با هایلایت کردن متن با هایلر می‌تواند تمام اطلاعات مهم یک متن را در گوشی ذخیره و سپس آن‌ها را مرتب کند. هایلر یک امکان جست‌وجو هم برای کاربر فراهم می‌کند که وقتی فعال شود، باتوجه به موتورهای جست‌وجو و دیکشنری‌هایی که به هایلر لینک شده‌اند، نتایج جالبی را برای کاربر نمایش می‌دهد.

Becon:

becon

Becon وسیله‌ای است که با اسکن مشخصات پوست سر کاربر، به او کمک می‌کند بتواند از ریزش موی سرش جلوگیری کند. به‌نظر می‌رسد این محصول C-Lab طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. Becon پس از اسکن پوست سر راه‌حل‌های مناسب را به کاربر کارائه می‌دهد. Becon از دو بخش تشکیل شده‌ است: یک بخش که روی سر قرار می‌گیرد و یک اپلیکیشن همراه آن که باید نصب شود. این ابزار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین ۱۰ ویژگی پوست سر را به‌صورت لحظه‌ای تحلیل می‌کند. این ده ویژگی شامل چگالی فولیکول مو، پوست‌های مرده، حساسیت، دما و رطوبت است. سپس براساس نتیجه‌ی تحلیل‌های انجام شده بهترین راه‌حل را برای درمان مشکلات پوست سر ارائه می‌دهد. همچنین از طریق اپلیکیشن، روند تغییرات پوست سر در طی زمان نمایش داده می‌شود.

Ultra V:

ultrav

Ultra V میزان اشعه‎ی فرابنفش رسیده به پوست بدن کاربر را در طی روز اندازه‌گیری می‌کند و تأثیر آن را بر میزان تولید ویتامین D و تغییرات ایجاد شده در پوست بدن، نمایش می‌دهد. این ابزار بسیار کوچک است و می‌توان به‌راحتی آن‌را در دیگر پوشیدنی‌ها جای داد.

سامسونگ علاوه‌بر C-Lab برنامه‌های دیگری هم دارد که مربوط به C-Lab است اما توسط استارتاپ‌هایی در خارج از شبکه‌ی C-Lab انجام می‌گیرد. قرار است برخی از این پروژه‌ها هم در CES به نمایش گذاشته‌شوند. نمونه‌هایی از این استارتاپ‌ها به شرح زیر است:

  • Circulus
  • pibo

    Circulus قرار است یک ربات انسان‌نما به‌نام piBo را به نمایش بگذارد که بیشتر مخصوص افرادی است که به‌تنهایی زندگی می‌کنند. پی‌بو می‌تواند با افراد گفت‌وگو کند و اطلاعات مربوط به اخبار، آب‌وهوا و نتایج جست‌وجو را نمایش دهد. این ربات از طریق تحلیل حالت چهره‌ی کاربر و محتوای مکالمات با کاربر تعامل می‌کند و پاسخ‌های مناسب مانند جمله، موسیقی و حرکات موزون را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با دانلود ویژگی‌های بیشتر از طریق اپلیکیشن‌استور این ربات، امکانات دیگر هم به آن اضافه کنند. به جرات می‌توان گفت امسال پی‌بو جذاب‌ترین محصول استارتاپ‌های سامسونگ است.

  • FITT
  • FITT

    FITT براساس نتایج حاصل از ورزش، گزارشی از میران سلامت ارائه می‌دهد و یک PHR یا همان Personal Health Record محسوب می‌شود. FITT سه نوع تست ورزش را انجام می‌دهد: قلب و تنفس، حالت بدن و قدرت عضلانی. پس از انجام تست، یک برنامه‌ی ورزشی در اختیار کاربر قرار داده‌ می‌شود که ویژه‌ی کاربر تهیه شده‌ است و براساس وضعیت بدنی کاربر در مقایسه با افرادی در همان سن و جنسیت مشخص شده‌ است. این برنامه همچنین می‌تواند تا حدودی پیش‌بینی کند که کاربر در معرض خطر چه بیماری‌هایی قرار خواهد داشت، مثلاً فشار خون بالا، دیابت، سرطان، سکته مغزی، حمله‌ی قلبی، بیماری‌های قلبی عروقی و غیره. سپس برنامه‌های ورزشی مناسب کاربر برای کاهش احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را به کاربر ارائه می‌کند.

  • Vtouch
  • Vtouch به کاربر اجازه می‌دهد بدون تماس با وسایل آن‌ها را با ردگیری حرکت چشم و اثرانگشت کنترل کند. این ابزار از نوع خلاقانه‌ای از کامپیوتر که براساس حرکت چشم و یادگیری عمیق کار می‌کند، بهره می‌برد. این ابزار در صنایع زیادی قابل استفاده است، مانند: اتومبیل هوشمند، خانه‌های هوشمند و علائم دیجیتال برای کنترل وسایل مختلف. Vtouch توانایی محافظت از صفحه‌نمایش در مقابل آلودگی و باکتری را هم دارد.

  • Smoothy
  • اسموتی

    اسموتی یک اپلیکیشن ویدئوچت گروهی است که تا حداکثر ۸ نفر می‌توانند هم‌زمان از آن استفاده کنند. آنچه اسموتی را به یک اپلیکیشن متفاوت تبدیل می‌کند این است که ویدئوچت در حالت بی‌صدا آغاز می‌شود تا کاربر بتواند این تماس‌ها را در هرزمان و مکانی پاسخ بدهد. همچنین می‌تواند در ویدئوچت‌های این اپلیکیشن از Samsung AR Emoji استفاده کرد. وقتی کاربر آواتار خود را انتخاب کند، AR Emoji حالت‌های چهره را به‌صورت لحظه‌ای دریافت کرده و آن را در حرکات آواتار منعکس می‌کند؛ این ویژگی تماس‌های ویدئویی را جذاب‌تر می‌کند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات