معرفی دانشکده کسب و کار وارتون، دانشگاه پنسیلوانیا

یک‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
دانشکده‌ی وارتون، قدیمی‌ترین دانشکده‌ی کسب‌وکار جهان است که با دارا بودن بیشترین اعضای هیئت‌علمی، به‌عنوان سومین دانشگاه برتر جهان در ارائه‌ی برنامه‌ی MBA معرفی‌ شده است.
تبلیغات

دانشکده‌ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا (Wharton School of the University of Pennsylvania) اولین دانشکده‌ی تخصصی کسب‌وکار جهان است که در سال ۱۸۸۱ با سرمایه‌گذاری جوزف وارتون، تأسیس شد. دانشکده‌ی وارتون، مؤسسه‌ای خصوصی و عضوی از لیگ دانشگاه‌های آیوی است که در رده‌بندی بهترین مدارس عالی مدیریت و اقتصاد در سال ۲۰۱۶، در رده‌ی سوم و در رده‌بندی مؤثرترین تحقیقات دانشگاهی، در رده‌ی اول جهان ایستاده است.

دانشکده وارتون، گران‌ترین دانشکده‌ی کسب‌وکار جهان (هزینه‌ی متوسط نخستین سال تحصیلی برابر با ۱۵۸.۰۵۸ دلار) و یکی از گزینشی‌ترین آکادمی‌های دنیا است. این دانشکده عضو دیگری از گروه M7 است که ۷ دانشکده‌ی برتر کسب‌وکار جهان را تشکیل می‌دهد: دانشکده‌های بوث شیکاگو، هاروارد، اسلون MIT، کلمبیا، کلاگ و استنفورد. در تاریخچه‌ی فارغ‌التحصیلان دانشکده‌ی وارتون، افراد مطرحی مثل ایلان ماسک، وارن بافت، ساندار پیچای، آدیتیا میتال، استیون کوهن، جف واینر و جان اسکالی وجود دارند.

برنامه‌های آموزشی دانشکده‌ی وارتون، شامل رشته‌های علوم اقتصادی برای تمام مقاطع تحصیلی، از کارشناسی تا دکترای پیشرفته هستند.  

Wharton School of the University of Pennsylvania

تاریخچه

دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا، ایالت پنسیلوانیای آمریکا واقع‌ شده است. جوزف وارتون در سال ۱۸۸۱، دانشکده‌ی مدیریت مالی و علوم اقتصادی وارتون را پس از دو سال برنامه‌ریزی، با سرمایه‌ی اولیه‌ی ۱۰۰ هزار دلار تأسیس کرد و هدف خود را فراهم کردن تمامی امکانات لازم برای آموزش آزاد جوانان در زمینه‌ی هنرهای مدرن مالی و اقتصاد دانست. او بهترین و بانفوذترین مردان تجارت، وکلا و بانکداران را به خدمت گرفت تا در این دانشکده تدریس کنند.

پروفسور سیمون کوزنت، که بعدها موفق به دریافت نوبل اقتصاد شد، علم اطلاعات آماری درباره‌ی تولید، قیمت‌ها، سرمایه‌گذاری و سرمایه‌های ملی و همچنین تئوری‌های مقیاس بندی چرخه‌ها و روندهای این مفاهیم اقتصادی و روش‌های استاندارد اندازه‌گیری تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی را برای نخستین بار به جهان معرفی کرد. پرفسور لارنس کلاین، یکی دیگر از استادان این دانشکده که او نیز جایزه‌ی نوبل اقتصاد را دریافت کرده است، برای اولین بار تئوری‌های اقتصادی را با علم ریاضی ترکیب کرد و اولین مدل اقتصادسنجی ایالات‌متحده را توسعه داد. دیگر اساتید این دانشگاه، مدل‌های بیمه و بازنشستگی مدرن بخش‌های عمومی و خصوصی سازمانی را بنا نهاده‌اند.

از سال ۱۸۹۵ تا سال ۱۹۱۵، دانشکده‌ی وارتون زمینه‌های جدید امور مالی و مدیریت را در دنیای کسب‌وکار توسعه داد و از سال ۱۹۲۱، برنامه‌های MBA را هم به مجموعه‌ی آموزشی خود افزود.

در سال ۱۹۴۶، وارتون اولین برنامه‌های ترکیبی چند رشته‌ای مدیریت تکنولوژی را با همراهی دانشکده‌ی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه پنسیلوانیا آغاز کرد؛ برنامه‌هایی که با همکاری شرکت‌هایی مثل مستر کارت، بیمه‌ی پرودنشال، AT&T و بورس اوراق بهادار نیویورک، مفاهیم استراتژیک و تجاری سیستم‌های اطلاعاتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

wharton academic classes

برنامه‌های آموزشی

دوره‌های کارشناسی

دانشکده‌ی وارتون دوره‌های کارشناسی خود را به‌طور تخصصی در رشته‌های علوم اقتصادی متمرکز کرده است. دانشجویان دوره‌ی کارشناسی، یک یا دو گرایش را به‌عنوان زمینه‌ی متمرکز تحصیلی خود انتخاب می‌کنند که دو سال اول تحصیلات آنان را جهت‌دهی می‌کند. این گرایش‌ها عبارتند از:

حسابداری، علوم کاربردی، اقتصاد رفتاری، آنالیز تجاری، اقتصاد کسب‌وکار و سیاست‌گذاری عمومی، مدیریت (مالیه، آنالیز جهانی، سیاست و مدیریت بهداشت و درمان، کارآفرینی و نوآوری، مدیریت فراملیتی، اثربخشی سازمانی، مدیریت استراتژیک)، مدیریت تجارت الکترونیک، بازاریابی، بازاریابی و اطلاعات، تصمیم‌گیری و عملیات (پروسه‌های تصمیم‌گیری، سیستم‌های اطلاعاتی، علوم مدیریت عملیاتی)، خرده‌فروشی، تأثیر اجتماعی و مسئولیت، علوم آمار و احتمال، خصوصی‌سازی.

wharton hall

دوره‌های MBA 

برنامه‌ی آموزشی MBA دانشکده وارتون، بر یک هسته‌ی فشرده و منعطف آموزش عمومی کسب‌وکار تمرکز دارد. در این دوره‌ها هیئت‌علمی دانشکده‌ی وارتون با ایجاد شبکه‌ای از ایده‌ها، دانشجویان را با تفکرات استراتژیک آشنا می‌کند. برنامه‌ی MBA مدیریت، ۱۹ رشته و بیش از ۲۰۰ واحد مدیریتی را شامل می‌شود. دانشجویان یکی از این ۱۹ رشته را بر اساس تحصیلات، تجربه‌های شغلی و اهداف خود، به عنوان تخصص مدیریتی انتخاب می‌کنند:

حسابداری، علوم آمار، آنالیز تجاری، مدیریت کارآفرینی، مدیریت محیط‌زیست، مالیه، مدیریت بهداشت و درمان، استراتژی و علوم اقتصادی، مدیریت بیمه، علوم مدیریت، بازاریابی، بازاریابی و عملیات (رشته مشترک ترکیبی)، مدیریت مدرن چندملیتی، عملیات، اطلاعات و تصمیمات، اثربخشی سازمانی، املاک، مدیریت سازمانی، آمار و داده‌کاوی، مدیریت استراتژیک.

دانشجویان دوره‌ی MBA، در سال اول تحصیلات خود باید بسته به رشته‌ی انتخابی دروسی اجباری را بگذرانند. روش تدریس، بر پایه‌ی مطالعه‌ی موردی و تحقیقات گروهی شکل‌ گرفته است و دانشجویان باید در ترم اول تیم‌های ۵ یا ۶ نفره تشکیل بدهند و پروژه‌ی انتخابی خود را انتخاب کنند که تا ترم دوم سال اول ادامه خواهد داشت.

دروس اجباری دوره‌ی MBA برای دانشجویان سال اول تمامی گرایش‌ها، عبارتند از:

رهبری: مبانی رهبری و کار تیمی، مدیریت بازاریابی، اقتصاد خرد، علوم اقتصادی: موضوعات پیشرفته در مدیریت اقتصادی، آمار: تجزیه‌وتحلیل رگرسیون برای مدیران، مدیریت ارتباطات.

از سال ۲۰۱۴، دانشکده‌ی وارتون با همکاری دانشکده‌های مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه پنسیلوانیا، دوره‌های کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی فناوری (EMTM) را نیز ارائه کرده است.

دانشکده‌ی وارتون در بخش مدیریت خود با دانشگاه اینسید قرارداد اتحاد و همکاری دارد؛ به‌این‌ترتیب که دانشجویان دوره‌ی MBA هر کدام از این دو دانشگاه، می‌توانند یک ترم از دوران تحصیلی خود را در دانشگاه شریک بگذرانند. دانشجویان وارتون به هر دو کمپ سنگاپور و ماونتین بلوی دانشگاه اینسید دسترسی دارند.

دوره‌ی MBA اجرایی نیمه متمرکز

دوره‌ی MBA، برای مدیران و کارکنان اجرایی شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌شود و پنج گرایش اصلی دارد: مدیریت کارآفرینی، مدیریت مالی، مدیریت بازاریابی، مدیریت استراتژیک و مدیریت سازمانی. این دوره‌ها با هدف پیشرفت مدیران و عوامل اجرایی در حرفه‌ی خود طراحی‌ شده‌اند و جدای از گرایش‌های اصلی، بر مباحثی مشابه با MBA دروس آکادمیک تأکید دارند. طول این دوره‌ها ۲۴ ماه است و متقاضیان، در هر دو شعبه‌ی دانشکده‌ی وارتون در سانفرانسیسکو و فیلادلفیا پذیرش می‌شوند.

برنامه‌ی دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در دانشکده‌ی وارتون بین ۴ تا ۶ سال به طول می‌انجامد. این دانشگاه در رشته‌های امور مالی، اقتصاد کاربردی، مدیریت و زیرگروه‌های تجارت، دوره‌های دکترا را برگزار می‌کند.

wharon business school

دوره‌های آنلاین (Wharton Online)

دانشکده‌ی وارتون در بخش آموزش آنلاین خود، دوره‌های گسترده‌ای با تمرکز بر توسعه‌ی مدل‌های نوین کسب‌وکار و مالی، تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار، کارآفرینی و مبانی کسب‌وکار ارائه می‌دهد. از سال ۲۰۱۲، ۲.۷ میلیون نفر در سراسر جهان در این دوره‌ها نام‌نویسی کرده‌اند. دانشکده وارتون به ۵۰ دانشجوی برتر این دوره‌ها، هزینه‌ی شهریه را بازمی‌گرداند و به ۵ نفر اول هم بورسیه‌ی تحصیلی معادل ۲۰ هزار دلار، برای ادامه‌ی تحصیلات در این دانشگاه اهدا می‌کند.

رشته‌های ارائه‌شده در دوره‌های آنلاین عبارتند از:

  • تجزیه‌وتحلیل تخصصی کسب‌وکار (واحدهای علمی: آنالیز رفتار مشتری، آنالیز عملیاتی، آنالیز حسابداری به‌علاوه‌ی پروژه‌ی عملی پایان دوره)
  • تخصص‌های پایه‌ای کسب‌وکار (واحدهای علمی: بازاریابی، عملیات، حسابداری، مالیه و پروژه‌ی پایان دوره)
  • دوره‌های تخصصی مدل‌سازی کسب‌وکار و مالی (آموزش تکنیک‌های ضروری مدل‌سازی بهینه، مهارت‌های تصمیم‌گیری، برنامه‌های کاربردی تجاری و مالی، پیش‌بینی نتایج پروژه‌ها و داده‌کاوی به‌وسیله‌ی پلتفرم‌های تحقیقاتی)
  • کارآفرینی (شامل ۴ ترم تخصصی: مفاهیم، طراحی، سازمان‌دهی و مدیریت شرکت‌های نوپا)
  • موفقیت‌های فردی و حرفه‌ای
  • بازاریابی دیجیتال (واحدهای علمی: بازاریابی شبکه، آنالیز بازاریابی، استراتژی و تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی، داده‌کاوی مشتری محور و استراتژی‌های حفظ مشتری)
  • دوره‌های آموزش رهبری کسب‌وکار: مرکز مک نالتی (McNulty)

    مأموریت برنامه‌ی آموزش رهبری مک نالتی، پرورش رهبرانی است که با درکی عمیق‌تر از خود، جامعه و سازمانشان دست به عمل می‌زنند و آن‌ها را در مسیر رشد هدایت می‌کنند. اساتید دوره‌های رهبری دانشکده‌ی وارتون، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی توسعه‌ی سبک‌های مختلف رهبری را در جهان تدریس می‌کنند. پایه‌ی تدریس بر اساس تجزیه‌وتحلیل مبانی تئوریک رهبری، کشف و درک جدیدی از رهبری سازمانی و کاربردهای عملی این علم است.

    در اولین سال تحصیلی این دوره‌های آموزشی، دانشجویان تیم‌هایی ۵-۶ نفره تشکیل می‌دهند و کار گروهی را که مبتنی بر رهبری متقاعدکننده (و نه موقعیتی) است، یاد می‌گیرند. پس‌ازآن هر گروه باید یک ایده‌ی بزرگ کاربردی را برای یکی از مشکلات دنیای واقعی کسب‌وکار ارائه دهد و تا پایان دوره، با شبیه‌سازی تعاملی، راه حل این مشکل را بیابد. از سال دوم استادان رهبری دانشکده‌ی وارتون، مبانی آنالیز رهبری، عقب‌نشینی تیمی، حل مناقشات درون‌سازمانی، مربیگری و بازخورد و فرصت‌های رهبری را تدریس می‌کنند.

    Wharton School of the University of Pennsylvania

    دوره‌های کارآفرینی

    دوره‌های کارآفرینی دانشکده‌ی وارتون تحت برنامه‌ی آموزشی مدیریت کارآفرینی گورگن (The Goergen Entrepreneurial Management Program) برگزار می‌شوند که مفهوم، طراحی، سازمان‌دهی و مدیریت شرکت‌های جدید را پوشش می‌دهند.

    دانشجویان با گذراندن این چهار دوره، فرصت‌های تأسیس استارتاپ‌های مدرن، رشد، تأمین مالی و سودآوری آن‌ها را می‌شناسند. هدف استادان بخش کارآفرینی، این است که به دانشجویان یاد بدهند با ذهنیتی خلاق و کارآفرین، مهارت‌های مورد نیاز برای تأسیس یک شرکت با پتانسیل‌های رو به رشد را به دست آورند و بتوانند با شناسایی و پیگیری فرصت‌های موجود درون سازمان، بهترین تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری را اتخاذ کنند. واحدهای پایه‌ای این دوره‌ها عبارتند از:

    سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، تحلیل مالی خریدوفروش، کارآفرینی بهداشت و درمان، جنبه‌های قانونی کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی، استراتژی‌های تکنولوژی و نوآوری، استراتژی‌های شرکت‌های هم‌خانواده، مدیریت فناوری، سرمایه‌گذاری تجاری و مدیریت کارآفرینی، فرهنگ فناوری، مذاکرات، بازاریابی و تجارت الکترونیک، خلاقیت، توسعه‌ی محصولات جدید، عملیات مقیاس‌گذاری در مشاغل تکنولوژی، تکنولوژی‌های فعال، طراحی محصول و کارآفرینی املاک غیر منقول.

    مرکز تحقیقاتی سول سی اسنایدر (Sol C. Snider Entrepreneurial research Center) دانشکده‌ی وارتون، اولین مرکز مطالعات کارآفرینی آمریکا است. محققان دانشکده‌ی وارتون در این مرکز، به‌طور پیوسته مطالعات کارآفرینی باکیفیتی را برای پیشبرد درک کارآفرینی و خلق ثروت جهانی ادامه می‌دهند. 

    wharton business school

    ثبت‌ نام و پذیرش

    مدارک لازم برای درخواست پذیرش در دانشکده‌ی وارتون:

  • اطلاعات شخصی شامل تاریخ تولد، اطلاعات تماس، وضعیت و شرایط خانوادگی
  • اسکن کلیه‌ی مدارک آکادمیک متقاضی از دوران دبیرستان به بالا
  • اسکن کلیه‌ی مدارک دوره‌های علمی غیر دانشگاهی و تجارب حرفه‌ای
  • سوابق قضایی، محکومیت یا برائت
  • دو مقاله از دانشجو که در یکی از آن‌ها متقاضی دلایل خود را برای تحصیل در این دانشگاه و انتظارات او از تکمیل تحصیلات خود ذکر می‌کند (۵۰۰ کلمه) و در دیگری توانایی‌های فردی، استعدادها و قابلیت مشارکت و کار تیمی خود را شرح می‌دهد (۴۰۰ کلمه)
  • ۳ توصیه‌نامه از افرادی که بهترین شناخت را نسبت به متقاضی دارند (به‌جز افراد خانواده)
  • نتیجه‌ی آزمون GMAT یا GRE
  • نتیجه‌ی آزمون زبان: TOEFL یا PTE
  • رزومه‌ی رسمی شامل مهارت‌های شغلی، تجارب، مهارت‌های رهبری و مدیریت و پتانسیل رشد متقاضی.
  • ۲۶۵ دلار هزینه‌ی بررسی تقاضانامه
  • برترین کتاب‌های انتشارات دانشکده‌ی اسلون

    ۱- استفاده از شانس‌ها: ساختن کار خوش یمن برای شما - نویسنده: اسپایروس مکریداکیس

    ۲- به تصویر کشیدن دنیای نامطمئن: چطور عدم قطعیت را درک و آن را کنترل کنیم - نویسنده: هاوارد واینر

    ۳- مشکل متوسط‌ها: چرا ما ریسک موجود در مواجهه با عدم قطعیت را نادیده می‌گیریم - نویسنده: سم ال ساویج

    ۴- شراکت - نویسنده: چارلز دی الیس

    ۵- آناتومی ملاقات مجدد: درس‌های واقعی زندگی در بازاریابی شفاهی - نویسنده: امانوئل روزن

    ۶- خرد جمعی - نویسنده: جیمز سریوویکی

    ۷- ذهن‌های پیشرو: آناتومی رهبری - نویسنده: هاوارد گاردنر

    ۸- کاپیتالیسم و آزادی - نویسنده: میلتون فرایدمن

    ۹- تصادف بزرگ سال ۱۹۲۹ - نویسنده: جان کنت گالبریت

    ۱۰- مانی بال: هنر بردن یک نبرد غیر منصفانه - نویسنده: میشل لویس

    ۱۱- رقابت در ارزیابی‌ها: علم جدید پیروزی - نویسنده: توماس اچ داون پرت

    ۱۲- بازه‌ی ایستادگی: شغل عجیب خرده‌فروشی پیشرو و لوکس - نویسنده: آلفرد تابمن

    ۱۳- قواعد اطلاعات: راهنمایی استراتژیک به سمت شبکه‌ی اقتصاد - نویسنده: کارل شاپیرو

    ۱۴- سال‌های من با جنرال موتورز - نویسنده: آلفرد پی اسلون جی آر

    ۱۵- مرد فراموش‌شده: تاریخ جدید افسردگی بزرگ - نویسنده: آمیتی شلاییس

    ۱۶- نمایش توسعه‌ی محصول: استراتژی، سازمان و مدیریت در دنیای اقتصاد خودکار - نویسنده: کیم ب کلارک

    ۱۷- وارتون در تصمیم‌گیری‌ها - نویسنده: استفن جی هوچ

    ۱۸- دست مرئی: انقلاب مدیریتی در کسب‌وکار آمریکا - نویسنده: آلفرد چندلر جی آر

    Barbara Kahn

    برترین استادان دانشکده‌ی وارتون

    در فهرست برترین استادان تجارت و کسب‌وکار دانشگاه‌های جهان، ۳ استاد از دانشکده اسلون پنسیلوانیا حضور دارند:

  • باربارا کان (Barbara Kahn)، تخصص: بازاریابی
  • جرمی سیگل (Jeremy Siegel)، تخصص: مدیریت مالی
  • جوزف سیمونز (Joseph Simmons)، تخصص: عملیات، نوآوری و تصمیم‌گیری (عضو ۴۰ استاد برتر زیر ۴۰ سال جهان)
  • wharton graduation

    زندگی دانشجویی و مسیر شغلی

    دانشکده‌ی وارتون، به خاطر فرهنگ رقابتی خود، در جهان شناخته‌شده است. طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پرینستون، دانشجویان دانشکده‌ی وارتون بالاترین شاخص نمره‌ی رقابت‌ها را بین ۲۹۵ دانشکده تخصصی کسب‌وکار به دست آورده‌اند. دانشکده‌ی وارتون در سال‌های اخیر، به‌منظور ترویج حس همکاری و مشارکت بین دانشجویان، قانونی را تصویب کرده است که نمرات کلاسی، رتبه‌بندی کلاسی و پذیرش دانشجویان توسط کارفرمایان برتر، محرمانه تلقی می‌شود و حق انتشار ندارند. در قانون دوم، دانشجویان تشویق می‌شوند که موفقیت‌های فردی عمومی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند؛ چراکه این روند کارفرمایان را به کل مجموعه‌ی وارتون علاقه‌مند‌تر می‌کند.

    دانشکده‌ی وارتون بیش از ۱۰۰ باشگاه علمی، آموزشی، تحقیقاتی و تفریحی دانشجویی دارد و سالانه ۱۹ کنفرانس بین‌المللی تجاری را برگزار می‌کند که در آن کارآفرینان برتر جهان به دانشجویان معرفی می‌شوند.

    دانشکده‌ی وارتون، در دفتر خدمات حرفه‌ای دانش‌آموختگان خود، خدمات متنوعی را برای کمک به دانشجویان در یافتن شغل موردنظرشان ارائه می‌دهد. بیش از ۲۰۰ استاد و مشاور با استراتژی‌های تخصصی به دانشجویان کمک می‌کنند تا منابع موجود کاری را شناسایی کنند و برنامه‌ریزی مناسبی برای ورود به دنیای کار داشته باشند. فارغ‌التحصیلان وارتون در این دفتر، هرگونه اطلاعات یا حمایتی را که درخواست کنند (ازجمله نوشتن یک رزومه‌ی خوب، تحلیل یک موقعیت شغلی، توصیه‌نامه‌ی دانشگاه و راهنمایی برای مصاحبه‌ی شغلی) دریافت می‌کنند. علاوه بر این دانشکده‌ی وارتون با بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های مطرح جهان در ارتباط است و زمینه‌ی معرفی آن‌ها را به دانشجویان خود فراهم می‌کند.

    Wharton Penn

    دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا در یک نگاه:

    شعار دانشگاه: علم در خدمت عمل

    هیئت علمی دانشکده : ۵۱۷ نفر

    تعداد کل دانشجویان: ۴۹۶۲ نفر

    تعداد دانشجویان دوره‌ی کارشناسی: ۲۵۴۳ نفر

    پذیرش سالیانه: ۸۵۹ دانشجو از ۶۱۱۱ متقاضی

    متوسط نمره‌ی GMAT دانشجویان: ۷۲۸

    درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان : ۹۶ درصد

    متوسط هزینه‌ی سالیانه‌ی تحصیلی: ۱۲۵ هزار دلار

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات