چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ماشین لباسشویی ۱۰ کیلوگرمی هوشمند شیائومی
در این مقاله از زومیت نحوه‌ی باز و بسته کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
تبلیغات

گاهی‌ اوقات حرکت لباس در داخل ماشین لباسشویی برای برخی از کودکان جذاب و سرگرم‌‌کننده به نظر می‌رسد و به‌دلیل این‌که بچه‌ها بسیار کنجکاو هستند، احتمال دارد که هنگام شست‌وشو به سمت ماشین لباسشویی بروند و آن را تماشا کنند یا دکمه‌ای را فشار دهند.

در‌چنین مواقعی برای حفظ امنیت کودک و طی شدن روند شست‌وشو بهتر است از قفل کودک استفاده کنیم تا مشکلی پیش نیاید. در این مقاله از زومیت به نحوه‌ی فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در انواع ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

نحوه استفاده از قفل کودک لباسشویی

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

قفل کودک ماشین لباسشویی، یک قابلیت کاربردی است که تقریباً در تمامی مدل‌های جدید این دستگاه تعبیه شده است. با فعال کردن قفل کودک، دکمه‌ها از کار می‌افتند و کودکان نمی‌توانند با فشار دادن کلیدها، مشکلی در عملکرد دستگاه ایجاد کنند. از طرفی با فعال کردن قفل کودک در لباسشویی، ایمنی بچه‌ها نیز حفظ می‌شود.

قفل کودک در ماشین لباسشویی‌های مختلف، به شکل‌های متفاوتی فعال می‌شود که در ادامه نحوه‌ی فعال و غیرفعال‌سازی آن را در برندهای مختلف به شما آموزش می‌دهیم.

به‌طور کلی، برای فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک در انواع مدل‌ها و برندهای ماشین لباسشویی، باید از دکمه‌ای که به همین منظور در دستگاه تعبیه شده است استفاده کنید. بااین‌حال، در برخی مدل‌ها باید اقدامات دیگری نیز انجام دهید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. بهتر است برای استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه و مراحل این کار را مطابق آنچه سازنده تعیین کرده است، انجام دهید.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم؟

اگر از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می‌کنید، باید برای فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک در آن، دکمه‌های temp و spin/ rinse را به مدت سه‌ثانیه به‌صورت هم‌زمان فشار دهید و نگه‌دارید. همچنین می‌توانید دکمه‌های – و + را نیز فشار داده و سه‌ثانیه نگه‌دارید. بسته به مدل دستگاه، یکی از این مسیرها باعث بسته شدن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود. وقتی مسیر طی شده را برای بار دوم اجرا کنید، قفل کودک غیرفعال یا باز می‌شود.

باز و بسته کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم؟

برای فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی، می توانید از کلید Child Lock استفاده کنید. این دکمه را به مدت سه الی پنج ثانیه نگه‌دارید تا قفل کودک فعال شود. برای غیرفعال کردن این گزینه، کافی است همین کلید را به مدت چندثانیه نگه‌دارید. در لباسشویی‌های جدید ال جی که بدون تسمه هستند نیز باید از کلید Prewash/ Child Lock استفاده و آن را سه تا پنج ثانیه نگه‌دارید.

اگر ماشین لباسشویی شما دکمه Child Lock ندارد، دکمه‌های temp و options را هم‌زمان چندثانیه نگه‌دارید. در برخی از مدل‌ها هم علامت کلید بین دکمه‌های wash و rinse وجود دارد؛ در‌چنین حالتی این دو دکمه را به مدت سه الی پنج ثانیه باهم نگه‌دارید تا قفل کودک فعال شود.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی مایدیا را باز کنیم؟

باز و بسته کردن قفل کودک ماشین لباسشویی مایدیا کمی متفاوت است. وقتی این آپشن فعال است، روی صفحه نمایش عکس کلید نشان داده می‌شود. زمانی‌که قفل کودک در لباسشویی‌های میدیا فعال است، کد خطایی روی صفحه‌نمایش ظاهر نمی‌شود، پس اگر متوجه کد خطا شدید بدانید که ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است. به‌طور مثال، زمانی‌که کد F23 نشان داده می‌شود، هیچ یک از برنامه‌ها و کلیدها کار نمی کنند.

نکته: دقت کنید که مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی میدیا دستورالعمل‌های متفاوتی دارند. در بعضی مدل‌ها باید دکمه استارت را به مدت پنج ثانیه نگه‌دارید تا قفل غیر فعال شود. اگر قفل باز نشد، دکمه RPM را فشار دهید و ۹ ثانیه نگه‌دارید؛ هرگز دکمه‌های اضافی را فشار ندهید. در برخی از مدل‌ها هم باید دکمه استارت را 9 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید، در ادامه دکمه‌های RPM و FINISHED IN را برای غیرفعال کردن قفل کودک فشار دهید.

باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی 2

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما را باز کنیم؟

کاربران زیادی از ماشین لباسشویی پاکشوما استفاده می‌کنند. برای باز و بسته کردن قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما، دکمه‌های Rinse و Prewash را هم‌زمان برای چندثانیه فشار دهید. بعد از فعال شدن قفل کودک، صدای بوق شنیده می‌شود و کد cl روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی دوو را باز کنیم؟

اگر کاربر ماشین لباسشویی دوو هستید، برای باز و بسته کردن قفل کودک در این دستگاه، دکمه cl یا Child Lock را برای چند ثانیه فشار دهید. هر وقت نیاز به غیرفعال کردن این قابلیت داشتید، دکمه های temp و option را به‌صورت همزمان فشار دهید و چند ثانیه نگه‌دارید. همچنین می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌های drying و delay timer و یا کلیدهای spin و drying، قفل کودک را غیرفعال کنید.

نحوه غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی اسنوا

برای غیر فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی اسنوا باید دکمه‌های temp و rinse/spin را هم‌زمان و به مدت ۳ ثانیه نگه‌دارید. سپس این کار را با دکمه‌های + و – روی دستگاه انجام دهید. درصورتی‌که قفل دستگاه باز نشد، از دفترچه راهنمای لباسشویی یا نمایندگی اسنوا کمک بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله از زومیت قصد داشتیم نحوه‌ی باز و بسته کردن قفل کودک انواع برندهای ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از روش‌های مؤثر برای فعال یا غیر فعال‌سازی قفل کودک در ماشین‌های لباسشویی، مطالعه‌ی دقیق دفترچه راهنما است. اگر با روش‌هایی که ذکر کردیم مشکل قفل دستگاهتان حل نشد، ممکن است ایراد از قطعاتی مانند برد الکتریکی، قفل در و دستگیره‌ی لباسشویی باشد که باید جهت عیب‌یابی و تعمیر آن باید با تکنسین‌ها و نمایندگی‌های معتبر تماس بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات