علت خرابی گیربکس ماشین لباسشویی در برندهای مختلف

جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
مطالعه 5 دقیقه
ماشین لباسشویی
در این مقاله از زومیت قصد داریم به بررسی دلایل خرابی گیربکس ماشین‌های لباسشویی در تمامی برندها بپردازیم.
تبلیغات

خرابی گیربکس ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد؛ بنابراین قبل از بررسی علل خرابی این قطه‌ی بسیار مهم، باید بدانیم که گیربکس چیست و چه کاری را انجام می‌دهد. پس از کسب اطلاعات، می‌توانیم به راحتی دلایل خرابی قطعه‌ی یادشده را بررسی کنیم و عیب‌یابی و تعمیرات لازمه را انجام دهیم.

تعمیر گیربکس ماشین لباسشویی

گیربکس ماشین لباسشویی چیست؟

در بازار ایران ماشین لباسشویی را می‌توان در دو مدل گیربکس و تسمه‌ای تهیه کرد. مدل‌های گیربکسی از موتوری به نام اینورتر دیجیتال بهره می‌برند؛ قطعه‌ای بسیار مهم که هرگونه ایراد در کارکرد آن، می‌تواند آغازگر مشکلات بسیار اساسی در ماشین لباسشویی باشد.

نکته: موتور گیربکسی قابلیت انجام شش حرکت در شست‌وشو را دارد. هنگامی که میدان الکتریکی برقرار شود، میدان مغناطیسی ایجاد خواهد شد و موتور بر این اساس می‌چرخد.

وظیفه گیربکس لباسشویی چیست؟

برای بررسی وظیفه گیربکس در ماشین لباسشویی، بهتر است ابتدا روند شست‌وشوی ماشین لباسشویی را بررسی کنیم:

  • ابتدایی‌ترین فرآیند شست‌وشوی ماشین لباسشویی مربوط به چرخش مخزن است؛
  • این فرآیند در گذشته توسط موتور و تسمه امکان‌پذیر بود اما در ماشین‌های لباسشویی جدید، انجام فعالیت مذکور به گیربکس محول شده است.
  • به دلیل استفاده از آهن‌رباهایی که در ساخت ماشین لباسشویی‌های گیربکس‌دار استفاده می‌شود، میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود و به واسطه آن، مخزن ماشین لباسشویی می‌چرخد.

باتوجه به آنچه که گفته شد، کار اصلی گیربکس چرخواندن مخزن ماشین لباسشویی است؛ بنابراین با دانستن علت بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می‌توانید تا حد زیادی مشکلات مربوط به چرخش مخزن لباسشویی و گیربکس را رفع کنید.

ماشین لبتسشویی دوقلو

دلایل خرابی گیربکس ماشین لباسشویی دوقلو چیست؟

در ماشین لباسشویی‌هایی که با موتور گیربکس کار می‌کند، معمولا نباید شاهد لرزش یا صدای بیش‌ازحد باشیم. دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث خرابی این بخش شود:

  • استفاده از تنظیمات شست‌وشوی اشتباه
  • سرویس نکردن به موقع دستگاه
  • رعایت نکردن ظرفیت دستگاه
  • گرمای بیش‌از‌حد در طول استفاده مداوم

علت خرابی گیربکس لباسشویی دوقلو سامسونگ

با سنگین شدن ماشین لباسشویی و قرار دادن لباس‌های زیاد داخل آن، خرابی کلاچ ماشین لباسشویی دوقلو سامسونگ رخ می‌دهد. زمانی که فشار زیادی به این نوع ماشین لباسشویی وارد می‌شود، معمولا در ماشین لباسشویی‌های سامسونگ مشکل گیربکس و به خصوص کلاچ را مشاهده می‌کنیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

مشکلات گیربکس در ماشین لباسشویی دوقلو ال جی

موتورهای گیربکس مورد استفاده در ماشین لباسشویی مزایا و معایب خاص خود را دارند که یکی از آن ها مصرف انرژی کم‌تر است و از طرفی شاهد معایبی مثل اصطکاک زیاد هستیم. معمولا ماشین لباسشویی ال جی بیش از حد گرم می‌شود و خرابی‌هایی را به بار می‌آورد. همچنین اگر مخزن را بیش از ظرفیت تعیین‌شده پر کنید، به مرور زمان مشکلات زیادی را برای گیربکس ایجاد می‌کند. گفتنی است که تعمیر موتور گیربکس ال جی شباهت زیادی به تعمیر دینام و شناور آب دارد.

دلایل خرابی گیربکس در لباسشویی دوقلو سونی

در برند محبوب و قدیمی سونی نیز دلایل مختلفی باعث خرابی گیربکس می‌شود که بی‌شباهت به موارد ذکرشده بالا نیست. یکی از نشانه‌های خرابی ماشین لباسشویی دوقلو سونی لرزش و صدای زیاد است. اگر با چنین مشکلاتی مواجه شدید، پیشنهاد می‌شود شخصا اقدام به تعمیر آن نکنید؛ زیرا تعمیر ماشین لباسشویی به خصوص برند سونی نیاز به تخصص بالایی دارد.

تعمیر گیربکس ماشین لباسشویی

علت خرابی گیربکس لباسشویی در از بالا چیست؟

معمولاً در ماشین‌های لباسشویی که موتور گیربکس آن‌ها وظیفه چرخش مخزن را بر‌عهده دارد، علائم بسیار واضحی وجود دارد که نشان‌دهنده خرابی است. از شایع‌ترین علائم خرابی گیربکس ماشین لباسشویی که در آن‌ها از بالا باز می‌شود، می‌توان به لرزش و صدای بلند اشاره کرد. معمولا در صورت بروز چنین مشکلاتی احتمال خرابی در گیربکس زیاد خواهد بود.

باید توجه داشت که ماشین‌های لباسشویی‌ گیربکس‌دار از قدرت و مقاومت بیشتری نسبت به موتوردار و تسمه‌ای برخوردار هستند اما اگر نکات استاندارد را رعایت نکنید، به‌مرور زمان باعث از کار افتادن گیربکس خواهید شد. دلایل مختلفی می‌تواند باعث خرابی گیربکس در ماشین لباسشویی در از بالا شود که در ادامه به‌طور خاص به دلایل خرابی ماشین لباسشویی در از بالا برندهای مختلف می‌پردازیم.

دلایل خرابی گیربکس ماشین لباسشویی در از بالا سامسونگ

قطعه‌ای به نام کلاچ با اعمال نیرو بین گیربکس و محفظه وظیفه چرخاندن مخزن را بر‌عهده دارد. اگر در انجام این کار مشکلی وجود داشته باشد، دیگر شاهد چرخش آن نخواهیم بود. در ماشین لباسشویی سامسونگ هم همانطور که در بالاتر اشاره شد، اضافه کردن لباس‌های زیاد، فشار آوردن به ماشین لباسشویی و انتخاب برنامه شست‌وشوی اشتباه نیز می‌تواند به مرور زمان باعث از کار افتادن گیربکس شود.

علت مشکل در گیربکس لباسشویی در از بالا ال جی

اگر گیربکس ماشین لباسشویی ال جی مشکل دارد، توصیه می‌شود تا تعمیر کامل از آن استفاده نکنید. این مشکلات به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم شکل بگیرید.

نکته: با توجه به کارایی ماشین‌های لباسشویی دلایل خرابی گیربکس در هر برند تا حدودی بسیار زیادی مشابه هستند.

علل خرابی گیربکس ماشین لباسشویی درب از بالا اسنوا

ماشین لباسشویی اسنوا نیز به دلایلی که قبلا معرفی شد ممکن است دچار مشکل شود. معمولا با کار مداوم و استراحت ندادن به دستگاه، گرم شدن بیش‌ازحد اتفاق می‌افتد و این گرمایش علاوه بر فشاری که به گیربکس وارد می‌کند می‌تواند برای سایر قطعات نیز مشکلات مختلفی ایجاد کند.

پیشنهاد می‌شود از گذاشتن لباس‌های زیاد در مخزن خودداری کنید و لباس‌های خود را به چند گروه تقسیم کنید و در مراحل مختلف در ماشین لباسشویی قرار دهید معمولا ماشین لباسشویی‌های اسنوا به دلیل نداشتن تسمه، برق کم‌تری مصرف می‌کنند و همچنین از لرزش و صدای کم‌تری برخوردار هستند اما از طرفی اصطکاک زیادی دارند.

تعمیر گیربکس لباسشویی

جمع‌بندی

در نهایت می‌توان گفت دلایل مختلفی باعث خرابی گیربکس ماشین لباسشویی می‌شود. اگر برخی از نکات ذکر شده را رعایت کنید دیگر نیازی نیست نگران خرابی‌های احتمالی ماشین لباسشویی خود باشید. پیشنهاد می‌شود به موارد پایین توجه کنید:

  • استفاده از تنظیمات شست‌وشوی اشتباه نه‌تنها می‌تواند به لباس‌های داخل ماشین لباسشویی آسیب برساند، بلکه به خود دستگاه نیز آسیب می‌رساند.
  • عدم سرویس دهی به موقع دستگاه اشتباه دیگری است که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
  • رعایت نکردن ظرفیت را می‌توان یکی از مهم‌ترین علل خرابی گیربکس نامید، سعی کنید به اندازه کافی لباس را داخل مخزن دستگاه قرار دهید.
  • گرمای بیش‌ازحد در هنگام استفاده مداوم از دیگر اشتباهاتی است که اغلب افراد مرتکب می‌شوند، اگر ماشین لباسشویی استراحت نکند باعث گرما می‌شود و این گرما باعث از کار افتادن قطعات مختلف خواهد شد.

در‌صورتی‌که تخصص فنی و تجربه لازمه را برای عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی ندارید، حتما از کمک تعمیرکاران ماهر در این زمینه بهره‌مند شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات