فیسبوک مسنجر برای ویندوز و مک منتشر شد

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک بالاخره اپلیکیشن پیام‌رسان خود را برای ویندوز و مک منتشر کرد تا با کمک آن ارسال پیام و تماس تصویری با دوستان و خانواده را برای کاربران کامپیوتر فراهم کند.
تبلیغات

فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger) بالاخره برای پلتفرم‌های دسکتاپ نیز منتشر شد. اپلیکیشنی که اکنون در مایکروسافت استور و مک اپ قرار گرفته است به کاربران امکان ارسال پیام و تماس ویدیویی را مثل اپلیکیشن موبایل و نسخه‌ی تحت وب مسنجر می‌دهد؛ همچنین قابلیت Dark Mode نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است که فیسبوک از آن به‌عنوان یکی از ویژگی‌های جدید بازطراحی اپلیکیشن یاد کرده است.

کاربران از مدت‌ها پیش در انتظار راه‌اندازی اپلیکیشن مستقل دسکتاپ فیسبوک مسنجر بوده‌اند و برخی اخبار در سال ۲۰۱۶ میلادی حکایت از فعالیت‌های فیسبوک برای ارائه‌ی اپلیکیشن دسکتاپ داشتند. فیسبوک در سال ۲۰۱۷ یک اپلیکیشن دسکتاپ مخصوص برای محیط کار با تمرکز بر ابزار همکاری معرفی کرد؛ اما تا سال گذشته صحبتی مبنی بر انتشار مسنجر دسکتاپ درمیان نبود.

اپلیکیشن فیسبوک مسنجر این روزها باتوجه به قرنطینه‌ی خانگی همچون Zoom به ابزار محبوبی برای ویدئو کنفرانس بدل شده است. البته، برنامه‌ی زوم به‌دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی و مشکلات امنیتی اندکی به در حاشیه قرار گرفته است. همچنان که بسیاری از ما درحال عملی‌کردن فاصله‌گذاری اجتماعی بری مقابله با شیوع کووید ۱۹ هستیم، استفاده از اپ‌هایی که دارای ویدئو چت هستند به‌منظور برقراری تماس با دوستان و آشنایان، بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفته است و راه‌اندازی فیسبوک مسنجر برای دسکتاپ دسترسی کاربران به امکان تماس تصویری را بسیار آسان خواهد کرد.

ماه گذشته فیسبوک اعلام کرد استفاده از نسخه‌ی تحت وب مسنجر در دسکتاپ‌ها برای ارسال پیام صوتی و تصویری افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد و با راه‌اندازی اپلیکیشن مستقل دیگر دردسرهای محدودکننده‌ی مرورگرها را نخواهد داشت. کمپانی‌هایی همچون Zoom و Slack نیز درحال توسعه‌ی خدمات تماس تصویری خود هستند. زوم اعلام کره است که عمیقا درحال کار روی مسائل امنیتی خود است و Slack نیز همین روز گذشته گزینه‌ی تماس تصویری Microsoft Teams را برای کاربران اضافه کرد. از سویی دیگر فیسبوک مسنجر درحال همکاری با دولت‌ها برای انتشار اطلاعات صحیح پیرامون ویروس کرونای جدید نیز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات