مایکروسافت مورد اعتمادترین برند فناوری آمریکا

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد مایکروسافت، بیشتر از همه‌ی برندهای فناوری دیگر، اعتماد مردم این کشور را جلب کرده است.
تبلیغات

پایگاه خبری ورج،‌ نتایج نظرسنجی گسترده‌ی خود را منتشر کرد. این پایگاه خبری در ماه‌های پایانی سال گذشته‌ی میلادی از هزار و ۱۲۳ نفر آمریکایی درباره‌ی برندهای فناوری پرسیده است. براساس نتایج این نظرسنجی، مایکروسافت محبوب‌ترین و مورد اعتمادترین برند فناوری بین مردم آمریکا به شمار می‌رود.

۸۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی مایکروسافت را یکی از برندهای فناوری محبوب خود معرفی کرده‌اند. آمازون با ۹۱ درصد، گوگل و یوتیوب با ۹۰ درصد و نتفلیکس با ۸۹ درصد، محبوب‌ترین برندهای حوزه‌ی فناوری آمریکا هستند. در این نظرسنجی توییتر با ۶۱ درصد، فیسبوک با ۷۱ درصد و اینستاگرام با ۷۲ درصد محبوبیت، فاصله‌ی زیادی از برندهای محبوب آمریکا دارند. همچنین در این نظرسنجی اپل، یکی از برندهای محبوب ۸۱ درصد شرکت کنندگان بوده است. 

مایکروسافت در جدول مورد اعتمادترین برندهای حوزه‌ی فناوری، رتبه‌ی اول را در اختیار دارد. ۷۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، گفته‌اند که به مایکروسافت برای حفاظت اطلاعات شخصی خود اعتماد دارند. آمازون با ۷۳ درصد، نتفلیکس با ۷۱ درصد و اپل و گوگل با ۶۹ درصد دیگر برندهای مورد اعتماد این نظرسنجی بوده‌اند. جالب این‌که در این بخش فیسبوک با ۴۱ توییتر با ۴۳ و اینستاگرام با ۴۶ درصد در انتهای جدول مورد اعتمادترین برندها قرار گرفته‌اند. 

در این نظرسنجی، تنها سه درصد شرکت کنندگان معتقدند مایکروسافت تاثیر منفی روی جامعه دارد. ۶۶ درصد این افراد فکر می‌کنند این شرکت تاثیر مثبتی روی جامعه داشته و ۳۱ درصد گفته‌اند تاثیر این برند روی جامعه‌ی آمریکا خنثی است. به نظر شرکت کنندگان در نظرسنجی ورج، در این بخش توییتر با ۲۶ و فیسبوک با ۲۵ درصد رای منفی،‌ بیشترین تاثیر منفی را روی جامعه‌ی آمریکا دارند. اینستاگرام در این بخش ۱۷ درصد رای منفی کسب کرد. 

۵۶ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند در صورتی که شرکت‌های فناوری از نظر اقتصادی بیش از اندازه قدرتمند شوند،‌ دولت باید با آن‌ها مقابله کند. ۷۲ درصد شرکت کنندگان گفته‌اند فیسبوک بیش از اندازه قدرتمند است. ۵۱ درصد از این افراد هم معتقدند گوگل و یوتیوب باید دو شرکت مجزا باشند. 

ورج در بخشی از گزارش خود درباره‌ی این نظرسنجی می‌نویسد:

در حالی که چندین پرونده در سطوح فدرال و ایالتی علیه شرکت‌های فناوری وجود دارد، شرکت‌های بزرگ فناوری باید به روند رو به رشد «ضد فناوری» توجه بیشتری داشته باشند.

در ادامه‌ی مهم‌ترین بخش‌های نظرسنجی را مشاهده می‌کنید:

نظرسنجی خبرگزاری ورج
نظرسنجی خبرگزاری ورج
نظرسنجی خبرگزاری ورج
نظرسنجی خبرگزاری ورج
نظرسنجی خبرگزاری ورج
نظرسنجی خبرگزاری ورج
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات