اپل از راه‌اندازی وب‌سایتی جدید برای اطلاع‌رسانی در مورد کرونا خبر داد

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری با راه‌اندازی وب‌سایتی جدید قصد دارد در مسیر بالا بردن اطلاعات عمومی کاربران درمورد ویروس کرونا قدم بردارد.
تبلیغات

اپل روز گذشته به‌صورت رسمی از آغازبه‌کار وب‌سایت و اپلیکیشنی جدید برای نظارت ویژه روی ویروس کرونا (کووید ۱۹) خبر داد. وب‌سایت و اپلیکیشن اپل که به‌ترتیب از اینجا و اینجا قابل‌دسترسی هستند، در نقش ابزاری آنلاین برای نظارت روی کووید ۱۹ و آگاه‌سازی درمورد این ویروس عمل می‌کنند. سرویس جدید اپل سؤالاتی را از کاربران می‌پرسد و براساس پاسخ‌های داده‌شده، اطلاعاتی مفید به آن‌ها ارائه می‌دهد و همچنین می‌گوید که در چه زمانی باید به‌دنبال انجام مراقبت‌های اضطراری باشند. 

اپل می‌گوید وب‌سایت و اپلیکیشن جدیدش را در همکاری نزدیک با «مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری (CDC)»، «سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA)» و کاخ سفید ساخته است. همان‌طور که گفتیم ابزار نظارتی اپل سؤالاتی را مطرح می‌کند. این سؤالات در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند و از علائم تا سفرهای اخیر فرد را شامل می‌شوند. در ضمن سؤالاتی نیز درمورد احتمال برخورد شما با افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پرسیده می‌شود. پس از تکمیل سؤالات مطرح‌شده، به صفحه‌ای دیگر منتقل می‌شوید که در آن‌ها توصیه‌هایی در زمینه‌ی کرونا و همچنین قدم‌های بعدی‌ که باید بردارید، وجود دارد. اپل با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی گفته است که این ابزار نظارتی را نمی‌توان به‌عنوان جایگزینی برای دستورالعمل‌های ارائه‌شده از سوی مراکز رسمی بهداشتی یا راهنمایی‌های مقامات رسمی بهداشتی به‌شمار آورد.

اپل / Apple

برخی افراد ممکن است پس از پر کردن سؤالات با صفحه‌ای مواجه شوند که به آنان بگوید باید تست کرونا بدهند. اما اپل به‌طور دقیق مشخص نمی‌کند که امکان انجام این کار در چه مکان‌هایی وجود دارد. در ضمن کیت‌های تست کرونا در حال حاضر محدود هستند و دولت‌های مختلف همواره گفته‌اند که امکان گرفتن تست از همه‌ی مردم وجود ندارد.

اپل در وب‌سایتش به چنین افرادی می‌گوید که باید درمورد تست شدن‌شان با کیت تست کرونا با دیگران حرف بزنند. این گفته به این دلیل مطرح شده است که در آمریکا نیز همچون دیگر کشورها، کیت‌های تست کرونا محدود هستند و در مواردی نیز ممکن است دقت کامل را نداشته باشند. در ضمن آژانس CDC به مردم پیشنهاد کرده است پیش از مراجعه به بیمارستان‌ها برای دادن تست کرونا، به دکتر خودشان مراجعه کنند. بااین‌حال اپل به تمامی کسانی که با تنگی نفس شدید مواجه شده‌اند پیشنهاد می‌کند با اورژانس تماس بگیرند.

اپل به‌صراحت گفته است که ابزار نظارتی‌اش هیچ‌گونه اطلاعاتی از کاربران جمع‌آوری نمی‌کند و آن‌ها را نیز با هیچ نهادی به‌اشتراک نمی‌گذارد. در ضمن برای پر کردن سؤالات اپل، نیازی به لاگین کردن در حساب کاربری خود (اپل ID) ندارید. بااین‌حال در اطلاعیه‌ی کوپرتینویی‌ها آمده است: «برای کمک به بهبود سایت، اپل برخی اطلاعات درمورد نحوه‌ی استفاده‌ی شما از آن را جمع‌آوری می‌کند. اطلاعاتِ جمع‌آوری‌شده به‌گونه‌ای نیستند که بتوانند به‌طور دقیق هویت شما را مشخص کنند». در ضمن هنگام پر کردن سؤالات، اپل از شما نمی‌خواهد مکانتان را مشخص کنید. 

افزون بر ابزار جدید، اپل دستیار صوتی سیری را نیز با بهبودهایی در زمینه‌ی آگاه‌سازی بهتر برای کرونا همراه کرده است. اگر از سیری سؤال «?How do I know if I have coronavirus» (چگونه بفهمم که به ویروس کرونا مبتلا شده‌ام یا نه؟) را بپرسید، این دستیار صوتی از شما می‌خواهد به سؤالاتی که مطرح می‌کند پاسخ دهید. سیری پس از دریافت پاسخ‌ها، دستورالعمل‌های ارائه‌شده از سوی CDC را به‌شما نشان می‌دهد تا از آن‌ها استفاده کنید.

اپل نخستین شرکتی نیست که با راه‌اندازی ابزاری خاص برای آگاه‌سازی بیشتر درمورد کروناویروس قدم برمی‌دارد. دستیار صوتی الکسای آمازون هم‌اکنون می‌تواند به کاربران آمریکایی برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ کمک کند. در ضمن خود آژانس CDC نوعی بات آنلاین برای ارزیابی کاربران درمورد ویروس کرونا راه‌اندازی کرده که با اتکا بر سرویس Healthcare Bot مایکروسافت طراحی شده است. همچنین وریلی، شرکت خواهر گوگل و از زیرمجموعه‌های آلفابت، وب‌سایت و اپلیکیشنی جدید برای ویروس کرونا راه‌اندازی کرده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تمامی اخبار، مقالات، اطلاعیه‌های جدید و به‌طور کلی هرآنچه که نیاز است درمورد ویروس کرونا بدانید را از طریق صفحه‌ی ویژه‌ی آن در زومیت دنبال کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات