فریلند، همایش اصول فریلنسینگ و بزرگ‌ترین گردهمایی فریلنسرهای ایران

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فریلند بزرگ‌ترین همایش متمرکز بر اصول فریلنسینگ در ایران است که ۲۸ و ۲۹ شهریورماه در مرکز همایش‌های منطقه‌ی آزاد انزلی برگزار می‌شود.
تبلیغات

فریلنسینگ یا آزادکاری از نمونه‌های مدرن فعالیت شغلی بوده که در سال‌های اخیر اهمیت زیادی در دنیای کسب‌وکار پیدا کرده است. هر روزه مقاله‌‌ها و اخبار متعددی پیرامون این سبک از فعالیت نیروی انسانی منتشر می‌شود و تغییر مسیر جهان تجاری را به سمت چنین نوعی از اشتغال نشان می‌دهد. ما در مقاله‌های متعدد بخش کسب‌وکار زومیت هم اشاره‌هایی جدی به تغییر مسیر مذکور داشته‌ایم. آمارها در اکثر نقاط جهان نشان می‌دهند که نیروی کار جوان امروزی، تمایل بسیار زیادی به فریلنسینگ دارد و آزادی عمل و حتی سبک درآمدی آن را بهتر از انواع دیگر اشتغال می‌داند.

فریلنسر یا آزادکار در تعریف کلی فردی است که بدون قرارداد ثابت شغلی و صرفا به‌صورت پروژه‌ای به کسب درآمد می‌پردازد. البته تعریف مذکور خصوصیت‌هایی کلی را از اشتغال به‌صورت آزادکاری مطرح می‌کند و در منابع گوناگون، جزئیات چنین سبکی از اشتغال، با تعاریف دقیق‌تر مطرح می‌شوند. به‌هرحال با توجه به همین تعریف اولیه می‌توان دریافت که فریلنسرها رویکردی کاملا متفاوت نسبت به نسل‌های گذشته‌ی نیروی انسانی دارند و قطعا مهارت‌ها، نیازها و حتی محیط کاری آن‌ها نیز با نسل‌‌های قبل تفاوت دارد.

فریلنسینگ علاوه بر تغییر فرهنگ استخدام و اشتغال در کشورهای گوناگون، حوزه‌ی مهارت‌آموزی را نیز در نیروی انسانی متحول می‌کند. نیروی کار امروزی می‌داند که برای پیشرفت هرچه سریع‌تر و بهتر، علاوه بر آموزه‌های دانشگاهی (یا هر نوع آموزش آکادمیک دیگر) نیاز به یادگیری مداوم دارد. درواقع امروز تعریف مهارت نیز تغییر کرده و از مفهومی ایستا، به پدیده‌ای پویا و در حال تکامل تبدیل شده است.

نیروی کار جوان امروز که تغییر ماهیت اشتغال را درک کرده باشد، فریلنسینگ را به‌عنوان پله‌ای برای شروع فعالیت کاری خود انتخاب می‌کند؛ سبکی از اشتغال که برای ورود به دنیای کسب‌وکار نیاز کمتری به مفاهیم سنتی همچون سابقه، معرف، مدرک تحصیلی و موارد مشابه دارد. به‌هرحال امروزه بسیاری از افراد فریلنسینگ را به‌عنوان سبک اشتغال انتخاب می‌کنند و فرصت‌های متعددی هم برای پیشرفت در این حوزه پیش روی آن‌ها قرار دارد.

فریلند ۹۸

پونیشا از اولین پلتفرم‌های ایرانی محسوب می‌شود که با هدف تسهیل فرایند ارتباط فریلنسرها به کارفرماها فعالیت می‌کند. مدیران این سرویس از سال گذشته رویدادی به‌نام فریلند طراحی کردند که با هدف افزایش مهارت فریلنسرها و همچنین شبکه‌سازی هرچه بهتر آن‌ها برگزار شد. امسال دومین رویداد فریلند با افزایش ظرفیت و تعداد سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها در تاریخ ۲۸ و ۲۹ شهریور برگزار خواهد شد. مرکز همایش‌های منطقه‌ی آزاد انزلی میزبان این رویداد خواهد بود و پذیرایی از نزدیک به دو هزار نفر برای رویداد پیش‌بینی شده است.

رویداد فریلند ۹۸ بیش از هر چیز بر افزایش مهارت و آموزش اصول فریلنسنگ برگزار می‌شود. تیم برگزارکننده، سخنرانی‌ها و کارگاهای‌های متعددی را برای دو روز رویداد در نظر گرفته‌اند تا علاوه بر شبکه‌سازی فریلنسرهای ایرانی، مهارت‌آموزی آن‌ها نیز با قدرت انجام شود. به‌علاوه نمایشگاهی جانبی هم در فریلند امسال برگزار خواهد شد که فعالان گوناگون استارتاپی برای معرفی خدمات و حتی جذب فریلنسر برای پروژه‌های خود، در آن حضور خواهند داشت.

سخنرانانی که در رویداد امسال فریلند حضور دارند، از فعالان شناخته‌شده‌ی اکوسیستم استارتاپی ایران هستند. هر یک از آن‌ها سال‌ها تجربه را به همایش اصول فریلنسینگ می‌آورد تا شرکت‌کننده‌ها در حوزه‌های متنوع از تجربه‌ها و نکات کاربردی آن‌ها برای پیشرفت در حوزه‌ی آزادکاری استفاده کنند. انواع موضوع‌های کاربردی از مهارت‌های ارتباطی، امنیت شغلی، اهمیت سبک زندگی، بازاریابی، فعالیت داوطلبانه و بسیاری موار دیگر، در سخنرانی‌های فریلند امسال مطرح خواهند شد.

کارگاه‌های جانبی فریلند با تمرکز بر افزایش مهارت در موضوع‌هایی خاص توسط افراد باتجربه در هر حوزه برگزار خواهد شد. از میان برنامه‌های آموزشی تحت عنوان کارگاه‌های مهارت‌آموزی می‌توان به شناخت اشتباه‌های رایج در فریلنسینگ، استفاده‌ی بهینه از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی، تولید و ویرایش ویدئو، عکاسی، درآمدزایی از محتوا، کسب درآمد از گوگل ادز و مهارت‌های تولید محصول اشاره کرد.

فریلند ۹۸

پنل‌های گفت‌وگو بخش دیگری از برنامه‌ی دوروزه‌ی همایش اصول فریلنسینگ هستند که با هدف تبادل نظر میان فعالان استارتاپی و فریلنسرها برگزار می‌شوند. یکی از پنل‌ها به‌نام انقلاب پادکست فارسی با اجرای آرش برهمند برگزار خواهد شد که تعدادی از تولیدکننده‌های پادکست فارسی در آن حضور دارند و علاوه بر موضوع پادکست‌سازی، به فریلنسینگ محتوا نیز می‌پردازند. پنل دیگری نیز با موضوع پادکست برگزار می‌شود که به‌نام صدای جدید دنیای ما، چالش‌های تولید پادکست فارسی را بررسی می‌کند.

زومیت به‌عنوان حامی رسانه‌ای رویدادهای کسب‌وکار، در کار تیم برگزاری فریلند حضور دارد و پس از رویداد، گزارشی از مراسم و حواشی آن منتشر خواهد کرد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در رویداد فریلند ۹۸ می‌توانند از این لینک اقدام به خرید بلیط کنند. به‌علاوه اطلاعات تکمیلی درباره‌ی روند برگزاری رویداد نیز در وب‌سایت رسمی فریلند در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات