با برترین مدیران عامل‌ دنیای فناوری در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
تیم کوک، ساتیا نادلا، لیزا سو، شانتانو ناراین، مارک زاکربرگ و جف بزوس برخی از بزرگ‌ترین مدیران عامل دنیای فناوری هستند که در سال گذشته، موفق شدند شرکت خود را متحول یا عملکرد عالی آن‌ها را حفظ کنند.
تبلیغات

هرساله و به انتخاب نشریه‌های مختلف، فهرست برترین مدیران عامل دنیای فناوری منتشر می‌شود؛ افرادی که در دنیای سخت و رقابتی این روز‌های فناوری، عملکرد کسب‌و‌کار خود را در بالاترین سطح ممکن نگه داشته‌اند. به‌تازگی فهرست دو مؤسسه‌ی معتبر گلس‌دور (Glassdoor) و بارون (Barron) منتشر شده که اطلاع از آن‌ها در نوع خود جالب است. مؤسسه‌ی کاریابی گلس‌دور، بزرگ‌ترین نمونه‌ی موجود در جهان، هر‌ساله با بررسی عملکرد مدیران عامل و نظرسنجی از کارمندان آن‌ها، بهترین مدیران عامل جهان را رده‌بندی می‌کند. درمقابل، مؤسسه‌ی بارون با تمرکز بر عملکرد مدیران شرکت‌های فناوری در حوزه‌ی کاری خود در یک سال گذشته، فهرست نهایی را معرفی می‌کند. 

درادامه، نگاهی کوتاه به برترین مدیران عامل در سال ۲۰۱۹ خواهیم انداخت:

شانتانو ناراین، مدیرعامل ادوبی

شانتانو ناراین Shantanu Narayen

شانتانو ناراین، مدیرعامل ۵۷ ساله و هندی ادوبی جزو معدود افرادی است که در فهرست هر دو مؤسسه‌ی مذکور قرار دارد. طبق بررسی‌های گلس‌دور، کارمندان ادوبی وی را یکی از بهترین مدیران جهان می‌دانند و ادوبی را محل کار ایده‌آلی توصیف می‌کنند. مؤسسه‌ی بارون نیز عملکرد عالی ناراین را دلیل قرارگیری مداوم ادوبی در بالاترین سطح ممکن می‌داند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت

ساتیا نادلا

کمتر علاقه‌مندی به دنیای فناوری وجود دارد که نام ساتیا نادلا را نشنیده باشد؛ مدیرعامل ۵۱ ساله و هندی مایکروسافت که پس از افول این شرکت در دهه‌ی گذشته، با هدف ایجاد تحولات گسترده‌ پست مدیریت غول ردموندی دنیای فناوری را برعهده گرفت و این شرکت را مجدد به دوران اوج خود بازگرداند. برنامه‌های گسترده‌ی مایکروسافت به‌منظور توسعه‌ی پلتفرم ابری آژور و کاربری‌های آن، تأثیر گسترده‌ای در وضعیت این شرکت گذاشت. نادلا دیگر نامی است که در فهرست برترین‌های هر دو مؤسسه قرار دارد.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون

Jeff Bezos / جف بزوس

بنیان‌گذار ۵۵ ساله‌ی آمازون، جف بزوس، یکی دیگر از نام‌های بزرگ دنیای فناوری است که چندی پیش به‌عنوان ثروتمند‌ترین شخص جهان نیز شناخته شد. سرمایه‌گذاری گسترده‌ی بزوس در سرویس‌های مختلف باعث شده آمازون درکنار اپل و مایکروسافت، به تنها شرکتی تبدیل شود که ارزش آن از یک‌تریلیون دلار عبور کرده است. مؤسسه‌ی بارون از بزوس به‌عنوان یکی از بهترین مدیران عامل جهان یاد کرده است. البته این در حالی است که نام وی در فهرست ۱۰۰ نفره‌ی گلس‌دور به‌چشم نمی‌خورد.

لری پیچ، مدیرعامل آلفابت

لری پیج

هم‌مؤسس گوگل که در‌حال‌حاضر مدیریت هلدینگ آلفابت را برعهده دارد، دیگر نام مطرح دنیای فناوری است که در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان یکی از بهترین مدیران عامل جهان شناخته می‌شود. لری پیج ۴۶ ساله با ۵۰.۷ میلیارد دلار در فهرست ثروتمندترین افراد جهان نیز قرار دارد. آلفابت با سرمایه‌گذاری‌های اخیر خود نیز درصدد رسیدن به ارزش بیش از یک‌تریلیون دلار است. نام لری پیج در فهرست گلس‌دور به‌چشم نمی‌خورد؛ اما مؤسسه‌ی بارون وی را یکی از ۳۰ مدیرعامل برتر جهان می‌‌داند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک

مارک زاکربرگ

پس از رسوایی و مشکلات گسترده‌ی فیسبوک در سال‌های گذشته، حفظ این شرکت در بالاترین سطح عملکرد خود امری بسیار دشوار است که مارک زاکربرگ از عهده‌ی آن به‌خوبی برآمده تا دیگر مدیرعامل دنیای فناوری باشد که نامش در فهرست هر دو مؤسسه‌ی بررسی‌شده در این مقاله به‌چشم می‌خورد. 

لیزا سو، مدیرعامل AMD

لیزا سو Lisa Sue

AMD پیش از هر موضوعی تحول خود در سال‌های اخیر را باید مدیون مدیرعامل توانمند خود باشد. لیزا سو پس از به‌عهده‌گرفتن پست مدیریت AMD، این شرکت را از نمونه‌ای ضعیف و دنباله‌رو رقبای قدرتمند خود اعم از اینتل، به پیشرو بازار تبدیل کرده که به‌سرعت در‌حال‌کسب سهم بیشتری از بازار و رشد ارزش سهام خود است. بارون در تشریح فهرست خود و نام‌های حاضر در آن، لیزا سو را برترین مدیرعامل دنیای فناوری توصیف می‌کند.

پت گلسینگر، مدیرعامل VMware

پت گلسینگر pat gelsinger

پت گلسینگر مدیرعامل ۵۷ ساله‌ی VMware‌ که از سال ۲۰۱۲ بر صندلی مدیریتی این شرکت تکیه زده، نه‌تنها عملکرد موفق این شرکت را حفظ کرده؛ بلکه آن را به بهترین شرایط خود رسانده است. به‌اعتقاد مؤسسه‌ی گلس‌دور، گلسینگر بهترین مدیرعامل سال ۲۰۱۹ است. 

جف واینر، مدیرعامل لینکدین

جف واینر jeff weiner

از جف واینر ۴۹ ساله به‌عنوان مهم‌ترین فرد در فروش ۲۶ میلیارد دلاری لینکدین به مایکروسافت نام می‌برند. واینر با ۹۷ درصد میزان تأیید، در فهرست گلس‌دور در رتبه‌ی هشتم برترین مدیران عامل جهان قرار گرفته است.

جنسون هوانگ، مدیرعامل انویدیا

مدیرعامل انویدیا جنسن هوانگ

جنسن هوانگ ۵۶ ساله دیگر نام بزرگ دنیای پردازنده‌های کامپیوتری است که یکی از برترین مدیران عامل جهان در سال ۲۰۱۹ شناخته می‌شود. عملکرد درخشان انویدیا در سال‌های گذشته و کنفرانس‌های جذاب این شرکت، تنها بخشی از دستاورد‌های مدیر ۵۶ ساله‌‌ی تایوانی این شرکت است. البته نکته‌ی جالب حذف نام هوانگ از فهرست بارون در سال ۲۰۱۹ است؛ جایی که لیزا سو مدیرعامل بزرگ‌ترین رقیب انویدیا جایگزین وی در این فهرست شده است.

چاک رابینز، مدیرعامل سیسکو

چاک رابینز chuck robbins

چاک رابنیز با قرارگیری در رده‌ی چهلم فهرست گلس‌دور، موفق شده آرای بیشتری درمقایسه‌با نام‌های بزرگی مانند تیم کوک کسب کند.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل

ساندار پیچای

سوندار پیچای دیگر مدیرعامل هندی دنیای فناوری است که در سال‌های گذشته، وظیفه‌ی هدایت گوگل را برعهده داشته است. پیچای با خدمات چشمگیری نظیر معرفی گوگل کروم و توسعه‌ی اندروید، به ارزشمندترین مهره‌ی لری پیج در این شرکت تبدیل شد و پس از او، به مقام مدیرعاملی گوگل رسید.

تیم کوک، مدیرعامل اپل

تیم کوک / tim cook

شاید بتوان از تیم کوک به‌عنوان سرشناس‌ترین نام دنیای فناوری یاد کرد. مدیرعامل ۵۸ ساله‌ی اپل که پس از مشکلات جسمی استیو جابز سمَت مدیریت این شرکت را برعهده گرفت، نقش پررنگی در افزایش ارزش این شرکت و رساندن آن به یک‌تریلیون دلار ایفا کرده است. تیم کوک با حضور پیاپی هفت‌ساله در فهرست گلس‌دور، از این حیث رکورد‌دار است. البته، عملکرد ضعیف کوپرتینویی‌ها در مدت اخیر، باعث شده کوک از فهرست بارون به‌عنوان برترین مدیرعامل جهان خارج شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات