گجت پوشیدنی آمازون احساسات کاربر را از روی صدا تشخیص می‌‌دهد

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین اخبار غیررسمی، آمازون در حال توسعه‌ی گجت پوشیدنی است که با گوش دادن به صدای کاربران می‌تواند احساسات آن را تشخیص دهد.
تبلیغات

میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، محصولات و سرویس‌های آمازون را مورد استفاده قرار می‌دهند و رضایت خاطر دارند. اما براساس آخرین اخبار فاش‌شده، آمازون قصد دارد اطلاعات بیشتری در مورد کاربران خود دراختیار داشته باشد و بداند کاربران در طول ۱۴۰۰ دقیقه‌ی شبانه‌روز، چه احساسی دارند.

براساس گزارش بلومبرگ، آمازون در حال توسعه‌ی گجت پوشیدنی جدیدی است که می‌تواند حالات احساسی کاربران را از روی صدای آن‌ها تشخیص دهد.

الکسا آمازون

بلومبرگ گجت پوشیدنی جدید را دستگاهی با قابلیت بسته‌ شدن به مچ دست کاربران توصیف می‌کند. این گجت پوشیدنی جدید جزو محصولات حوزه‌ی سلامت آمازون قرار خواهد گرفت. براساس گزارش بلومبرگ، گجت پوشیدنی جدید آمازون، مجهز به میکروفون و نرم‌افزار همگام‌سازی‌شده با میکروفون است. گجت پوشیدنی می‌تواند به کاربران کمک کند و توصیه‌هایی در مورد چگونگی برقراری تعاملی موثرتر با دیگران ارائه دهد. پیش‌تر گفته شده بود که تیم تخصصی آمازون در حال توسعه‌ی ربات خانگی مجهز به دوربین‌های پیشرفته و نرم‌افزار بینایی کامپیوتری است که می‌‌تواند در خانه همانند یک اتوموبیل خودران حرکت کند.

شاید به‌نظر برسد تیم تخصصی آمازون در حال توسعه‌ی محصولاتی از دنیای تاریک رمان‌های علمی‌‌تخیلی هستند. در حال حاضر الکسا آمازون با فرمان صوتی صاحب خود، چراغ‌ها را روشن یا خاموش می‌‌کند و کارت تبریک تولد برای دوستان شما ارسال می‌کند. به‌نظر می‌رسد آمازون قصد دارد احساسات کاربران را هم رصد کند. شاید تصور این موضوع سخت نباشد که روزی اسپیکر اکو آمازون بتواند احساسات کاربران را تشخیص بدهد و درنهایت تصمیم بگیرد فصل آخر سریال خانم میزل شگفت‌انگیز را برای وی پخش کند.

سال گذشته، آمازون، سری محصولات Basic Care را معرفی کرد که همه‌چیز از سردرد تا ریزش مو را پوشش می‌دهد. اگر الگوریتم آمازون بتواند مشکل کاربر را تشخیص دهد، مثلا در صورت آبریزش بینی، برای وی آنتی‌هیستامین تجویز می‌‌کند یا در صورتی که تشخیص دهد کاربر بسیار ناراحت و افسرده است، برایش داروی ضد افسردگی پیشنهاد می‌دهد.

شاید تصور کنید توسعه‌ی چنین فناوری‌هایی بسیار دور از ذهن و البته دور از دسترس هستند، اما پتنت ثبت‌شده‌ی آمازون مربوط‌به سال ۲۰۱۷ خبر از فناوری‌های نوینی می‌دهد. براساس پتنت ثبت‌شده، فناوری جدید آمازون با بررسی الگوهای صوتی، می‌تواند وضعیت احساسی و حالات مختلف ذهنی کاربران از جمله شادی، خشم، غم و اندوه، ترس، انزجار، خستگی، استرس یا سایر عواطف را تشخیص دهد. در فایل‌های مربوط‌به پتنت آمده است که فناوری جدید به‌صورت مشخص، قدرت تشخیص بیماری‌هایی مانند PTSD، انزوا و افسردگی را باتوجه به تکرار پیام‌ها و تماس‌ها و برخی نشانه‌های دیگر در صدای کاربر دارد.

باتوجه به گزارش بلومبرگ هنوز مشخص نیست چه زمانی آمازون قصد دارد فناوری جدید خود را به بازار عرضه کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که به مرحله بتا رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات