گوگل گلس اینترپرایز 2 با قیمت ۹۹۹ دلار معرفی شد

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
گوگل گلس اینترپرایز ۲ با قیمت ۹۹۹ دلار، پردازند‌ه‌ی قدرتمند XR1 و باتری بزرگ‌تر و به‌روزرسانی‌های جدید معرفی شد.
تبلیغات

گوگل نسخه‌ی جدید هدست واقعیت افزوده‌ی خود را معرفی کرد. نسخه‌ی گوگل گلس  اینترپرایز ۲ (Glass Enterprise Edition 2)، نمونه‌ی آزمایشی نیست و با قیمت ۹۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. 

نسخه‌ی جدید گوگل گلس همانند نسخه‌ی قبلی‌اش به‌صورت مستقیم به مشتریان فروخته نمی‌شود و با پردازنده‌ی جدید، دوربین پیشرفته و پورت USB-C برای شارژ سریع‌تر، همچنین به‌روزرسانی‌های دیگری معرفی شده است.

گوگل گلس

گوگل، عینک جدید را در فهرست محصولات اصلی خود قرار نداده است، اما به‌نظر می‌رسد هدست واقعیت‌افزوده‌ی جدید بتواند فروش خوبی داشته باشد. براساس اطلاعات منتشرشده در وبلاگ گوگل، محصول جدید این شرکت از فهرست محصولات شرکت X، زیرمجموعه‌ای از شرکت آلفابت (شرکت مادر شرکت گوگل) حذف شده است و در فهرست گجت‌های پوشیدنی گوگل قرار گرفته است. امید آن می‌رود که محصول جدید بتواند فروش خوبی برای این شرکت رقم بزند.

طراحی پایه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی گوگل نسبت به نسخه‌ی قبلی تغییری چندانی نکرده است. در اصل باید گفت عینک واقعیت افزوده‌ی گوگل به نسبت هدست واقعیت ترکیبی هولولنز مایکروسافت طراحی واقعا ساده‌ای دارد. هدست جدید با تراشه‌ی اسنپدراگون XR1 برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طراحی شده است. گوگل ادعا می‌‌کند که تراشه‌ی قدرتمندXR1 باعث می‌شود که عینگ جدید گوگل از بینایی کامپیوتری و قابلیت‌های پیشرفته‌ی یادگیری ماشین پشتیبانی می‌کند. اواخر اسفندماه گفته شد که برنامه هوش مصنوعی گوگل لنز هم‌اکنون روی تمام گوشی‌های اندرویدی در دسترس است. گوگل لنز با استفاده از بینایی کامپیوتری می‌تواند اطلاعات و بررسی‌هایی در مورد یک رستوران در اختیار کاربر قرار دهد یا کتاب‌ها و فیلم‌ها و آثار هنری را جست‌وجو کرده و بارکدها را اسکن کند. 

همچنین گوگل عینک جدید واقعیت افزوده‌ی خود را با فریم ایمنی شرکت Smith Optics، باتری بزرگ‌تر و سایر قطعات ارتقا یافته معرفی کرده است. عینک جدید سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند و از Android Enterprise Mobile Device Manager پشتیبانی می‌کند. حدود یک ماه قبل اخباری در مورد عین واقعیت افزوده‌ی  گوگل گلس نسخه‌ی اینترپرایز ۲ منتشر شد ولی اطلاعات کاملی در مورد آن به‌اشتراک گذاشته نشده بود.

گوگل ابتدا هدست واقعیت افزوده را برای عرضه‌ی عمومی به بازار طراحی کرده بود ولی باتوجه به شکایت‌هایی که در مورد حریم خصوصی و عملکرد آن مطرح شد، تصمیم گرفت گجت پوشیدنی را به‌صورت اختصاصی برای جراحان، کارگران کارخانه و سایر متخصصان معرفی کند. گوگل مدعی است که نسخه‌ی جدید عینک واقعیت افزوده‌‌ی این شرکت سریع‌تر از نسخه‌های قبلی تولید می‌شود ولی از کیفیت بالاتری برخوردار است و هزینه‌های تولید آن نیز کاهش یافته است. نسخه‌ی اصلی Explorer Edition هدست واقعیت افزوده‌ی گوگل با قیمت ۱۵۰۰ دلار و نسخه‌ی دوم تحت عنوان نسخه‌ی اینترپرایز ۲ گوگل گلس با قیمت ۹۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. 

شرکت‌های دیگری همچون مایکروسافت، Vuzix و اپسون نیز در زمینه‌ی توسعه‌ی هدست‌های واقعیت افزوده‌ی مخصوص استفاده در کسب‌وکارهای مختلف تمرکز دارند. همچنین عینک‌‌های هوشمند دیگری همچون عینک North Focals نیز مورد توجه بازار قرار دارند. باید ببینیم با خارج شدن برنامه‌ی توسعه‌ی عینک هوشمند گوگل از برنامه‌‌های شرکت X، چه تغییری   حرکت شیشه ای از برنامه X به نظر می‌رسد مانند اعتماد به نفس از گوگل - اما در حال حاضر، نشانه ای وجود ندارد که آن را به مخاطبان گسترده‌تر می آیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات