مدیران سابق گوگل، اریک اشمیت و دیان گرین، از هیئت‌مدیره‌ آلفابت خارج می‌شوند

پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیئت‌مدیره‌ی آلفابت تغییراتی اساسی تجربه می‌کند و دو نفر از قدیمی‌ترین مدیران گوگل، از‌جمله اریک اشمیت، آن‌ها را ترک خواهند کرد.
تبلیغات

آلفابت، هولدینگ مادر گوگل، روز چهارشنبه اعلام کرد مدیرعامل و رئیس سابق هیئت‌مدیره‌‌ی شرکت، اریک اشمیت و مدیرعامل سابق سرویس ابری گوگل، دیان گرین، به‌زودی از هیئت‌مدیره خارج می‌شوند. رابین واشنگتن، مدیر مالی شرکت زیست‌فناوری Gilead Sciences، به‌عنوان عضو جدید به هیئت‌مدیره ملحق خواهد شد.

تغییرات در هیئت‌مدیره‌ی آلفابت در پی بحران‌های ایجادشده در ارتباط با سوءرفتارهای جنسی و مدیریت آن‌ها در گوگل صورت گرفت. این بحران‌ها باعث شد کارمندان و سهام‌داران متعدد از روش‌های اجرایی گوگل انتقاد کنند.

اشمیت که یک دهه تأثیرات درخورتوجهی بر رشد گوگل گذاشت، به‌عنوان مشاور فنی کار خود را در آلفابت ادامه می‌‌دهد. او حدود یک سال پیش هم از پست ریاست هیئت‌مدیره کنار رفت. اشمیت اخیرا در نگارش کتابی به‌نام Trillion Dollar Coach نیز همکاری کرد. او در رشته توییتی، به یکی از مدیران سابق دنیای فناوری که موضوع کتاب هم است، اشاره کرده و گفته بود:

من پس از ۱۸ سال فعالیت در هیئت‌مدیره تصمیم گرفتم راه بیل کمپل را ادامه دهم و به نسل بعدی کمک کنم تا خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند.
تاسیس کمپانی آلفابت

مدیرعامل سابق گوگل در جریان اطلاع‌رسانی خروج از هیئت‌مدیره، مشاوره‌ی فناوری در حوزه‌های دولتی و همچنین تدریس را به‌عنوان موضوعات بعدی کاری خود عنوان کرده بود.

فشار و اعتراض‌های کارمندان از دلایلی تغییرات مدیریتی آلفابت است

گرین تاکنون اظهارنظر روشنی درباره‌ی تصمیم‌های اتخاذشده در هیئت‌مدیره نکرده است. سال گذشته، گوگل مدیر بازنشسته‌ی اوراکل، توماس کوریان را به‌جای او به‌عنوان مدیر بخش خدمات ابری استخدام کرد. حتی کارمندان مرتبط با اعتراض‌ها به نحوه‌ی مدیریت گوگل نیز هنوز اظهارنظری در این مورد نکرده‌اند. واشنگتن، عضو جدید هیئت‌مدیره، ۱۱ سال مدیراجرایی Gilead بود. طبق ادعای آلفابت، او سابقه‌ی کار در شرکت‌های متعدد نرم‌افزاری دیگری را هم دارد.

در ماه‌های اخیر، هزاران کارمند گوگل، شرکت را مجبور کرده‌اند تغییراتی اساسی در ساختارهای مدیریتی خود لحاظ کند. پس از آنکه گوگل به اشتباهات در مدیریت مشکلات جنسی و دیگر مسائل مرتبط با کارمندان اعتراف کرد، فشارها برای ایجاد تغییرات بیشتر هم شد. به‌علاوه، شکایت‌های قانونی متعدد سهام‌داران خطاب به هیئت‌مدیره و مدیران دخیل در پرونده‌های مذکور، تغییرات جدی بیشتر در هیئت‌مدیره و قوانین شرکت را نیز به‌همراه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات