آزادکاری و پتانسیل درآمدی بسیار بالای آن از زبان ۹ آزادکار موفق و حرفه‌ای

جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 22 دقیقه
آزادکاران موفق مورد مصاحبه در این مقاله، ثابت کرده‌اند با برنامه‌ریزی و پشتکار می‌توان به آزادکاری حرفه‌ای تبدیل شد و درآمد میلیون دلاری از این راه کسب کرد.
تبلیغات

کار کردن از منزل یا هر مکان دلخواه دیگری برای بسیاری از ما مانند یک رویا است. اینکه مجبور نباشیم هر روز ساعات مشخصی کار کنیم یا به مدیرمان گزارش کار بدهیم برای همه ایده‌آل است. آیا چنین کاری شدنی است؟ به چه مهارت‌ها و چه ابزاری نیاز است؟

این کار شدنی است و در حال حاضر افراد زیادی به‌صورت آنلاین ازطریق آزادکاری درآمد کسب می‌کنند. برخی کسب‌وکارها به مهارت‌های خاص مانند نوشتن، ویرایش کردن یا طراحی نیاز دارد اما برخی دیگر از مشاغل با مهارت‌های پایه‌ای کامپیوتر و صرف کمی زمان و کسب تجربه قابل انجام هستند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی ۹ آزادکار موفقی می‌پردازیم که آزادکاری را به‌عنوان یک سرگرمی انتخاب کرده بودند اما اکنون درآمد چند میلیون دلاری دارند. همچنین با نحوه‌ی برنامه‌ریزی، پیدا کردن مشتری و کارهایی که انجام می‌دهند بیشتر آشنا می‌شویم.

۱- الکساندرا فاسولو، کپی‌رایتر

Alexandra Fasulo

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

من یک آزادکار تمام‌وقت هستم و در زمینه‌ی نویسندگی، ویرایش و عکاسی فعالیت می‌کنم. اغلب ساعات روز در سایت Fiverr به‌عنوان یک نویسنده و ویرایشگر حرفه‌ای کار می‌کنم. برای وبلاگ‌ها و روزنامه‌ها مقاله منتشر می‌کنم، شرح محصولات مختلف از جمله وب‌سایت آمازون را می‌نویسم و محتوای وب‌سایت‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی را تهیه می‌کنم. معمولا در طول روز با بیش از ۱۵ مشتری مختلف کار می‌کنم. من با همه مدل مشتری، از خانواده‌ی سلطنتی انگلیس گرفته تا کارمندان دولتی آمریکا کار کرده‌ام.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

من در یک اداره‌ی دولتی در آلبانی کار می‌کردم تا اینکه مادرم پیشنهاد داد به پلتفرم آزادکاری Fiverr نگاهی بیندازم. در این وب‌سایت پروژه‌های ویرایشی با قیمت پنج دلار انجام می‌دادم و هر ماه بین ۳۰ تا ۵۰ دلار درآمد داشتم. اینکه می‌توانستم با لپ‌تاپم در اوقات فراغت کار کنم برایم بسیار جالب بود. بعد از مدتی برای کار در شرکتی به نیویورک نقل مکان کردم و چهار هفته بعد متوجه شدم این کار با روحیات من سازگار نیست و به همین دلیل استعفا دادم. این هیچ نقشه‌ای نداشتم و نمی‌دانستم باید چه کاری انجام دهم.

روزی که استعفا داده بودم بعد از بازدید از چند موزه و یک پیاده‌روی طولانی، درحالی‌که به‌شدت عصبی بودم به خانه بازگشتم. همان شب پروژه‌های آزادکاری بیشتری گرفتم و متوجه شدم هیچ چیزی برای از دست دادن ندارم. بعد از چند هفته کار بی‌وقفه به یکی از بهترین کاربران این وب‌سایت تبدیل شدم و روزی حدودا ۱۰۰ دلار درآمد داشتم.

به این کار اعتیاد پیدا کرده بودم و رتبه‌ی کاری‌ام را هر روز ارتقا می‌دادم تا اینکه به‌عنوان یکی از کاربران حرفه‌ای این وب‌سایت شناخته شدم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

صد درصد کارهای مرتبط با نویسندگی و ویرایش را ازطریق وب‌سایت Fiverr انجام می‌دهم. پروفایل من در این وب‌سایت به‌عنوان یکی از پروفایل‌های برتر و قابل اعتماد شناخته می‌شود و هر روز کارهای زیادی برای انجام دارم. مشتری‌ها نمونه کارهایم و مصاحبه‌هایی که داشته‌ام را می‌خوانند و درخواست کار می‌دهند. به‌طور میانگین روزانه بین ۲۰ تا ۴۰ درخواست دارم.

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

به نظرم بزرگ‌ترین چالش کار کردن از منزل، تنهایی است. دلم برای صحبت کردن با همکاران و مشورت با افرادی که مانند من فکر می‌کنند تنگ شده است. زمانی‌که مشکلی پیش می‌آید، نمی‌توانم با کسی مشورت کنم. من شخصیتی برون‌گرا دارم و صحبت کردن با دیگران برایم مهم است. به همین دلیل هر شب در فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کنم تا از تنهایی دیوانه نشوم.

Freelance

چه مقدار درآمد داری؟

مردم زیادی می‌توانند با کار کردن از منزل درآمد خوبی داشته باشند. به‌عنوان مثال اگر بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز کار کنند، بدون مرخصی رفتن بعد از سه تا پنج هفته می‌توانند روزی ۱۰۰ دلار پول درآورد اما این کار زمان‌بر است. من سه تا پنج سال، سخت کار کردم تا یک کاربر حرفه‌ای شدم و خودم هم باورم نمی‌شود که اکنون سالانه ۳۰۰ هزار دلار ازطریق وب‌سایت Fiverr درآمد دارم.

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

از اینکه برای خودم کار می‌کنم و برنامه‌ریزی خودم را دارم بسیار هیجان‌زده هستم، اینکه هر زمان از خواب بیدار می‌شوم و هرجایی دلم خواست می‌روم به من انگیزه می‌دهد. اما علاوه‌براین برای حفظ انگیزه‌ام داستان موفقیت دیگران را می‌خوانم، مجله‌های آزادکاری را بررسی می‌کنم و مطالب وبلاگ‌های مختلف را می‌خوانم. اینکه ببینم دیگران چه کاری انجام می‌دهند برایم الهام‌بخش است و به من انگیزه‌ی حرکت می‌دهد.

همچنین سعی می‌کنم هر روز باشگاه بروم و ورزش کنم. من در طول روز زیاد می‌نشینم و برایم مهم است که از نظر فیزیکی سلامت باشم. گاهی اوقات بعد از ورزش در باشگاه، احساس می‌کنم انرژی بیشتری دارم.

خانواده‌ام نیز نقش پررنگی در انگیزه دادن به من دارند. من، مادرم و خواهرم هر روز به هم پیغام می‌دهیم و در مورد اهداف و چشم‌اندازهایمان صحبت می‌کنیم. ما بدون هیچ قید و شرطی از هم حمایت می‌کنیم، اینکه بدانم یک تیم دلسوز همیشه هوایم را دارند به من انگیزه و انرژی می‌دهد.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

من بسیار اهل برنامه‌ریزی هستم و هر روز ساعت هفت بیدار می‌شوم. هر روزم را با بررسی ایمیل و پاسخ دادن به سوالات آغاز می‌کنم. هر روز ساعت هشت وب‌سایت Fiverr را باز می‌کنم و یک ساعت به سوالات مشتری‌ها پاسخ می‌دهم. ساعت ۹ نویسندگی را آغاز می‌کنم و تا ۱۲:۳۰ ظهر کار می‌کنم. سپس به باشگاه می‌روم تا مغز و بدنم کمی استراحت کنند. ساعت ۱:۳۰ تا حدود ساعت دو نهار می‌خورم و دوباره تا ساعت حدود ۶ مشغول به کار می‌شوم.

معمولا تمام کارهایم را تا این مدت انجام داده‌ام اما گاهی‌اوقات تا هشت و ۹ شب هم کار می‌کنم. شنبه‌ها نیز کار می‌کنم و یکشنبه‌ها یک یا دو ساعت کار می‌کنم. اینکه آخر هفته کاری انجام ندهم احساس بدی به من می‌دهد.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

خودم شخصا هزینه‌ی بیمه‌ی سلامتی را پرداخت می‌کنم و همچنین از یک مشاور مالی برای پس‌انداز دوره‌ی بازنشستگی و سرمایه‌گذاری مشورت می‌گیرم.

۲- دیپ پتال، بازاریاب دیجیتال

Deep Patel

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

من شرکتی فعال در زمینه‌ی بازاریابی به نام Deep & Co. را مدیریت می‌کنم. این شرکت در برگزاری کمپین‌های خلاقانه‌ی بازاریابی به استارتاپ‌ها و سایر شرکت‌ها کمک می‌کند. من با شرکت‌هایی مانند IBM، Universal و Mark Cuban کار کردم و به‌تازگی شرکتی در زمینه‌ی تجارت الکترونیک نیز راه‌اندازی کرده‌ام.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

زمانی‌که دبیرستان بودم به‌دلیل ابتلا به بیماری کرون (نوعی بیماری التهاب روده) چند ماه در بیمارستان بستری شدم. همین اتفاق زندگی من را تغییر داد. به‌جای اینکه مانند هر دبیرستانی دیگری دنبال درس و خوش‌گذرانی با دوستانم باشم، روی تخت دراز می‌کشیدم و در مورد بازاریابی دیجیتال مطالعه می‌کردم. به صدها نفر در لینکدین پیغام دادم و شبکه‌سازی کردم، مسیر زندگی من از همان موقع عوض شد.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

من سال‌ها زحمت کشیدم تا در فضای بازاریابی دیجیتال اعتبار کسب کنم و این روزها فقط برای مشتری‌های سفارشی و قدیمی کار می‌کنم. با اینکه می‌توانم به سرعت تعداد مشتری‌های شرکت را افزایش دهم اما ترجیح می‌دهم تنها برای کسانی کار کنم که توسط مشتری‌های شناخته‌شده معرفی می‌شوند.

چه مقدار درآمد داری؟

رقم معاملات بازاریابی سازمانی بین پنج تا ۶ رقم است. سال‌ها طول می‌کشد شخصی، اعتبار نامش را بالا ببرد و گاهی شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها نیز در بستن معاملات مشکل دارند. من یک سال مشغول یادگیری بودم و هیچ درآمدی نداشتم اما بعد از گذشت پنج سال به جایی رسیدیم که سالی بیش از یک میلیون دلار درآمد داریم.

freelance

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

بارها پیش آمده که برای بازاریابان بزرگ در شرکت‌های بزرگ ایمیل فرستادم اما جوابی نگرفته‌ام. بارها پیش آمده مذاکرات جدی با مشتری‌ها داشته‌ام اما معامله‌ای انجام نشده است. پیشرفت کردن و شناخته شدن در دنیای بازاریابی دیجیتال سخت و زمان‌بر است.

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

من روی عددها تمرکز می‌کنم. اغلب کارآفرینان در مورد کسب‌وکار خود رویاپردازی می‌کنند اما از ارائه‌ی شاخص‌های عملکردی خود خجالت‌زده هستند. من دقیقا برعکس عمل می‌کنیم تا انگیزه‌ی خود را حفظ کنیم و نتایج خوبی بگیریم. هنگامی که معیارهای خود را بشناسید، اهداف روشن و واضحی خواهید داشت که به شما انرژی می‌دهند اما زمانی‌که از اعداد و ارقام پنهان می‌شوید، واقعیت را انکار خواهید کرد.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

من ساعت هشت صبح از خواب بیدار می‌شوم و می‌روم باشگاه، سپس اخبار روز را می‌خوانم و ساعت ۹:۳۰ تماس‌های کاری را شروع می‌کنم. سعی می‌کنم تا پیش از ظهر کار مشتریان شرق ساحل را انجام داده باشم و سپس سراغ مشتری‌های غرب ساحل می‌روم. ساعت سه به بعد کارهای مرتبط با شرکت جدید مانند صبحت با تأمین‌کنندگان، بازبینی طراحی و محصولات و استخدام نیروهای جدید را انجام می‌دهم. معمولا تا ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر کارها را تمام می‌کنم و روز را با بردن یکی از مشتری‌ها به قرار شام کاری تمام می‌کنم.

۳- کری فرنچ، کپی‌رایتر

Carrie French

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

من به‌عنوان کپی‌رایتر در وب‌سایت Fiverr و در چهار زمینه‌ی معرفی محصول، محتوای وب‌سایت، مقاله و وبلاگ و تهیه‌ی شعار برندها کار می‌کنم. معمولا برای فروشندگان محصول در وب‌سایت آمازون و سایر فروشگاه‌های اینترنتی مطلب می‌نویسم و محتوای بخش خانه، درباره‌ی ما و ارتباط وب‌سایت‌ها را تولید می‌کنم.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

من سال ۲۰۱۳ و زمانی‌که دانشجو بودم در وب‌سایت Fiverr مشغول به کار شدم. در یکی از مجلات با این وب‌سایت آشنا شدم و برای کسب درآمد جانبی از این وب‌سایت پروژه می‌گرفتم اما هرگز فکر نمی‌کردم پول تحصیلاتم را از این راه تأمین کنم و به‌طور تمام‌وقت به این کار مشغول شوم.

طراحی سایت در آن زمان متفاوت بود و هر شخصی که وارد وب‌سایت می‌شد نمونه کارهای من را مشاهده می‌کرد. برای تعطیلات زمستانی که به خانه آمده بودم متوجه شدم بیش از ۵۰ سفارش کاری جدید دارم و بعد از ۶ ماه به یکی از بهترین و پرامتیازترین کاربران این وب‌سایت تبدیل شدم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

یکی از زیبایی‌های وب‌سایت Fiverr این است که نیازی به انجام این کار ندارم و وب‌سایت با گرفتن ۲۰ درصد از درآمد هر پروژه دقیقا همین کار برای من انجام می‌دهد. مشتری‌ها دنبال شخصی برای انجام پروژه‌های خود هستند و وب‌سایت من را به‌عنوان شخصی حرفه‌ای و متعهد به آن‌ها معرفی می‌کند.

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

من شخصیتی درون‌گرا دارم و کار کردن از منزل با روحیات من سازگار است. درواقع عاشق این کار هستم و لذت می‌برم اما گاهی‌اوقات بعضی مشتری‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کنند. به‌عنوان مثال پول کمی برای کار زیاد پیشنهاد می‌دهند یا با اینکه آنلاین هستند به پرسش‌ها پاسخ نمی‌دهند. این مشکلات وجود دارد اما من هم به مرور زمان تجربه کسب کرده‌ام و دربرابر زورگویی آن‌ها مقاومت می‌کنم.

freelance

چه مقدار درآمد داری؟

هیچ محدودیتی برای میزان درآمد افراد وجود ندارد و عدم پایداری تنها چالشی است که درآمد افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. من هر سال بیشتر از سال گذشته درآمد داشته‌ام اما هنوز هم دنبال راهی برای پیشرفت و بهبودی کسب‌وکارم هستم.

زمانی‌که دانشجو بودم و پاره‌وقت کار می‌کردم سالی حدود ۳۰ هزار دلار درآمد داشتم. از زمانی‌که تمام‌وقت کار می‌کنم درآمدم چند برابر و ۶ رقمی شده است.  

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

من عاشق کارم هستم و این واقعا به من انگیزه می‌دهد. هر روزم با روز دیگر متفاوت است و تا به حال با برندهای مختلفی از سراسر دنیا کار کرده‌ام. در پنج سال گذشته بیش از ۹ هزار پروژه‌ی کاری را انجام داده‌ام و تجارب زیادی کسب کرده‌ام. من فوق‌العاده منظم هستم و بررسی تمام ایمیل‌هایم را دوست دارم و این کار به من انگیزه می‌دهد.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

من صبحم را با پاسخ دادن به پیام‌ها و بررسی سفارش‌های جدید آغاز می‌کنم. سپس برای انجام کارها برنامه‌ریزی می‌کنم و تقریبا هر روز به یک اندازه کار می‌کنم. هیچ‌موقع کارها را به دقایق پایانی موکول نمی‌کنم و وقت‌شناس هستم. دوست دارم کاری که شروع می‌کنم را تا انتها پیش ببرم و هنگام کار موسیقی پس‌زمینه‌ی فیلم‌ها یا موسیقی بدون کلام اسپاتیفای را گوش می‌دهم. در یک روز معمولا دو تا چهار پروژه را تحویل می‌دهم و بین هر کدام به خودم استراحت می‌دهم. هنگام استراحت یا سگم را برای پیاده‌روی می‌روم یا می‌دوم یا کارهای خانه را انجام می‌دهم و آشپزی می‌کنم. تقریبا هر روز بین ساعت ۹ تا دو کار می‌کنم اما هر زمان از روز به پیغام‌های مشتری‌ها جواب می‌دهم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

زمانی‌که دانشجو بودم تحت بیمه‌ی پدر و مادرم بودم. اکنون همسرم معلم مدرسه است و تحت پوشش بیمه‌ی او هستیم.

۴- اندرو همینگ‌وی، بازاریاب، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Toasted Collective

Andrew Hemingway

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

من به مشتریانم کمک می‌کنم جایگاه بهتری در بازار پیدا کنند. ما این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهیم اما معمولا روی بازاریابی و تبلیغات تمرکز می‌کنیم.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

من هفت سال در صنعت بازاریابی کار کردم و بعد از این مدت به این نتیجه رسیدم که برند شخصی خودم را داشته باشم. من فرصت‌های زیادی در دنیای بازاریابی و برندینگ می‌بینم و تصمیم گرفتم وارد این حوزه شوم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

برای شروع در رویدادها و دورهمی‌های سراسر کشور شرکت می‌کردم تا روابطم را گسترش دهم. هر زمان ممکن بود پروژه می‌گرفتم و بعد از مدتی شخصی را استخدام کردم تا به‌جای من این کارها را انجام دهد.

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

رشد کردن و مدیریت یک تیم از راه دور آسان نیست، مخصوصا اگر مشتریان بین‌المللی داشته باشی و مجبور باشی با ساعت کشورهای مختلف هماهنگ شوی.

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

اینکه به‌عنوان یک کارآفرین در حوزه و صنعت جدیدی مشغول به کار شوی هیجان‌انگیز است و به من انرژی می‌دهد.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

دورکاری یعنی باید تمام مدت آنلاین باشی و به ایمیل‌ها و پیام‌ها پاسخ دهی. من سه‌شنبه‌ها را به وقت‌گذرانی به خانواده اختصاص داده‌ام و تلاش می‌کنیم یک روز در هفته از کارم دور باشم.

۵- کریستینا پستیکا، تهیه‌کننده‌ی ویدئوی انیمیشنی

Cristina Postica

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

آزادکاری در وب‌سایت Fiverr، تهیه‌کننده، کارآفرین و تولیدکننده‌ی محتوا عناوین مختلفی است که به من نسبت داده می‌شود اما اگر بخواهم ساده بگویم، ویدئوهای انیمیشنی تولید می‌کنم.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

در سال ۲۰۱۴ متوجه شدم باید تحول اساسی در زندگی‌ام ایجاد کنم. من مدیر بازاریابی شرکتی بودم و آخر هفته‌ها برای سرگرمی ویدئوهای انیمیشنی تولید می‌کردم اما کار به جایی رسید که نمی‌توانستم دو کار را هم‌زمان مدیریت کنم. بنابراین از مدیریت بازاریابی استعفا دادم و با یک تیم کوچک سه نفره مشغول تهیه‌ی ویدئوهای انیمیشنی شدم. امروزه تیم ما بزرگ‌تر شده و به یک کسب‌وکار کوچک تبدیل شده است.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

اغلب مشتری‌ها خودشان ازطریق وب‌سایت Fiverr، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت شخصی‌ام با من تماس می‌گیرند. نیمی از آن‌ها آژانس‌ها هستند و نیمی دیگر شرکت‌های کامپیوتری، استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هستند.

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

بزرگ‌تریم چالش برای من منظم بودم و جدا کردن کار از زندگی شخصی و ایجاد تعادل میان آن‌ها است. گاهی‌اوقات ۲۴ ساعت بی‌وقفه کار کرده و زندگی شخصی را فراموش می‌کنم. یکی از سخت‌ترین کارها جدا کردن کارم از زندگی شخصی است اما تلاش می‌کنم برنامه‌ی منظم داشته باشم. سعی می‌کنم بیرون از منزل کار کنم و شب کاری را نیز کنار گذاشته‌ام.

چالش بزرگ دیگر مشتری‌ها و پروژه‌های جدید هستند. هر پروژه منحصربه‌فرد بوده و نیازمند تحقیق است. قبل از آغاز کردن باید در مورد آن صنعت اطلاعات کسب کنم تا بتوانم پروژه‌ی بهتری تحویل دهم. این چالش بزرگی است اما بعد از این مدت تجارب خوبی از کار کردن با مردم سراسر جهان کسب کرده‌ام.

freelance

چه مقدار درآمد داری؟

درآمد به عوامل مهمی بستگی دارد به‌عنوان مثال سطح مهارت در وب‌سایت Fiverr و میزان ساعات کاری در مقدار درآمد تأثیر می‌گذارند. من کسانی را می‌شناسم که در این حرفه هفته‌ی ۳۵۰ دلار درآمد دارند و همچنین کسانی را می‌شناسم که هفته‌ای بین هفت تا ۱۰ هزار دلار درآمد دارند. میزان درآمد به کیفیت خدمات و قیمتی که ارائه می‌دهید بستگی دارد.

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

برای من خیلی مهم است که نتیجه‌ی کارم را بلافاصله ببینم. اینکه هر روز کار کنم و آخر ماه حقوق بگیرم من را راضی نمی‌کند. اینکه ببینم از ویدئوی ساخته‌ی من استقبال شده به من انرژی می‌دهد و از دیدن آن سیر نمی‌شوم. دیدن مشتری‌های خشنود و راضی برایم لذت‌بخش است و به من انگیزه‌ی کار می‌دهد.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

سعی می‌کنم صبح زود کارم را شروع کنم و تا ساعت چهار یا پنج بعدازظهر تمام کنم. مشتری‌های من در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند و صبحم را با پاسخ دادن به پیام‌های آن‌ها آغاز می‌کنم. سپس مشغول کار می‌شوم و شب‌ها شبکه‌های اجتماعی را به‌روزرسانی می‌کنم. همچنین هفته‌ای یک یا دو بار در رویدادهای شبکه‌سازی یا کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

زمانی‌که کارمند خودت باشی باید نظم بیشتری داشته باشی و هزینه‌هایی مانند بیمه‌ی درمانی را خودت پرداخت کنی و خوشبختانه گزینه‌های خوبی برای آزادکارانی مانند من وجود دارد.

۶- کن ریل، طراح

Ken Reil

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

من از طراحان گرافیک Merch آمازون هستم و به ازای فروش هر محصول درآمد دریافت می‌کنم. به‌صورت سفارشی کار می‌کنم و از کارم لذت می‌برم.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

من سابقه‌ی کار در زمینه‌ی طراحی گرافیک دارم و در سال ۲۰۱۵ کارم را در Merch آمازون آغاز کردم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

من ترندها و موضوعات داغ روز را پیدا می‌کنم. برای طراحی روی تی‌شرت گزینه‌ها و فرصت‌های زیادی وجود دارد که اغلب از شبکه‌های اجتماعی الهام می‌گیرم و منبع کسب‌وکار من هستند.  

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

اینکه اطلاعات خود را همیشه به روز نگه داری و از حق کپی‌رایت خودت دفاع کنی برای من چالش بزرگی است.

چه مقدار درآمد داری؟

میزان درآمد به وقت و انرژی که برای کار می‌گذاری بستگی دارد. افرادی که تمام‌وقت کار می‌کنند ماهانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار درآمد دارند. پاره‌وقت‌های حرفه‌ای نیز بین هزار تا پنج هزار دلار درآمد کسب می‌کنند. من از سال ۲۰۱۶ تا به حال بیش از یک میلیون محصول پوشیدنی در Merch   آمازون فروخته‌ام. اکنون تمام اعضای خانواده‌ام نیز وارد همین حرفه شده‌اند. دخترم خرج تحصیلش را با همین کار تأمین می‌کند، دو پسرم در مورد کسب‌وکار یاد می‌گیرند و پول پس‌انداز می‌کنند، همسرم نیز به همین روش برای روی مبادا پس‌انداز می‌کند.

freelance

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

Merch آمازون زندگی من را تغییر داد. من کارم را دوست دارم و یادگرفتن در مورد آن به من انگیزه می‌دهد. من همچنین به دیگران آموزش می‌دهم و وبینارهای آموزشی برگزار می‌کنم.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

من به‌صورت آنلاین در مورد ترندها و موضوعات داغ روز تحقیق می‌کنم. بعدازظهرها در گروه‌های فیسبوک می‌گردم و همچنین تلاش می‌کنم تا جای ممکن به دیگران کمک کنم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

هزینه‌ی بیمه برای کسب‌وکارهای کوچک زیاد است و من خودم این پول را پرداخت می‌کنم.

۷- تریسی فریز، تولیدکننده‌ی محتوا و عکاس محصول

Tracy Freese

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

دیگران وب‌سایت می‌سازند و من با محتوا و عکس آن‌ها را زیبا می‌کنم.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

من از وب‌سایت Fiverr شروع کردم و بعد از یک سال به‌عنوان کاربر حرفه‌ای انتخاب شدم. من با یک لپ‌تاپ در آشپزخانه‌ی منزلم کار می‌کردم اما اکنون یک تیم کاری دارم و شرکتی را راه‌اندازی کرده‌ام.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

زمانی‌که کار را خوب انجام دهی مشتری‌ها تو را به دیگران معرفی می‌کنند، همچنین وب‌سایت Fiverr نیز تمام کارهای مرتبط با بازاریابی من را انجام می‌دهد.

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

من یکی از کاربران حرفه‌ای و مهم Fiverr هستم اما صاحب صفحه‌ی شخصی خودم نیستم و اختیاری روی تصمیم‌های شرکت یا الگوریتم انتخاب ندارم. صاحبان کسب‌وکاری که باهوش باشند این موضوع را متوجه می‌شوند و من خودم را یکی از صاحبان باهوش کسب‌وکار می‌دانم.

freelance

چه مقدار درآمد داری؟

میزان درآمد به مشتری‌هایی بستگی دارد که حاضرند برای خدمات تو پول پرداخت کنند. برخی مشتری‌ها برای کار ارزش قائل هستند و برخی دیگر خیر. من درآمدم هر سال افزایش پیدا می‌کند و در سه سال گذشته حدود نیم میلیون دلار درآمد داشته‌ام.

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

اینکه برای خودم کار می‌کنم و مدیرعامل کسب‌وکار خودم هستم به من انگیزه می‌دهد.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

من یک کسب‌وکار آنلاین دارم و تیمم را به‌صورت آنلاین مدیریت می‌کنم، این با آزادکاری کمی فرق می‌کند. هر روزم را با مدیریت و انجام پروژه‌های مختلف می‌گذرانم و به امور کارمندان و توسعه‌ی کسب‌وکارم می‌پردازم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

ما خدمات مختلفی مانند خدمات سلامتی و بازنشستگی ارائه می‌دهیم.

۸- کریستال سواین‌بیتز، نویسنده‌ی کتاب

Crystal Swain-Bates

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

من یک نویسنده‌ی تمام‌وقت و یک کارآفرین هستم و تلاش می‌کنم نگاه کودکان رنگین‌پوست به خودشان را تغییر دهم. من ۱۲ کتاب کودک منتشر کرده‌ و تلاش می‌کنم خلاء موضوع در کتاب‌های کودکان را پر کنم. همچنین یک وب‌سایت دارم و کتاب و هدایای مختلفی با محوریت شخصیت‌های سیاه‌پوست می‌فروشم. به‌تازگی به سایر کسب‌وکارها نیز مشاوره می‌دهم و به نویسنده‌ها کمک می‌کنم آثار خود را منتشر کنند.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

من همیشه عاشق خواندن و نوشتن بودم. زمانی‌که ابتدایی بودم نخستین کتابم را نوشتم و می‌دانستم این کار را در آینده نیز ادامه خواهم داد. در دهه‌ی هشتاد کمتر کتاب‌هایی پیدا می‌شد که شخصیت قهرمان داستان شبیه به من باشد بنابراین تصمیم گرفتم برای بچه‌ها کتاب‌هایی بنویسم که قهرمان داستان یک شخص رنگین‌پوست باشد. در سال ۲۰۱۲ با خدمات چاپ مستقیم کیندل آمازون آشنا شدم و از آن زمان تا به حال ازطریق همین پلتفرم کار می‌کنم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

اغلب مشتری‌ها من را ازطریق آمازون پیدا می‌کنند یا مشتری‌های قبلی مانند والدین کودکان من را به آن‌ها معرفی می‌کنند. برخی سازمان‌ها و متخصصان رسانه کتاب‌های من را جزو کتاب‌هایی پیشنهاد می‌دهند که باید در کلاس‌های درس مطالعه شود. علاوه‌براین در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت می‌کنم و آثارم را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارم.

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

بزرگ‌ترین چالش برای من این است که در طول روز تمام وقتم را صرف نوشتن و کارآفرینی می‌کنم. پیدا کردن تعادل سالم بین کار و زندگی مانند جواب ندادن به ایمیل‌ها در تعطیلات آخر هفته یا داشتن ساعت کاری مشخص مشکل است زیرا یک کارآفرین همیشه کار برای انجام دادن دارد.

همیشه گذر زمان از دستم خارج می‌شود و از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب کار می‌کنم و این موضوع سایر کارها از جمله برنامه‌ی خوابم را تحت تأثیر قرار می‌دهم. کار کردن به مقدار زیاد در هفت روز هفته برای سلامتی خوب نیست و باید یاد بگیرم بیشتر برای خودم و خانواده‌ام وقت بگذارم.

freelance

چه مقدار درآمد داری؟

مقدار درآمد نویسندگان مستقل متفاوت است. من درآمد ۶ رقمی از فروش کتاب‌هایم دارم، اما نویسندگانی را می‌شناسم که ماهانه بیش از ۲۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند. کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار هیچ حد و مرزی ندارد و هیچ محدودیتی برای میزان درآمد نیست.

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

می‌دانم کاری که انجام می‌دهم تأثیر مثبتی روی کودکان می‌گذارد و این به من انگیزه می‌دهد. هر نقد مثبتی که می‌گیرم انگیزه‌ام برای کار را چند برابر می‌کند زیرا می‌بینم کارم زندگی بچه‌ها را متحول می‌کند و به همین دلیل عاشق کارم هستم.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

یکی دیگر از دلایلی که کارم را دوست دارم این است که هیچ دو روزی شبیه به یکدیگر نیستند. بعضی روزها در مراسم امضای کتاب شرکت می‌کنم و برخی روزها در منزل مشغول انجام پروژه‌ی مشتری‌ها و نوشتن کتاب‌های جدید هستم. اخبار جدید دنیای کتاب را مطالعه می‌کنم، به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهم، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنم و برای برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی می‌کنم.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

خوشبختانه تحت پوشش بیمه‌ی کارمندی همسرم هستم و به‌عنوان یک کارآفرین بابت این موضوع هیچ نگرانی ندارم.

۹- جاناتان کلمن، هنرمند صداپرداز

Jonathan Coleman

در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟

من یک هنرمند صداپرداز در وب‌سایت Fiverr هستم و برای رادیو، تلویزیون، فیلم و وب‌سایت‌ها محتوا تولید می‌کنم.

کار خود را چگونه آغاز کردی؟

من نوازندگی و کارهای موسیقی را از دوران دانشجویی آغاز کردم اما از دوره‌ی متوسط کارهای مختلف صداپردازی انجام می‌دادم.

مشتریان خود را چگونه پیدا می‌کنی؟

من یک وب‌سایت شخصی دارم و برای چند پلتفرم مختلف تولید صدا کار می‌کنم که بزرگ‌ترین آن Fiverr است. پیش از این نیز برای پیدا کردن کار به شرکت‌های مختلف سر می‌زدم و بابت تهیه‌ی پیغام صوتی ایمیل به آن‌ها پیشنهاد می‌دادم. من معتقدم همه مشتری‌های بالقوه هستند و هرقدر بیشتری جست‌وجو می‌کنم مشتری های بیشتری پیدا می‌کنم.

در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی که داشتی بیشتر توضیح بده.

اینکه از خواب بیدار شوم و کاری برای انجام نداشته باشم بزرگ‌ترین چالش من است. اما این خودش نوعی ماجراجویی است. اگر نتوانم تا ظهر پروژه‌ای پیدا می‌کنم تا غروب حتما یک پروژه پیدا می‌شود.

چه مقدار درآمد داری؟

درآمد برای پروژه‌های مختلف متفاوت است. کتاب‌های صوتی معمولا پول خوبی ندارند مگر اینکه شخصیتی شناخته‌شده داشته باشید، درآمد رادیو نیز متوسط است. معمولا برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه ضبط بین پنج تا پنج هزار دلار درآمد دارم و برای پروژه‌های مختلف متفاوت است.

freelance

چگونه انگیزه‌ات را حفظ می‌کنی؟

من عاشق این هستم که در مورد پروژه‌های مختلف اطلاعات کسب کنم. به‌عنوان مثال یک بار حدود یک ساعت در مورد برنامه‌ی تبلیغاتی یک شرکت بزرگ صدا ضبط کردیم. موضوع پروژه در مورد تهیه‌ی گوشت و نحوه‌ی رفتار با گاوها و حفظ سلامت آن‌ها بود.

معمولا روزهای کاری چگونه است؟

من ساعت هفت صبح بیدار می‌شود و به باشگاه می‌روم زیرا ورزش کردن و گرم کردن بدن کیفیت صدایم را بهتر می‌کند. سپس پیام‌هایم را در Fiverr بررسی می‌کنم و تا قبل از ساعت ۱۰ محتوا را ضبط کرده را برایشان ارسال می‌کنم. باقی روز را به پیدا کردن پروژه‌های بیشتر می‌گذرانم. سعی می‌کنم کارهای سخت را ابتدا انجام دهم تا کارهایم برای مابقی ساعات روز راحت‌تر شود.

بیمه و امور مالی را چگونه مدیریت می‌کنی؟

کارآفرینان می‌دانند بیمه و مزایای کاری که انجام می‌دهند مانند سایر کارها نیست و من تلاش می‌کنم برای تأمین هزینه‌ی بازنشستگی روی پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنم. هزینه‌ی بیمه‌ی سلامتی‌ام را خودم پرداخت کرده و تلاش می‌کنم بین کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنم. تلاش می‌کنم شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ایمیل، لپ‌تاپ و آیپد را تا جای ممکن کنار بگذارم. اگر درآمدم خوب باشم مرخصی بیشتری به خودم می‌دهم و ۴۸ ساعت آخر هفته‌ها کار نمی‌کنم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات