تمایل فولکس واگن برای فروش لامبورگینی

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس‌واگن قصد دارد روی برندهای اصلی خود مانند آئودی و پورشه متمرکز شود و به همین علت صحبت‌هایی در زمینه‌ی فروش شرکت ایتالیایی لامبورگینی مطرح شده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد گروه فولکس‌واگن گزینه‌های سختی را برای آینده‌ی خودروساز ایتالیایی لامبورگینی در نظر گرفته است. با حرکت گروه فولکس‌واگن به سمت بازسازی کامل ساختار تا سال ۲۰۳۰ و با هدف دوبرابر شدن ارزش بازار، صحبت‌های زیادی درباره‌ی آینده‌ی برندهایی مانند فولکس‌واگن، اشکودا، سئات، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، دوکاتی و شرکت طراحی ایتال‌دیزاین (Italdesign) مطرح می‌شود.

فولکس‌واگن / Volkswagen

براساس گزارشی که بلومبرگ در این باره ارائه داده است، فولکس‌واگن برای فروش لامبورگینی یا قرار دادن آن در فهرست عرضه اولیه سهام تردید دارد. موضوع اخیر توسط یکی از منابع در این شرکت که نخواست نامش فاش شود، مطرح شده و گفته می‌شود که هنوز هیچ‌کدام از طرح‌ها قطعی نیستند و موارد محرمانه‌ی زیادی در آن وجود دارد. آنچه در شرایط کنونی با اطمینان کامل می‌دانیم این است که هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. لامبورگینی در سال اخیر از موفقیت‌های مالی برخوردار بوده است که به افزایش ۱۱ میلیارد دلاری ارزش آن کمک کرد.

lamborghini / لامبورگینی

میزان فروش خوب شاسی‌بلند اوروس و معرفی نسخه‌ی جدید اونتادور و خودروی سوپراسپرت جدید هیبریدی نیز می‌تواند به افزایش حاشیه سود لامبورگینی کمک کند. از سوی دیگر، با توجه به مقررات سختگیرانه برای تولید گازهای گلخانه‌ای، لامبورگینی هم‌اکنون در تلاش است تا مدل‌های سوپراسپرت خود را به‌روزرسانی کند. به‌گفته‌ی تحلیل‌گران بلومبرگ، شرایط موجود در فروش و ارزش لامبورگینی، آن را به کاندیدای خوبی برای عرضه اولیه سهام (IPO) تبدیل می‌کند.

lamborghini / لامبورگینی

هربرت دایس، مدیرعامل فولکس‌واگن که آوریل سال ۲۰۱۸ مسئولیت این کار را برعهده گرفت، همواره قصد داشته است تا روی برندهای جهانی و مهم این گروه از جمله فولکس‌واگن، آئودی و پورشه تمرکز کند تا بتواند منابع را به‌صورت کارآمد مدیریت کرده و از دوباره‌کاری و موازی‌کاری جلوگیری کند. مدتی است که سرمایه‌گذاران با توجه به سرمایه‌های جذب‌شده این شرکت در بازار موتورسیکلت، کامیون و مدل‌های سوپراسپرت، از فولکس‌واگن خواسته‌اند تا دارایی‌های خود را بیشتر در دسترس استفاده قرار دهد. با ‌توجه به ارزش فعلی ۸۹ میلیارد دلاری فولکس‌واگن، دایس قصد دارد این ارزش را به ۲۲۰ میلیارد دلار برساند و ضمن تغییر به سمت استفاده از فناوری جدید در صنعت خودروسازی، ارزش گروه فولکس‌واگن را به حداکثر برساند.

lamborghini / لامبورگینی

هدف از برنامه‌های موردنظر برای لامبورگینی، جمع‌آوری سرمایه و منابع دیگر به منظور حرکت گسترده و برنامه‌ریزی‌شده به سمت تولید خودروهای الکتریکی است. در ماه مارس، گزارش‌هایی منتشر شد که فولکس‌واگن قصد دارد روی برندهای اصلی خود متمرکز شود و چنین موضوعی بدین معنا خواهد بود که سایر شرکت‌ها از جمله لامبورگینی، بوگاتی، دوکاتی، بنتلی و ایتال‌دیزاین به حاشیه رانده خواهند شد.

به‌گفته‌ی منابع بلومبرگ، مقدمات قرار گرفتن لامبورگینی در یک نهاد حقوقی جداگانه آغاز شده است و به احتمال زیاد با تصمیم قاطع در اواخر سال ۲۰۲۰ به نتیجه خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات