اینفوگرافیک؛ کدام غول‌های تکنولوژی بیشترین پتنت‌های هوش مصنوعی را دارند؟

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
هوش مصنوعی در سال‌های اخیر از جذاب‌ترین موضوعات بوده و غول‌های فناوری بر روی آن تمرکز کرده‌اند. در این اینفوگرافیک با رقابت پتنتی حوزه هوش مصنوعی بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

هوش مصنوعی، نحوه زندگی ما را دست‌خوش تغییر کرده‌است؛ و غول‌های تکنولوژی در رقابت پتنتی برای پیشتاز بودن فعالیت می‌کنند.

بودجه مرتبط با هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۷ حدوداً ۱۵.۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود که نسبت به سال قبل از آن، رشدی ۱۴۴ درصدی داشته‌ است. صنعت تکنولوژی آمریکا با در اختیار داشتن نیمی از این سرمایه‌گذاری، سردمدار به‌شمار می‌رود. حتی چین به‌کندی در حال کاهش پتنت‌ها و تحقیقات هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست، اما با افزایش قدرت رایانه‌ها، ارتباطات و حجم خالص داده‌ها، هوش مصنوعی وارد انقلاب صنعتی چهارم شده‌ است.

در حال حاضر هوش مصنوعی به رقابت اصلی شرکت‌ها، آژانس‌های دولتی و سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌ و همین موضوع موجب به‌وجود آمدن عصری جدید به نام عصر هوش مصنوعی است.

اینفوگرافیک رقابت پتنتی هوش مصنوعی / ai patent race

ظرفیت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بیشتر به‌دنبال یادگیری سریع‌تر است تا ادراک.

فناوری‌های هوش مصنوعی به‌دنبال الگوها می‌گردند، از تجارب می‌آموزند و نتایج را براساس داده‌های قبلی پیش‌بینی می‌کنند. هوش مصنوعی نمی‌تواند یک تفکر خاص ایجاد کند، اما احتمالاً می‌تواند تفکر شما را پیش‌بینی کند. نتیجه نهایی این است که هوش مصنوعی به‌حدی قابلیت یادگیری موارد جدید را دارد که می‌تواند رفتار شما را پیش‌بینی کرده و به نیازهایتان قبل از درخواست شما پاسخ دهد.

از پیشرفت‌های ایجادشده در پردازش زبان طبیعی که فعالیت سیری و الکسا را ممکن کرده‌؛ تا پیشرفت‌های یادگیری ماشین، قابلیت هوش مصنوعی در شبیه‌سازی تفکر انسان به این معنا است که این فناوری می‌تواند نیازها و درخواست‌های ما را پیشگویی کرده و محصولات و خدمات را کاربرپسندتر کند.

استراتژی‌های شرکت‌های مختلف در زمینه هوش مصنوعی

آمازون

آمازون از فناوری هوش مصنوعی برای تحلیل و پیش‌بینی الگوهای خرید مردم استفاده می‌کند. الکسا از هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی بهره می‌برد و آمازون‌گوی انقلابی به جابه‌جایی مرزهای هوش مصنوعی ادامه می‌دهد.

گوگل

گوگل در سرویس‌های جستجو و تشخیص چهره خود از یادگیری ماشین و شناسایی الگوها بهره می‌برد. همچنین از پردازش زبان طبیعی برای ترجمه‌ی آنی استفاده می‌کند. این شرکت، برخی از محصولات هوشمند خانگی مانند ترموستات Nest را معرفی کرد. Google در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بیش از ۵۰ استارتاپ هوش مصنوعی را تصاحب کرد و به‌نظر می‌رسد برنامه‌های مفصلی برای این حوزه در نظر دارد.

مایکروسافت

کورتانا از یادگیری ماشین کمک می‌گیرد تا به‌مرور زمان پیشرفت کند. در سال ۲۰۱۶، این غول فناوری هوش مصنوعی را به‌عنوان چهارمین برنامه جامع خود در کنار آفیس، ویندوز و سرویس ابری معرفی کرد. مایکروسافت هدف خود را هوشمندتر و کاراتر ساختن دستگاه‌ها و نرم‌افزارها اعلام کرده‌است.

اپل

اپل درباره برنامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی خود بسیار مسکوت است، اما می‌توان حدس زد که سیری تنها شروع کار است. این غول تکنولوژی امسال پتنتی در رابطه با عینک‌های واقعیت افزوده ثبت کرده است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات