رشد ۴۲۰ درصدی سهم بازار بلندگوی هوشمند گوگل هوم در فصل دوم سال ۲۰۱۸

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سهم بازار گوگل هوم در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ با رشد ۴۲۰ درصدی مواجه بوده است.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش Strategy Analytics، گوگل هوم سهم بازار بی‌سابقه‌ای را در بازار خانه‌های هوشمند به‌نام خود ثبت کرد؛ و توانست در رقابت نزدیک‌تری با آمازون اکو قرار گیرد. 

پیشتر گفته شده بود که عرضه گوگل هوم برای اولین بار از آمازون اکو پیشی گرفت. اینک آمارها خبر از افزایش ۴۲۰ درصدی عرضه‌ی گوگل هوم در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته‌ی میلادی به بازار می‌دهند. یک سال قبل، سهم بازار آمازون اکو، حدود ۷۵.۸ درصد بود، و گوگل هوم تنها ۱۶.۱ درصد سهم بازار را به‌نام خود ثبت کرده بود، این در حالی است که محصولات سایر شرکت‌ها تقریبا رقم صفر درصد بازار را به ثبت رسانده بودند.

گوگل هوم

البته در نظر داشته باشید که تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ ، هوم‌پاد اپل به‌صورت رسمی به بازار عرضه نشده بود و در سه‌ماهه‌ی دوم در نمایشگاه جهانی موبایل معرفی شد. با توجه به آخرین گزارش‌های آماری، سهم بازار آمازون اکو در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، سهم بازار آمازون به ۴۱ درصد رسیده است ولی میزان عرضه‌ی آمازون اکو همچنان ۶۴ درصد است. سهم بازار گوگل هوم، ۲۷.۶ درصد و هوم پاد Apple حدود ۵.۹ درصد گزارش شده است. سایت علی‌بابا در بین ۵ فروشنده‌ی برتر سهم بازار ۷ درصدی را برای هوم پاد اپل گزارش کرده است. پیشتر نیز گفته شده بود که هوم پاد اپل، ۶ درصد از بازار بلندگوی‌های هوشمند را در اختیار دارد.

با این حساب، گوگل با رشد ۴۲۰ درصدی نسبت به سال قبل در همین بازه‌ی زمانی، رکورد جدیدی را به‌نام خود ثبت کرده است. حدود نیم میلیون دستگاه بیشتر از ۳.۲ دستگاه عرضه‌شده، به بازار عرضه کرده است. البته این اعداد و ارقام، به احتمال زیاد به گوگل هوم مینی که پاییز سال گذشته به بازار عرضه شد، مربوط می‌شود. گوگل هوم مینی با قیمت ۴۹ دلاری، ۱۲ مهر ۱۳۹۶ رونمایی شد. از سوی دیگر گوگل، تخفیف‌های خوبی برای گوگل هوم مینی در نظر گرفت و سرویس‌های باندل را برای آن ارائه داد. آمازون نیز در زمان معرفی و عرضه‌ی اکو دات همین رویکرد را در پیش گرفته بود. همین استراتژی‌های جدید به گوگل کمک کرده است تا بتواند رکورد جدیدی را در سهم بازار گوگل هوم به ثبت برساند.

آمازون اکو

با وجودی که در حال حاضر، گوگل و آمازون،  بیش از دو سوم سهم بازار را از آن خود کرده‌اند؛ ولی جای تعجب نیست اگر اپل هم بتواند در سه‌ماهه‌ی آتی، سهم بازار خوبی را برای خود رقم بزند. پیشتر شایعه شده بود که اپل قصد دارد، نسخه‌ی کوچکتر و ارزان‌قیمت‌تر Homepod را به بازار عرضه کند. در این صورت رقابت تنگاتنگی بین گوگل، آمازون و اپل ایجاد خواهد شد. در حال حاضر، اپل تنها هوم پاد وان را که بسیار گران‌قیمت است به بازار عرضه کرده است؛ که تنها با سیری و اپل موزیک کار می‌کند. همین مساله باعث شده است که خیلی از  کاربران تمایلی به خرید آن نداشته باشند. باید اضافه کنیم که سامسونگ نیز به‌زودی به جمع رقبا اضافه خواهد شد. سامسونگ با معرفی Galaxy Home بر پایه‌ی بیکسبی، ۱۸ مردادماه برابر با  آگوست، به نوعی در رقابت جدیدی با این شرکت‌ها وارد شده است. اسپیکر هوشمند ۳۰۰ دلاری بیکسبی سامسونگ به‌صورت رسمی در رویدادی بزرگ رونمایی شد. 

عرضه در فصل دوم ۲۰۱۸ 

سهم بازار در فصل دوم ۲۰۱۸ 

عرضه در فصل دوم ۲۰۱۷ 

سهم بازار در فصل دوم  ۲۰۱۷ 

رشد سالیانه 

آمازون 

۴.۸

۴۱٪

۲.۹

۷۵.۸٪

۶۴٪

گوگل

۳.۲

۲۷.۶٪

۰.۶

۱۶.۱٪

۴۲۰٪

علی بابا 

۰.۸

۷٪

۰

۰٪

--

اپل

۰.۷

۵.۹٪

۰

۰

--

JD.com

۰.۳

۲.۲٪

۰

۱٪

۵۴۱٪

سایر

۱.۹

۱۶.۳٪

۰.۳

۷.۱٪

۵۹۸٪

مجموع

۱۱.۷

۱۰۰٪

۳.۹

۱۰۰٪

۲۰۳٪

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات