اپل در تلاش برای بهبود عملکرد سیری است

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گزارش مؤسسه‌ی Thinknum فرصت‌های شغلی مرتبط با سیری در اپل، به بالاترین میزان خود در تاریخ این دستیار دیجیتال رسیده‌اند.
تبلیغات

اپل پس از آغاز عرضه‌ی اسپیکر هوشمند ۳۴۹ دلاری هوم‌پاد به‌همراه دستیار دیجیتال سیری در ماه گذشته‌ی میلادی، ظاهرا بیش از هر زمان دیگری در حال استخدام افراد برای فعالیت در زمینه‌ی توسعه‌ی سیری است. به‌گزارش مؤسسه‌ی Thinknum که در زمینه‌ی پایش داده‌های مرتبط با استخدام فعالیت دارد، تعداد فرصت‌های شغلی مرتبط با سیری در اپل، به‌بالاترین میزان خود در تاریخ این دستیار دیجیتال رسیده‌اند.

لیست‌ فرصت‌های شغلی اپل نشان از آن دارد که در حال حاضر این شرکت ۱۶۱ موقعیت شغلی در دسترس دارد که در عنوان یا توضیحات آن‌ها به واژه‌ی «Siri» اشاره شده است، عدد یادشده نسبت به ماه گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است و بالاترین میزان در تاریخ دستیار دیجیتال سیری محسوب می‌شود. در گزارش مؤسسه‌ی Thinknum چنین آمده است:

با توجه به داده‌های مربوط به استخدام که ما در Thinknum پایش می‌کنیم، تعداد فرصت‌های شغلی مرتبط با سیری طی هفته‌های اخیر افزایش یافته و هم‌اکنون با ۱۶۱ موقعیت شغلی، در بالاترین میزان خود [در تاریخ این دستیار دیجیتال] رسیده است؛ بدین ترتیب تعداد مشاغل مرتبط با این کلیدواژه، افزایشی ۲۴ درصدی را نسبت به ماه پیش نشان می‌دهند.

همان‌طور که در نمودار زیر نیز می‌توان مشاهده کرد، تعداد مشاغل مربوط به سیری از بهار سال ۲۰۱۷ به‌صورت صعودی بوده؛ اما در ماه اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

فرصت‌های شغلی مرتبط با سیری

بخش عمده‌ای از فرصت‌های شغلی مرتبط به سیری (۱۲۵ مورد از ۱۶۱ عنوان فعلی) در محدوده‌ی سانتا کلارا ولی، مقر جدید اپل قرار دارند و باقی موارد در سن‌فرانسیسکو، شانگهای، کمبریج و ... هستند. ۱۵۴ مورد از فرصت‌های شغلی فعلی در زمینه‌ی مهندسی نرم‌افزار هستند، یک مورد در زمینه‌ی طراحی، ۳ مورد مدیریت محصول و ۳ مورد دیگر در زمینه‌ی فناوری و سیستم‌های اطلاعات دسته‌بندی شده‌اند.

در زمینه‌ی الگوی عنوان‌های شغلی، رایج‌ترین نمونه‌ها، «سیری - مهندس نرم‌افزار» با ۵ موقعیت شغلی و «سیری - مهندس iOS» با ۳ موقعیت شغلی مشابه هستند. باقی فرصت‌های شغلی، مواردی مانند مهندسان زیرساخت، مهندسان یادگیری ماشینی و مهندسان پردازش زبان طبیعی (NLP) را دربرمی‌گیرند.

سیری همواره به‌دلیل عملکرد ضعیف‌تر و قابلیت‌های کم‌تر نسبت به سایر دستیارهای دیجیتال، نظیر گوگل اسیستنت و آمازون الکسا مورد انتقاد بوده است؛ اما با توجه به افزایش قابل توجه فرصت‌های شغلی مرتبط با سیری، به‌نظر می‌رسد که اپل در تلاش برای رقابت بهتر با آمازون و گوگل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات