امکان ارسال پیام صوتی در دایرکت اینستاگرام مهیا شد

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام شب گذشته اعلام کرد که کاربران می‌توانند از این پس در بخش دایرکت، برای یکدیگر پیام صوتی یک دقیقه‌ای ارسال کنند.
تبلیغات

مسئولان اینستاگرام طی چند هفته‌ی اخیر، تغییرات به‌نسبت محسوسی را در این پلتفرم اجتماعی بزرگ اعمال کرده‌اند. از حذف فالوورها و کامنت‌های فیک گرفته تا بازطراحی ظاهر کلی صفحه‌ی پروفایل کاربران و ویژگی جدید Close Friends. حال آنان در جدیدترین اقدام خود، امکان ارسال پیام صوتی را در دایرکت برای کاربران فراهم کرده‌اند.

بر این اساس، کاربران می‌توانند به‌سادگی با نگه‌داشتن انگشت خود روی آیکون میکروفون موجود در بخش پایینی صفحه‌ی دایرکت، یک پیام صوتی کوتاه را ضبط و آن را ارسال کنند. این پیام پس از ارسال، در صفحه‌ی چت به‌شکل یک موج صوتی دیده می‌شود و طرف مقابل می‌تواند با ضربه زدن روی آیکون پخش، به آن گوش دهد. 

اینستاگرام فعلا از پیام‌های صوتی حداکثر یک‌دقیقه‌ای پشتیبانی می‌کند، در ضمن این پیام‌های صوتی به‌صورت دائمی در صفحه‌ی چت باقی می‌مانند و حذف نمی‌شوند. کاربران می‌توانند پیام‌های صوتی خود را هم در چت‌های گروهی و هم در چت‌های یک‌به‌یک در پلتفرم‌های اندروید و iOS برای هم ارسال کنند. 

پیام صوتی اینستاگرام / Instagram Voice Message

اینستاگرام در پی آن است تا با ویژگی ارسال پیام صوتی، مستقیما با اپلیکیشن‌هایی نظیر وایبر، واتس‌اپ، زلو، فیسبوک مسنجر و تلگرام به‌رقابت بپردازد.

امکان ارسال پیام در دایرکت بدون نیاز به تایپ کردن، می‌تواند Instagram را به اپلیکیشن جذاب‌تری برای رانندگان و آن‌هایی که در حال راه رفتن هستند تبدیل کند. این قابلیت همچنین می‌تواند برای کاربران کشورهایی که زبان رسمی‌شان چندان محبوب نیست و به‌راحتی در کیبورد گوشی‌ها یافت نمی‌شود، اتفاقی مهم باشد. 

پیام صوتی اینستاگرام / Instagram Voice Message

البته نباید فراموش کرد که ارسال پیام صوتی، اتفاق جدیدی برای فیسبوک به‌شمار نمی‌آید. این شرکت پیشتر در سال ۲۰۱۳ از این قابلیت برای مسنجر خود رونمایی کرده بود. در کنار این‌ها، باید توجه کرد که اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اینستاگرام نشان می‌دهد این پلتفرم امروزه به یکی از مکان‌های مهم برای چت کردن کاربران تبدیل شده است؛ تبعا کاربران مشتاق‌اند تا این شبکه‌ی اجتماعی از قابلیت‌های مشابه بیشتری استفاده کند تا بتوانند از اینستاگرام همچون یک پیام‌رسان عادی بهره ببرند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات