زوم‌اپ: Zello؛ واکی-تاکی قدرتمند با سقف حداکثر ۳۰۰ کاربر همزمان

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بی شک فناوری و انشعابات گسترده آن نظیر گجت‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های گفتگو محور، انقلابی شگفت انگیز را در سراسر این کره خاکی رقم زده‌اند. این موضوع باعث شده تا برخی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های مبتنی بر VoIP نظیر وایبر، لاین و تانگو که به صورت عمومی وظیفه انتقال صوت بر روی بستر اینترنت را دارند به صورت اعجاب آوری محبوب شوند. در زوم‌اپ امروز قصد داریم یکی دیگر از اپلیکیشن‌های گفتگو محور را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

هرگز فراموش نمی‌کنم سال گذشته که مردم ترکیه در پی اعتراضات گسترده به عملکرد دولت اردوغان به خیابان‌های این کشور سرازیر شده و در اجتماعات چند صد هزار نفری اقدام به رساندن اعتراض خود به جهانیان نمودند، به شخصه و با توجه به رشته کاری و تخصصی ام، نقش فناوری اطلاعات را در این اعتراضات به دقت زیر ذره بین قرار دادم. در آن زمان دولت ترکیه دسترسی به بسیاری از سرویس‌های اینترنتی را ممنوع نموده بود و مردم نمی‌توانستند به راحتی به انجام گفتگوی اینترنتی با استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر وایبر بپردازند. در این بین اما یک اپلیکیشن توانست در نقش ناجی ظاهر شود. اپلیکیشنی گمنام که در عین حال که از کیفیت بالایی در انتقال صوت و تصویر برخوردار بود مردم زیادی آن را نمی‌شناختند. این اپلیکیشن Zello نام داشت.

زلو هم اکنون نیز به شکلی گسترده در عراق توسط گروه‌های مردمی برای مبارزه با جنایتکاران داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ارائه امکانات اساسی و فراوان از قبیل انجام گفتکوهای متنی، ارسال و دریافت تصاویر و یافتن مکان دقیق دوستان در نقشه، مورد پسند 35 میلیون نفر دیگر در سراسر جهان واقع شده است.

Untitled-1

به طور مشخص می‌توان گفت که Zello نمونه عملی خوبی از ضرب المثل «از هر چمن گلی» است. به عنوان مثال با استفاده از آن می‌توانید پیام‌های صوتی ارسال کرده و به برقراری تماس‌های صوتی بپردازید. نکته مهم در این بین کیفیت متمایز و بسیار خوب صدا نسبت به سایر اپلیکیشن‌های رایج است.

دیگر ویژگی این اپ قابلیت انجام مکالمه و چت کردن گروهی است با این تفاوت که حداکثر افرادی که می‌توانید به گروه اضافه کنید بسیار فراتر از سایر اپلیکیشن‌ها است. در Zello این امکان وجود دارد که تا سقف حداکثر 300 نفر را به گروه دعوت نموده و به انجام گفتگو با یکدیگر بپردازید.

ویژگی بعدی این اپلیکیشن که یادآور چت روم‌های سرویس پیام رسان یاهو است، کانال ها می‌باشند. با استفاده از کانال‌ها می‌توانید به اطلاعات عرضه شده در آنها دسترسی داشته باشید و در صورت تمایل نیز مشارکت کنید.

دیگر ویژگی Zello امکان استفاده از آن به عنوان بی سیم یا واکی-تاکی است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید علاوه بر دوستان و آشنایان، افرادی که در حول و حوش شما قرار دارند را نیز پیدا کرده و به انجام گفتگو با آنها بپردازید.

این اپلیکیشن برای سیستم‌های عامل ویندوزفون، اندروید و iOS عرضه شده است.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات