تیم‌ کوک از وجه‌تمایز هوم پاد نسبت به دیگر بلندگوهای هوشمند می‌گوید

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دیروز تیم کوک مصاحبه‌ای انجام داده که در آن درباره‌ی مباحثی همچون تلاش‌های اپل در حوزه‌ی واقعیت‌افزوده و ویژگی‌های شاخص هوم‌پاد سخن گفته است.
تبلیغات

دیروز مدیرعامل اپل برای گشت‌و‌گذاری یک‌روزه راهی کانادا شده است و به‌دنبال بازدید او از پلتفرم تجارت الکترونیک شاپی‌فای (Shopify) مصاحبه‌ای نیز با فاینانشال پست انجام داده که در آن از فرصت استفاده کرده و درباره‌ی موضوعاتی چون واقعیت‌افزوده و تفاوت‌های بلندگوی هوشمند این شرکت، یعنی هوم‌پاد با نمونه‌های مشابه موجود در بازار صحبت کرده است.

در این گفتگو نیز تیم‌کوک باری دیگر از پتانسیل‌های بالای واقعیت‌افزوده سخن گفته و از آن به‌عنوان تکنولوژی‌ یاد کرده که توانایی‌های بشر را تقویت می‌کند. علاوه بر این، وی می‌گوید که این تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و از باورش به تداوم این پیشرفت در سال‌های آینده خبر داده است.

به باورِ من، واقعیت‌افزوده عمیق‌ترین تکنولوژی در آینده خواهد بود. [واقعیت‌افزوده] کارایی بشر را تقویت می‌کند؛ [دقت کنید که] تقویت می‌کند، نه اینکه جایگزین شود یا [توانایی‌های انسان را منزوی کند]. من این‌طور می‌بینم که واقعیت‌افزوده به سرعت رشد خواهد کرد.

کوک در خلال مصاحبه‌ی خود به بلندگوی هوشمند هوم‌پاد نیز اشاره می‌کند که اخیراً برای خرید در دسترس قرار گرفته است. در حالی‌که بسیاری از منتقدان، هوم‌پاد را صرفاً پاسخی فکرنشده به بلندگوهای‌هوشمند گوگل و آمازون می‌دانند اما، کوک کاملاً این موضوع را رد می‌کند.

به‌عقیده‌ی رهبر اپل، یکپارچگی هوم‌پاد با دستگاه‌های آی‌او‌اسی ویژگی‌ است که دستگاه‌ آن‌ها را نسبت به رقبا متفاوت و منحصر به‌فرد می‌کند. تیم‌کوک می‌گوید هیچگاه از رقابت فرار نکرده و همواره رقابت را مورد استقبال قرار داده است. او می‌گوید اگر هدف تنها حضور در این حوزه بوده باشد، قطعاً راهی سخت در پیش خواهد بود. او در ادامه می‌گوید که رسیدن به موفقیت تنها چیزی است که هدف از ساخت هوم‌پاد را مشخص می‌کند.

او در ادامه به کیفیت صدای این دستگاه نیز اشاره می‌کند و از آن نیز به‌عنوان وجه‌تمایز دیگر هوم‌پاد نسبت به نمونه‌های مشابه یاد می‌کند.

ما فکر می‌کنیم که تجربه‌ی باکیفیت صوتی [یا بهتر بگویم،] تجربه‌ی بسیار فراگیرِ صوتی موردی بوده که تاکنون فقدان آن در بازار حس شده است. موسیقی سزاوار این نوع کیفیت است و با صدای بی‌کیفیت مخالفت دارد.

دیدگاه خود را درباره‌ی اظهار نظرات جدید تیم‌کوک با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. به باورِ شما، ویژگی‌هایی که مدیرعامل اپل از آن به عنوان وجه‌تمایز هوم‌پاد یاد کرد، می‌تواند در بازار بلندگوهای هوشمند تأثیرگذار باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات