سامسونگ و ال جی روی سنسور عنبیه چشم کار می کنند

پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
در سال‌های اخیر کمپانی‌ها به دنبال استفاده از روش‌های جدید به منظور شناسایی هویت کاربران هستند و در اولین قدم به سراغ استفاده از سنسور اثر انگشت رفته‌اند. سنسور اثر انگشت حال به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند تعبیه می‌شود، حال آنکه در مرحله‌ی دوم کمپانی‌ها به سراغ سنسور شناسایی عنبیه می‌روند.
تبلیغات

همانطور که در روزهای اخیر در زومیت خواندید، فوجیتسو اولین گوشی‌هوشمند مجهز به سنسور شناسایی عنبیه را معرفی کرد. البته این گوشی هوشمند راهی بازارهای جهانی نخواهد شد و فقط خریداران ژاپنی قادر خواهند بود تا از این ویژگی استفاده کنند. حال تنها چند روز پس از معرفی گوشی هوشمند فوجیتسو، شنیده‌ها حکایت از این دارند که ال‌جی و سامسونگ نیز برنامه‌هایی برای استفاده از سنسور عنبیه در گوشی‌های هوشمند آینده خود دارند. هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی در محصولات دو کمپانی کره‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این وجود به نظر نمی‌رسد که گلکسی نوت 5 اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور عنبیه سامسونگ باشد.

سنسور عنبیه هنوز یک فناوری نوپا است اما به نظر می‌رسد سامسونگ و ال‌جی از این فناوری استقبال می‌کنند. سامسونگ به عنوان تولیدکننده‌ای که گوشی‌های هوشمندش را با آخرین فناوری‌ها روانه‌ی بازار می‌کند، یقینا علاقه دارد تا این فناوری را با محصولاتش همراه کند. ال‌جی نیز در حال تحکیم جای پای خود در بازار است و استفاده از سنسور عنبیه می‌تواند در کنار ظاهر زیبای گوشی‌های ال‌جی، کاربران را به سمت محصولات این کمپانی جلب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات