بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی؛ از ۶ تا ۴۰ میلیون تومان [شهریور ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 17 دقیقه
راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی مخصوص گیم
بهترین گوشی شیائومی مخصوص بازی و گیمینگ کدام مدل است؟ در مقاله‌ی پیش‌رو با راهنمای خرید گوشی مناسب گیم شیائومی در هر بازه‌ قیمتی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

فروردین سال ۱۳۹۷ بود که شوکی به بازار موبایل اندروید وارد شد و شیائومی اولین گوشی گیمینگ خود را تحت نام بلک شارک روانه‌ی بازار کرد تا خط تولید جدیدی را به محصولات پرشمارش اضافه کند. بعدها این کمپانی بزرگ چینی علاوه‌بر گوشی‌های پرچم‌دار بلک شارک، گوشی‌های گیمینگ اقتصادی‌اش را در زیربرند ردمی با عنوان سری ردمی K گیمینگ معرفی کرد.

هرچند که شیائومی در تولید گوشی‌های قاتل پرچم‌دار که برای گیمینگ هم مناسب هستند، تبحر دارد؛ اما به‌خوبی می‌داند که یک گوشی با داشتن پردازنده‌ی سریع، نمایشگر عالی و اسپیکرهای توانمند تبدیل به گوشی گیمینگی که سلیقه‌ی گیمرها است نمی‌شود. به‌همین خاطر شیائومی برخلاف دو تولیدکننده‌ی بزرگ موبایل، یعنی اپل و سامسونگ، توجه ویژه‌ای به طراحی و تولید گوشی گیمینگ دارد.

البته اینطور نیست که هیچ گوشی گلکسی سامسونگ مناسب بازی نباشد. اما کره‌ای‌ها مانند شیائومی گوشی با پسوند گیمینگ ندارند. هرچند که ما «بهترین گوشی سامسونگ برای بازی» را قبلاً در قالب راهنمای خرید در زومیت منتشر کرده‌ایم.

یک گوشی هوشمند برای ورود به فهرست گوشی‌های مناسب بازی باید حتماً از نمایشگر بزرگ،‌ باکیفیت و سریع، باتری حجیم با طول عمر مناسب و قدرت پردازشی بالا برخوردار باشد، ولی تنها داشتن این سه مورد کافی نیست. پیش‌تر در «راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ» در این مورد صحبت کرده‌ و توضیحات لازم را داده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به این مقاله از آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه با معرفی بهترین گوشی های مخصوص گیمینگ و بازی شیائومی در بازه‌های قیمتی ۵ تا ۳۰ میلیون تومان همراه زومیت باشید.

بهترین گوشی مناسب بازی شیائومی تا 6 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۷ میلیون تومان پوکو ام ۵

پوکو M5 شیائومی

تراشه Helio G99 مدیاتک، نمایشگر ۶٫۵۸ اینچ ۹۰ هرتز FHD+ و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات از ویژگی‌های مهم گوشی «پوکو M5 شیائومی» است که آن‌ را کم‌وبیش مناسب بازی در بازه‌ی قیمت حدود ۸ میلیون تومان می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی اقتصادی می‌توان به عرضه با اندروید ۱۲، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، پشتیبانی از درگاه کارت حافظه اختصاصی و بهره‌مندی از چهار تا حداکثر ۶ گیگابایت رم اشاره کرد.

گفتنی است که نسخه‌ی چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پوکو M5 را حدود ۷ میلیون و هشتصد هزار تومان می‌توان خرید و برای تهیه نسخه‌ی مجهزبه ۶ گیگابایت رم چیزی حدود ۸٫۵ میلیون تومان باید هزینه کرد.

بهترین گوشی مخصوص گیمینگ شیائومی تا 8 میلیون تومان

ردمی نوت ۱۰ پرو | Redmi Note 10 Pro Xiaomi

ردمی نوت 10 پرو شیائومی

«ردمی نوت 10 پرو شیائومی» از ویژگی‌هایی مانند تراشه Snapdragon 732G، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، بلندگوهای استریو و باتری ۵٬۰۲۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژ سریع ۳۳ وات بهره می‌برد.

تراشه میان‌رده کوالکام موجود در بطن این دستگاه، برای اجرای اکثر بازی‌های موبایل با تنظیمات گرافیک متوسط یا بالا و نرخ فریم پایدار حدوداً ۵۰ کار دشواری پیش رو نخواهد داشت. نسخه ۶ گیگابایت رم به‌همراه ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ردمی نوت ۱۰ پرو حدود هشت تا ۹ میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید نسخه‌ی رم۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت آن به چیزی بیش‌از ۱۱ میلیون تومان پول نیاز دارید.

انتخاب جایگزین: ردمی نوت 11SE شیائومی

ردمی نوت 11SE

تراشه گوشی «ردمی نوت 11SE شیائومی» تقریباً عملکرد کلی مشابهی با تراشه محبوب Snapdragon 732G موجود در بطن ردمی نوت 10 پرو دارد؛ البته به نظر می‌رسد Dimensity 700 در بازی‌ها می‌تواند حدود ۱۵ درصد بهتر ظاهر شود و از پس رندر فریم‌های بیشتری در طول مدت زمان یک ثانیه بر خواهد آمد.

از مشخصات دیگری که ردمی نوت 11SE پرو را در بین بهترین گوشی ‌های مناسب بازی کردن شیائومی قرار می‌دهد،‌ می‌توان‌به نمایشگر ۶٫۵ اینچ ۹۰ هرتز با وضوح تصویر FHD پلاس و باتری حجیم ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از حداکثر توان شارژ ۱۸ وات اشاره کرد.

متأسفانه این گوشی میان‌رده شیائومی از یک بلندگو بهره می‌برد و از ارائه صدای استریو و جذاب حین اجرای بازی‌ها باز می‌ماند؛ همچنین 11SE پرو با اندروید ۱۱ عرضه شده و ازآنجایی که شیائومی در ارائه آپدیت به گوشی‌هایش چندان سابقه‌ی خوبی ندارد، احتمالاً در صورت امکان آپدیت، اندروید ۱۳ با پوسته‌ی MIUI 14 آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری این گوشی ردمی خواهد بود.

نسخه مجهزبه هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی Redmi Note 11SE را با قیمتی حدود ۸ و نیم میلیون تومان می‌توان خرید، خرید نسخه‌ی مجهزبه ۴ گیگابایت رم این گوشی برای بازی کردن پیشنهاد نمی‌شود.

بهترین گوشی مناسب بازی شیائومی تا 10 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان پوکو ایکس ۵

پوکو X5 شیائومی

«پوکو X5 شیائومی» که در مرز ۱۰ میلیون تومان قرار دارد باتکیه‌بر قدرت تراشه Snapdragon 695 عملکرد بسیار خوبی را در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد؛ البته اختلاف عمکلردی بزرگی بین اسنپدراگون 695 و 732G وجود ندارد، اما تراشه 5G اسنپدراگون باوجود عملکرد حدود ۱۰ درصد بهتر، اشتهای کمتری به مصرف باتری دارد.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED گوشی پوکو محتوا و بازی را با وضوح فول HD پلاس نمایش داده و با نرخ حداکثر ۱۲۰ هرتز نوسازی می‌کند. همچنین ظرفیت باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که باتوجه‌به مصرف پایین تراشه طول عمر باتری خوبی را از این گوشی می‌توان انتظار داشت؛ البته شارژر ۳۳ وات نیز همراه گوشی عرضه می‌شود.

گوشی در دو ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ عرضه شده و با دو نسخه ۶ یا هشت گیگابایت رم در دسترس خواهد بود. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل است و گوشی با اندروید ۱۲ به دست کاربران می‌رسد. گفتنی است بااینکه X5 جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون دارد، اما خروجی اسپیکرها استریو نیست.

همچنین گوشی «ردمی نوت 11 پرو شیائومی 5G» که در همین بازه‌ی قیمتی است، از تراشه‌ی یکسانی بهره می‌برد و می‌تواند عملکرد مشابهی با ایکس ۵ پوکو داشته باشد؛ درضمن گوشی ردمی طول عمر باتری بهتر و سرعت شارژ دوبرابر بیشتری دارد و صدا را از طریق اسپیکرهای استریو ارائه می‌دهد. البته نماینده ردمی قدیمی‌تر است و با یک نسخه اندروید قدیمی‌تر به دست کاربر می‌رسد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 11 میلیون تومان

شیائومی 11 لایت فایوجی ان ای | Xiaomi 11 lite 5G NE

شیائومی 11 لایت 5G NE

شیائومی 11 لایت NE را پیش‌تر به‌عنوان یکی از سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار معرفی کرده بودیم؛ اما از میان‌رده شیائومی باتوجه‌به تراشه‌ای که دارد حتی می‌توان به‌عنوان بهترین گوشی مناسب بازی شیائومی در حدود ۱۱ میلیون تومان نام برد.

تراشه Snapdragon 778G در عین بهینه بودن از قدرت مناسبی برای اجرای انواع بازی‌های موبایل بهره می‌برد. نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ 90 هرتز AMOLED، اسپیکرهای استریو، ۶ یا هشت گیگابایت رم و باتری ۴٬۲۵۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر ویژگی‌های شیائومی 11 لایت ان ای هستند؛ همچنین وزن بسیار کم این دستگاه، فشار کمتری را به دست و گردن کاربران در استفاده طولانی مدت وارد می‌کند.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 12 میلیون تومان

بهترین گوشی بازار - پوکو اف ۴ شیائومی | POCO F4 Xiaomi رنگ نقره ای

پوکو F4‌ شیائومی

به بازه قیمتی می‌رسیم که می‌توان با اتکا به قدرت تراشه‌های حاضر در دل گوشی‌ها، اکثر بازی‌های موبایلی را با نرخ فریم بالا و حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کرد. «پوکو F4 شیائومی» هم با بهره‌مندی تراشه Snapdragon 870 در اجرای بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی را به‌نمایش می‌گذارد.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، تکمیل‌کننده عملکرد خوب تراشه برای اجرای هرچه‌ بهتر بازی‌های موبایلی، نمایشگر و باتری خوب است. F4 نیز با داشتن نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات بسته‌ی بسیار خوبی از امکانات را برای گیمرها فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های گوشی بالارده شیائومی می‌توان به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهزبه OIS، اسپیکرهای استریو، بدنه‌ی شیشه‌ای و عرضه با اندروید ۱۲ با پوسته‌ی MIUI 13 اشاره کرد.

بهترین گوشی مناسب بازی شیائومی تا 15 میلیون تومان

شیائومی ۱۱ تی | Xiaomi 11T

شیائومی 11T

ترکیب تراشه‌ی ۶ نانومتری Dimensity 1200 با عملکرد گرافیکی پایدار، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، اسپیکرهای استریو و ‌شارژ سریع ۶۷ وات، «شیائومی 11T» را تبدیل به یک گوشی مناسب گیمینگ ارزشمند در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۷ میلیون تومان کرده است. این گوشی توانایی اجرای بازی محبوب پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیکی بالا و ۹۰ فریم‌برثانیه دارد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 17 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۷ میلیون تومان پوکو اف ۴ جی تی

پوکو F4 GT شیائومی

«پوکو F4 جی تی»، ارزان‌ترین گوشی گیمینگ شیائومی مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 محسوب می‌شود که البته ‌مشکلاتی در زمینه‌ی تولید گرمای بیش‌ازحد دارد.

پوکو با استفاده از نسخه‌ی سوم فناوری LiquidCool و تعبیه‌ی محفظه‌ی بخار دوگانه‌ای به بزرگی ۴٬۸۶۰ میلی‌مترمربع در داخل این گوشی، گرمای تولید‌شده‌ی تراشه پرچم‌دارش را تا حد زیادی مدیریت می‌کند. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، ماشه‌های بالاجهنده‌ی مخصوص بازی، چهار اسپیکر استریو JBL و باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع ۱۲۰ وات از دیگر ویژگی‌های گوشی گیمینگ پوکو هستند.

به شدت پیشنهاد می‌شود با افزایش یک تا دو میلیون تومان به بودجه‌ی خود سراغ خرید گوشی پوکو F5 شیائومی بروید؛ البته اف ۵ مانند اف ۴ جی تی از برخی امکانات گیمینگ مانند تریگر بی‌بهره است و طراحی جذاب‌تری را هم ارائه نمی‌دهد، اما مشکلات گرمای بیش از حد در اف ۵ مشاهده نمی‌شود و گوشی عملکرد بسیار خوبی را در بازی‌ها،‌ بدون افت فریم، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 18 میلیون تومان

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی پوکو F5 به رنگ آب

پوکو F5 شیائومی

«پوکو F5 شیائومی» به‌پشتوانه‌ی تراشه جدید، بهینه و قدرتمند Snapdragon 7+ Gen 2 عملکرد خیره‌کننده‌ای در این بازه‌ی قیمت ارائه می‌دهد، عملکردی که شاید در سطح اسنپدراگون هشت نسل یک باشد؛ اما مشکلات داغی بیش‌از حد و ناپایداری این تراشه را کنار گذاشته است.

F5 از نمایشگر بسیار خوب AMOLED با پشتیبانی از نرخ ثبت لمس ۲۴۰ هرتز، امکان نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 بهره می‌برد که محتوا ارا با وضوح FHD+ و بیشینه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایش می‌دهد. اندازه‌ی نمایشگر نیز ۶٫۶۷ اینچ است که ۸۸٫۹ درصد قاب جلویی گوشی را اشغال می‌کند.

فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ و رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۷ وات و عرضه با رابط کاربری MIUI 14‌ برپایه‌ی اندروید ۱۳ هم از دیگر ویژگی‌های پرچمدار پوکو محسوب می‌شوند.

همچنین دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل و اسپیکرهای استریو با قابلیت پشتیبانی از صدای Hi-Res هستند. گفتنی است نسخه رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت گوشی پوکو F5 حدود ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 20 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ بالارده شیائومی ردمی کی ۵۰

ردمی K50 شیائومی

گوشی «ردمی K50 شیائومی» یکی از بهترین و پایدارترین تراشه‌های موبایل را در محدوده قیمتی حدود ۲۱ میلیون تومان دارد و به لطف عمکلرد بسیار خوب آن، بازی‌ها را روان و بدون لگ اجرا می‌کند. تراشه مدیاتک Dimensity 8100 قدرتی به‌اندازه اسنپدارگون 888 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد،‌ با این تفاوت که عملکرد بسیار بهتری در زمینه کنترل حرارت از خود نشان می‌دهد.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتزی OLED و باتری ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۷ وات نیز دو ویژگی دلخواه گیمرهای موبایل در این گوشی بالارده شیائومی محسوب می‌شود. بلندگوهای استریو، دوربین اصلی ۶۷ مگاپیکسل و عرضه با رابط کاربری MIUI 13 برپایه اندروید ۱۲ دیگر امکانات ردمی K50 شیائومی را شامل می‌شوند.

گفتنی است نسخه‌ی ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی گوشی بالارده ردمی، حدود ۱۹ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

شیائومی 12

بهترین گوشی ها | شیائومی ۱۲ - Xiaomi 12 رنگ صورتی

«شیائومی 12» به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده و علاوه‌براین، از نمایشگر ۶٫۲۸ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، بلندگوهای استریو Harman Kardon و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژ سریع ۶۷ وات نیز بهره‌مند است.

گفتنی است که این پرچم‌دار خوش‌دست شیائومی علاوه‌بر این‌که برای گیمینگ مناسب است، از کیفیت ساخت بسیار بالایی بهره می‌برد و همچنین دوربین‌هایی با عملکرد عالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس اگر علاوه‌بر گیمینگ، از دوربین گوشی نیز بسیار استفاده می‌کنید، این گوشی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 25 میلیون تومان

بهترین گوشی مناسب بازی شیائومی تا ۲۵ میلیون تومن پوکو اف ۵ پرو

پوکو F5 پرو شیائومی

تراشه بهینه و قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED با دقت ۱٬۴۴۰ در ۳٬۲۰۰ پیکسل در کنار باتری حجیم ۵٬۱۶۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۷ وات ترکیب بسیار خوبی را تشکیل می‌دهد تا گوشی شیائومی «پوکو F5 پرو» را تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی تا حدود ۲۵ میلیون تومان کند.

از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار پوکو می‌توان به عرضه با اندروید ۱۳، جنس بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای، پشتیبانی نمایشگر از نرخ ثبت لمس ۴۸۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 و همچنین دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهزبه OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر اشاره کرد.

بلندگوهای دوگانه با پشتیبانی از صدای Hi-Res نیز تجربه‌ی تماشای محتوا و بازی کردن را روی گوشی جدید پوکو دلچسب‌تر خواهد کرد. نسخه رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت پوکو F5 پرو شیائومی در بازار حدود ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد؛ البته این دستگاه در بازار تغییرات زیادی داشته و در مقاطعی ممکن است ناموجود باشد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 30 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۳۰ میلیون تومن ردمی کا ۶۰ اولترا

ردمی K60 اولترا شیائومی

«ردمی K60 اولترا شیائومی» یا ردمی K60 اکستریم ادیشن یک گوشی گیمینگ تمام عیار است و هر چیزی که یک گیمر از گوشی انتظار دارد را در بهترین حالت ممکن در اختیارش خواهد گذاشت.

نمایشگر ردمی کی 60 اولترا با اندازه‌ی ۶٫۶۷ اینچ از پنل OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، نرخ ثبت لمس ۴۸۰ هرتز و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ بهره می‌برد. تصویر می‌تواند با رزولوشن ۲٬۷۱۲ در ۱٬۲۲۰ پیکسل و با حداکثر روشنایی ۲٬۶۰۰ نیت در حالت HDR به نمایش درآید؛ همچنین استانداردهایی مانند HDR10+ و دالبی ویژن نیز فهرست ویژگی‌های نمایشگر این گوشی شیائومی را تکمیل می‌کنند.

در بخش تراشه به مدلی از مدیاتک می‌رسیم که از نظر برخی کاربران به پای تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام نمی‌رسد؛ اما تراشه چهار نانومتری Dimensity 9200+ حدود ۲۰ درصد در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای و تا حدود ۲۷ درصد در پردازش‌های گرافیک‌محور از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک بهتر ظاهر می‌شود.

ظرفیت باتری ردمی K60 extreme edition‌ به ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و با حداکثر توان ۱۲۰ وات شارژ مجدد خواهد شد. این گوشی با سه ظرفیت ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت به بازار عرضه شده و رم دستگاه نیز به حداکثر ۲۴ گیگابایت می‌رسد که به همراه مدل یک ترابایتی در دسترس خواهد بود.

عرضه با اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14، بهره‌مندی از فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0، اسپیکرهای استریو باکیفیت و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر، قابلیت ضبط ویدئو 8K و فیلم‌برداری 10 بیت HDR10+ از دیگر امکانات گوشی پرچم‌دار ردمی محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی شیائومی مخصوص گیمینگ تا 35 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی ۱۲ تی پرو | Xiaomi 12t Pro رنگ سیاه

شیائومی 12T پرو

تراشه‌ی اصلاح‌شده و بهینه‌ی کوالکام، Snapdragon 8+ Gen 1 موجود در بطن «شیائومی 12T پرو» مشکلات گرمای بیش‌ازحد نسخه‌ی استاندارد و مصرف زیاد انرژی آن‌را تاحدودی کاهش داده است؛ همچنین از دیگر امکانات ۱۲ تی پرو می‌توان به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، بلندگوهای استریو تنظیم‌شده توسط Harman Kardon، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع ۱۲۰ وات اشاره کرد.

گفتنی است شیائومی با به‌کارگیری سیستم خنک‌کننده ترکیبی محفظه‌ بسیار بزرگ بخار با ورقه‌های چندلایه‌ی گرافیت و لایه‌ی نیترید بور در پرچمدارش سعی در جلوگیری از داغ شدن گوشی در پردازش‌های سنگین کرده، اما موفقیت ۱۰۰ درصدی حاصل نشده است.

البته شاید از نظر عملکرد در بازی‌ها تفاوتی بین دو گوشی پوکو اف ۵ پرو و شیائومی ۱۲ تی پرو وجود نداشته باشد؛ چراکه از تراشه‌ی یکسانی بهره می‌برند، اما از نظر نرم‌افزاری، دوربین و کیفیت ساخت گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود اگر فقط بازی کردن با گوشی برای شما اولویت خیلی زیادی دارد، سراغ گوشی پوکو F5 پرو با حدود ۷ میلیون تومان قیمت پایین‌تر با همان مقدار رم و حافظه بروید؛ همچنین می‌توان با حدود نصف این قیمت سراغ خرید پوکو اف ۵ بروید که عملکرد آن حدود ۲۰ درصد ضعیف‌تر از ۱۲ تی پرو خواهد بود.

بلک شارک 5 پرو شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی در بازار ایران را «بلک شارک 5 پرو» می‌توان نامید؛ البته شیائومی 12 پرو نمایشگر بهتری از پرچم‌دار بلک‌شارک دارد و همچنین شیائومی 12 تی پرو از تراشه‌ی بهتری نسبت‌به گوشی گیمینگ بلک شارک بهره می‌برد، اما طراحی خاص مورد علاقه‌ی گیمرها، سیستم خنک‌کننده‌ی حرفه‌ای، رابط کاربری گیمینگ و تریگرهایی مخصوص بازی، باعث شده تا بلک شارک 5 پرو شیائومی بدل به یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار شود.

بهترین گوشی مناسب بازی شیائومی تا 40 میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی تا ۴۰ میلیون تومان شیائومی ۱۳

شیائومی 13

«شیائومی 13» مدل پایه پرچم‌داران شیائومی است که باتوجه‌ به وجود تراشه Snapdragon 8 Gen 2 در بطن این گوشی، یکی از بهترین عملکردها را در اجرای بازی‌های موبایل از خود به نمایش می‌گذارد.

نمایشگر ۶٫۳۶ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED این گوشی شیائومی محتوا را با وضوح فول اچ‌دی پلاس و حداکثر روشنایی ۱٬۹۰۰ نیت در حالت HDR به نمایش درمی‌آورد. باتری شیائومی ۱۳ ظرفیتی معادل ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد و با حداکثر توان سیمی ۶۷ وات و بی‌سیم ۵۰ وات قابلیت شارژ مجدد دارد.

نرم‌افزار به‌روز، مجموعه‌ی دوربین‌هایی با عملکرد عالی و کیفیت ساخت بسیار بالا از سایر ویژگی‌های گوشی خوش‌دست شیائومی به‌حساب می‌آیند.

بهترین گوشی مناسب بازی شیائومی بدون درنظر گرفتن قیمت

بهترین گوشی شیائومی برای بازی بدون درنظر گرفتن قیمت شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی 13 اولترا

اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی برای بازی کردن کردن هستید و محدودیت مالی خاصی هم ندارید، جدیدترین پرچم‌دار چینی‌ها بهترین گزینه‌ی ممکن خواهد بود. «شیائومی 13 اولترا» با تکیه‌بر عملکرد فوق‌العاده تراشه Snapdragon 8 Gen 2 در بازی‌ها و وظایف گرافیک‌محور و همچنین سیستم خنک‌کننده‌ی ترکیبی (محفظه‌ی بخار بسیار بزرگ و ورقه‌های گرافیت چندلایه) یکی از بهترین گوشی‌های بازار و شیائومی برای گیمینگ است.

نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتز مبتنی‌بر فناری LTPO3 و وضوح ۱٬۴۴۰ در ۳٬۲۰۰ پیکسل،‌ بهره‌مندی از ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم، فضای ذخیره‌سازی تا یک ترابایت از نوع UFS 4.0 و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از حداکثر توان شارژ ۹۰ وات از ویژگی‌های جذاب غول مرحله‌ی آخر شیائومی محسوب می‌شوند.

چهار دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی با عملکرد عالی، عرضه با اندروید ۱۳، جنس بدنه‌ی پشتی چرمی و پشتیبانی از گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه Xiaomi 13 Ultra هستند.

البته بد نیست بدانید که قیمت گوشی شیائومی 13 اولترا در حال حاضر در حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد که برای اکثریت جامعه گیمرهای موبایل توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

به‌نظر شما بهترین گوشی گیمینگ شیائومی در ایران کدام است و جای چه مدلی را در این فهرست خالی می‌بینید؟

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟

    بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی سری بلک شارک و ردمی K هستند. این سری از گوشی‌های Xiaomi از بهترین تراشه‌های بازار، سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای، طراحی جذاب گیمینگ و تریگرهای اختصاصی برای بازی بهره می‌برند.

  • بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 10 میلیون تومان کدام مدل است؟

    شیائومی در بازه‌ی ۱۰ میلیون تومان گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ ندارد، اما ردمی نوت 11 پرو نسخه 5جی با تراشه‌ی قدرتمند، نمایشگر عالی و سریع و باتری حجیم به‌همراه شارژر سریع داخل جعبه می‌تواند انتخاب مناسبی برای انجام بازی‌های موبایل باشد.

  • بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان کدام است؟

    گوشی پوکو F4 شیائومی بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا حدود ۱۵ میلیون تومان است. تراشه‌ی قدرتمند، باتری حجیم و توان شارژ بالا و همچنین نمایشگر سریع و باکیفیت از دلایل انتخاب این گوشی محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات