بهترین سایت های مرتبط با هوش مصنوعی

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
اسکرین شات سایت های مختلف با آیکون نماد هوش مصنوعی جلوی آن ها
سایت‌های مختلفی وجود دارند که به کمک هوش مصنوعی، ابزارهای کاربردی‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
تبلیغات

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، مطمئنا واژه «هوش مصنوعی» به گوشتان خورده است. این فناوری که اکنون با ورود چت‌بات‌های پرکاربرد بیشتر از همیشه معروف‌ شده است، می‌تواند آینده انسان‌ها را متحول کند.

برای شناخت کامل این فناوری ابتدا باید تاریخچه هوش مصنوعی را مطالعه کنید. در گام بعدی باید انواع هوش مصنوعی را بشناسید تا دید روشن‌تری نسبت به آینده‌ی آن داشته باشید. اما در این مقاله قصد نداریم روی این مسائل تمرکز کنیم.

پیش‌تر در مقاله‌ای بهترین سایت‌ های جهان را به شما معرفی کردیم. حال می‌خواهیم با تمرکز روی حوزه AI، جذاب‌ترین سایت‌های مرتبط با هوش مصنوعی را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه زومیت باشید.

نکته: در بعضی از سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، به منظور دسترسی به قابلیت‌های بیشتر نسبت به نسخه‌ رایگان باید اشتراک خریداری شود.

Magic Eraser

صفحه اصلی سایت Magic Eraser که سوژه در حال حذف شدن از تصویر را نشان می دهد

آیا تا به حال شده است که در پس‌زمینه تصویر مورد علاقه‌تان فرد یا جسمی وجود داشته باشد که بخواهید حذفش کنید؟ انجام این کار به صورت دستی زمان‌بر است و دقت بالایی می‌‌طلبد. اما Magic Eraser می‌تواند به راحتی و در چشم‌برهم‌زدنی پس‌زمینه را از هر مورد اضافی پاک کند.

به منظور حذف موارد اضافه از تصویر خود، تنها لازم است وارد سایت شده و ماوس را روی آن بکشید. پس از چند ثانیه آن بخش از عکس حذف می‌شود. Magic Eraser به منظور حذف افراد و اجسام اضافه، از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته کمک می‌گیرد.

Craiyon

چند تصویر از گربه که توسط هوش مصنوعی سایت Craiyon ساخته شده

تبدیل متن به عکس یکی از قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی است که به احتمال زیاد در شبکه‌های اجتماعی آثار مختلفی که توسط آن خلق شده‌اند را دیده‌اید. در میان وب‌سایت‌هایی که توانایی انجام این کار را دارند، Craiyon یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

برای خلق آثار جدید توسط هوش مصنوعی، وارد سایت Craiyon شده و توضیحات تصویری که در ذهن دارید را به صورت متنی تایپ کنید. پس از انتخاب سبک طراحی و کلیک روی دکمه Draw، باید منتظر بمانید. لحظه‌ای بعد چند تصویر به شما نمایش داده می‌شود که براساس متن شما طراحی‌ شده‌اند.

ChatGPT

باکس گفتگو با چت‌باتChatGPT

دیگر کمتر کسی نمی‌داند چت جی پی تی چیست و می‌توان چه کارهایی با آن انجام داد. هرروز به کاربران این چت‌بات قدرتمند اضافه می‌شود و افراد بسیاری از سراسر جهان با آن صحبت می‌کنند.

چت‌بات ChatGPT می‌تواند به شما در موارد مختلف، از نوشتن نامه اداری گرفته تا شناخت افراد مختلف و آموزش غذای محبوبتان کمک کند. برای کار با آن تنها لازم است در سایت ثبت نام کرده و وارد آن شوید. سپس در باکس پایین صفحه سوال خود را نوشته و ارسال کنید. پس از مدت کوتاهی هوش مصنوعی شروع به پاسخ دادن می‌کند. به همین راحتی!

autodraw

نقاشی‌هایی در سایت autodraw که با رنگ آبی کشیده شده اند

تا به حال شده است که دنبال نقاشی یا وکتور خاصی در اینترنت باشید اما نتوانید آن را پیدا کنید؟‌ این وب‌سایت به شما کمک می‌کند بتوانید سریع‌تر به تصویر مورد نظر خود برسید.

کارکرد autodraw بدین گونه‌ است که شما نقاشی ساده اولیه‌ی چیزی که در ذهنتان است را ترسیم می‌کنید و هوش مصنوعی آن را تشخیص داده و با نمونه طراحی بهتری جایگزین می‌کند. برای مثال، در تصویر بالا چند نقاشی مشاهده می‌کنید که هرکدام نمونه‌ی بهتر شده چیزی هستند که کاربر کشیده بود.

Talk To Books

صفحه اصلی سایت Talk To Booksکه گزینه های مختلف را نشان می دهد

همه‌ی ما گاهی سوالاتی در ذهن داریم که نمی‌توانیم برای جوابشان به گوگل استناد کنیم. می‌توان به جدیت گفت که کتاب‌ها جزو بهترین منابع برای پاسخ دادن به پرسش‌های ما هستند.

از ترکیب هوش مصنوعی و گنجینه‌ی عظیم کتاب‌ها، سایتی توسعه یافته که Talk To Books نام دارد. به راحتی سوال خود را در باکس مشخص‌شده بنویسید و منتظر بمانید AI پاسختان را بدهد. درضمن، در انتهای هر پاسخ نیز مرجع آن که یک کتاب است به کاربر معرفی خواهد شد.

سایت Talk To Books می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسانی باشد که به دنبال یافتن جواب‌ها در کتاب‌ها هستند.

Summarize.tech

صفحه اصلی سایت Summarize.tech و باکس اضافه کردن لینک یوتیوب

شاید ظاهر این سایت ساده باشد اما کاری که انجام می‌دهد می‌تواند در صرفه‌جویی در زمان به شما کمک کند. در ادامه بیشتر درباره کاربرد summarize.tech صحبت می‌کنیم.

summarize.tech ابزار هوش مصنوعی‌ای است که به صورت خودکار خلاصه‌ای از ویدیوهای طولانی یوتیوب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سایت مذکور با استفاده از الگوریتم پردازش زبان طبیعی پیشرفته GPT-3 کار می‌کند. روش کارش نیز بسیار آسان است و هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند.

پس از یافتن ویدئوی مورد نظر خود، لینک آن را در سایت قرار دهید و روی دکمه کلیک کنید. پس از مدت کوتاهی، متنی حاوی خلاصه‌ی ویدئو در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

Let’s Enhance

صفحه سایت Let’s Enhance که تصویری را در پایین صفحه نشان می دهد

عکس‌های قدیمی در خود خاطرات ما را نگهداری می‌کنند؛ برای همین ارزشمند هستند. اما گاهی اوقات به قدری کیفیت خود را از دست می‌دهند که دیگر نمی‌توان مانند قبل جزئیاتشان را دید. خوشبختانه هوش مصنوعی در این زمینه نیز یاری رسان انسان شده است.

با Let’s Enhance می‌توانید به راحتی کیفیت تصاویر را افزایش دهید. تنها کافی است عکس مورد نظر خود را وارد سایت کرده و روی Start Processing کلیک کنید. پس از چند ثانیه نتیجه نهایی برای دانلود آماده می‌شود.

Huemint

سایت Huemint و ترکیبی از رنگ های مختلف برای برند

رنگ‌ جزو اصلی‌ترین عناصر طراحی است و باید هنگام انتخاب آن‌ دقت بالایی داشت. گاهی اوقات این کار برای افراد سخت خواهد بود، به همین دلیل Huemint به کمک می‌آید.

Huemint سیستم یادگیری ماشینی‌‎ای برای انتخاب بهترین رنگ در طراحی نهایی است. اگر در پیدا کردن رنگ مشکل دارید،‌ حتما از این وب‌سایت استفاده کنید.

Character.ai

کاراکترهای مختلف در سایت Character.ai

دوست دارید با ایلان ماسک درباره مسائل مختلف صحبت کنید یا از ماریو درباره حسش نسبت به زندگی بپرسید؟ چت‌بات Character.ai می‌تواند این امکان را به شما بدهد که با شخصیت‌های مختلف حرف بزنید.

با وارد شدن به سایت Character.ai کاراکترهای مختلفی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با کلیک روی آن‌ها وارد صفحه چت بشوید. برای مثال می‌توانید ماریو را انتخاب کرده و با آن صحبت کنید. شاید این چت‌بات مانند بعضی از رقیبانش قدرتمند نباشد اما می‌تواند شما را برای مدتی سرگرم کند.

DALL-E

تصویرهای ساخته شده با هوش مصنوعی در سایت DALL-E

یکی دیگر از ابزارهای تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی DALL-E است که این کار را به خوبی انجام می‌دهد. سرویس مذکور که نامش از ترکیب سالوادور دالی، نقاش سورئالیست و انیمیشن WALL-E پیکسار گرفته شده، مانند ChatGPT در شرکت OpenAI متولد شد.

DALL-E مدلی مبتنی‌بر یادیگری عمیق ماشینی است که با استفاده از صدها میلیون تصویر استخراج‌شده در اینترنت آموزش دیده تا بتواند تصاویر جدیدی تولید کند. برای کار با آن، در باکس توصیفی از تصویر مورد نظر خود نوشته و منتظر بمانید هوش مصنوعی آن را به اثری هنری تبدیل کند.

FORMULA BOT

صفحه اصلی سایت FORMULA BOT که اطلاعاتی درباره قابلیت های آن در اختیار مخاطب می گذارد

اکسل و گوگل شیت ابزارهایی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها کارهای بسیاری انجام داد. همچنین کدهایی خاصی برای آسان‌تر شدن کار در آن‌ها وجود دارد. اما نوشتن این کدها کار آسانی نیست. به همین دلیل FORMULA BOT برای کمک می‌آید.

سایت FORMULA BOT به کمک هوش مصنوعی خود می‌تواند توضیحاتی که از دستور مورد نظر خود ارائه می‌کنید را به کد تبدیل کند. تنها کافی است به طور واضح بگویید از کد مذکور انتظار انجام چه کاری را دارید.

Replika

صفحه اصلی سایت دستیار شخصی Replika

احتمالا صحبت‌کردن با Replika‌ شما را به یاد فیلم‌ سینمایی Her می‌اندازد. این هوش مصنوعی به‌گونه‌ای آموزش دیده که مانند انسان به حرف‌های شما گوش کرده و به آن‌ها پاسخ دهد.

Replika چت‌باتی مجهز به هوش مصنوعی است که از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) و تکنیک‌های یادگیری ماشین برای ایجاد یک تجربه چت شخصی و جذاب برای کاربران خود استفاده می‌کند. می‌توانید با نصب اپلیکیشن Replika در گوشی خود نیز با او صحبت کنید.

کاربران همچنین می‌توانند ظاهر و نام Replika خود را سفارشی کنند تا شخصی‌تر و منحصر‌به‌فردتر شود.

Stable Diffusion Online

تصاویری از گاوی در حال پریدن در سایت Stable Diffusion Online

باز هم ابزار هوش مصنوعی دیگری که می‌تواند متن را به تصویر تبدیل کند. Stable Diffusion Online جزو گزینه‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد مواردی که دوست ندارید در تصویر دیده شوند را نیز به متن خود اضافه کنید تا نتیجه نهایی بیشتر شبیه چیزی شوند که در ذهن دارید.

روش کار با آن نیز بسیار آسان است. وارد سایت شده و توصیف خود از سوژه را تایپ کنید. سپس روی دکمه سمت راست کلیک کرده و منتظر بمانید هوش مصنوعی از متن شما تصویری خلق کند.

Fotor Background Remover

صفحه اصلی سایت Fotor Background Remover و تصویری که بکگرداند آن در حال حذف شدن است

حذف کردن پس‌زمینه کار آسانی نیست، خصوصا اگر جزئیات زیادی در تصویر باشد. اما هوش مصنوعی می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

سایت Fotor Background Remover از هوش مصنوعی برای حذف کردن پس‌زمینه تصاویر با دقت بالا استفاده می‌کند. می‌توانید به راحتی تصویر خود را در سایت وارد و روی دکمه حذف بکگراند کلیک کنید. تنها طی چند ثانیه پس‌زمینه سوژه به طور کامل پاک می‌شود.

NAMELIX

اسامی و لوگوهای رنگارنگ در سایت NAMELIX

ممکن است تاکنون خواسته باشید نامی برای برند یا کانال یوتیوب خود انتخاب کنید که خاص باشد و در عین حال توجه افراد را به خود جلب کند. این سایت می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

با وارد شدن به NAMELIX از شما خواسته می‌شود که برند خود را به صورت کوتاه توصیف کنید. همچنین گزینه‌های دیگری نیز به نمایش درمی‌آیند که هر کدام برای دستیابی به نتایج بهتر هستند.

در نهایت صفحه‌ای مملو از نام‌ها و لوگوهای مختلف به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید از میان‌ آن‌ها گزینه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در این مقاله ۱۵ سایت جالب که از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند را معرفی کردیم. مطمئناً تعداد بسیار بیشتری از آن‌ها وجود دارد اما سعی کردیم گلچینی از این وب‌سایت‌ها را در اختیارتان قرار دهیم.

لطفا اگر وب‌سایتی مربوط به هوش مصنوعی وجود دارد که شما از آن استفاده می‌کنید، نام آن را در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات