بتمن در شب بارانی با لباس سیاه و خفاش

تماشا کنید: با هوش مصنوعی، بتمن را به میدان آزادی تهران آوردیم!

وقتی فناوری، دست هنرمندان را از پشت می‌بندد
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰مطالعه 1 دقیقه
ابزارهای DALL-E 2 و Midjourney که به هوش مصنوعی متکی هستند، صرفا با بهره‌گیری از متن، هر عکسی را که بخواهید خلق می‌‌کنند.
تبلیغات

هوش مصنوعی سال‌ها روند پیشرفت را طی کرده است و امروز کد می‌نویسد، ترانه‌سرایی می‌کند، جت‌های جنگنده را به پرواز درمی‌آورد و به ربات‌های چهارپا برای تمرین نظامی کمک می‌کند.

درحالی‌که کاربران از پیشرفت‌های هوش مصنوعی هیجان‌زده‌اند، شماری از تحلیلگران به قدرت کشتار هوش مصنوعی اشاره می‌کنند و میلیاردرهای پرحاشیه معتقدند هوش مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین خطرها برای آینده‌ی تمدن است.

به‌لطف ابزارهای هوش مصنوعی مثل DALL-E 2 و Midjourney می‌توانید بدون تخصص در حوزه‌ی طراحی و نقاشی، تصاویری منحصربه‌فرد بسازید که گاهی اوقات بسیار عجیب‌و‌غریب می‌شوند. زومیت به همین بهانه نگاهی به این دو هوش مصنوعی قدرتمند انداخته است.

با تماشای ویدیو در یوتیوب زومیت، ما را در تولید ویدیوهای ارزشمندتر حمایت کنید.

فناوری با سرعت بالایی پیشرفت می‌کند. درحالی‌که تا یک‌و‌نیم دهه قبل امکان اسکرول روی نمایشگر گوشی، شور و هیجان را به مردم تزریق می‌کرد، امروزه به ابزارهایی دسترسی داریم که با اتکا بر هوش مصنوعی، به هر سؤالی پاسخ می‌دهند. ChatGPT محبوب‌ترین نمونه از ابزارهای هوش مصنوعی محسوب می‌شود، اما تنها هوش مصنوعی پرکاربرد دنیا نیست.

قبل از روی کار آمدن ChatGPT، ابزارهای هوش مصنوعی دیگری برای مدت‌زمانی کوتاه به تیتر یک رسانه‌های فناوری تبدیل شدند. DALL-E 2 که توسط همان شرکت خالق ChatGPT یعنی OpenAI توسعه داده شده، از روی متن، تصویر خلق می‌کند. هوش مصنوعی Midjourney نیز کارکردی مشابه دارد.

ابزارهایی که به کمک هوش مصنوعی تصویر خلق می‌کنند، پتانسیل متحول‌سازی دنیای هنر را دارند. کارکرد این ابزارها بدین‌صورت است که متن مدنظر را وارد آن‌ها می‌کنید و منتظر نمایش نتیجه می‌مانید. هرچه متن شما جزئیات بیشتری داشته باشد، نتیجه جذاب‌تر است.

*تصویر اصلی مقاله با هوش مصنوعی Midjourney ساخته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات