جت جنگنده ارتش آمریکا ۱۷ ساعت با هوش مصنوعی پرواز کرد

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
جت جنگنده X-62A VISTA ارتش آمریکا در آسمان
ارتش ایالات متحده در همکاری با شرکت لاکهید مارتین توانست یک جت جنگنده‌ی آزمایشی را به‌مدت ۱۷ ساعت از طریق هوش مصنوعی به‌پرواز دربیاورد.
تبلیغات

لاکهید مارتین، شرکت فعال در صنعت هوافضا و تجهیزات نظامی که با ارتش ایالات متحده همکاری می‌کند، در بیانیه‌ای می‌گوید نیروی هوایی آمریکا با موفقیت یک جت جنگنده را به مدت ۱۷ ساعت با هوش مصنوعی به پرواز درآورده است. ظاهرا این پرواز در پایان سال ۲۰۲۲ انجام شده است. به گفته‌ی لاکهید مارتین، این نخستین باری است که هوش مصنوعی در هواپیمایی نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش نشریه‌ی Boy Genius Report، نیروی هوایی آمریکا از جت جنگنده‌ی X-62A VISTA استفاده کرد که نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی F-16D است. پرواز آزمایشی این جت در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا انجام شد.

یکی از محققان نیروی هوایی آمریکا می‌گوید X-62A VISTA توسعه و آزمایش تکنیک‌های مدرن هوش مصنوعی در هواپیماهای بدون سرنشین را تسریع می‌کند و باعث بلوغ وسایل نقلیه‌ی خودران می‌شود.

ایالات متحده پهپادهای پیشرفته‌ی فراوانی دارد، اما این پهپادها غالبا توسط اپراتور انسانی کنترل می‌شوند. استفاده از هوش مصنوعی برای پرواز خودکار جت‌های جنگنده اتفاق بسیار مهمی است.

دستاورد ارتش آمریکا در حالی رسانه‌ای می‌شود که در ماه‌های اخیر محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی به‌شدت افزایش یافته است. همزمان شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت و گوگل توجه بیشتری به این حوزه نشان می‌دهند. مایکروسافت با نسخه‌ی جدید موتور جست‌و‌جوی بینگ در پی ارتقاء تجربه‌ی وب‌گردی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات