اپل احتمالاً در حال توسعه پنل‌های OLED نازک برای نمایشگرهای تاشو است

سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش جدیدی از منابع کره‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد اپل توسعه‌ی پنل‌های اولد نازک را آغاز کرده است؛ پنل‌هایی که احتمالاً در نمایشگرهای تاشو مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
تبلیغات

وب‌سایت The Elec اعلام کرده اپل درحال توسعه‌ی پنل‌های اولد بدون فیلتر پلاریزه‌ است. پلاریزه‌ معمولاً برای عبور دادن نور از جهت‌های خاص در نمایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا دید کاربر را بهبود دهد.

یکی از مشکلات پلاریزه‌‌کننده‌ها این است که باعث کاهش میزان روشنایی پنل‌ها می‌شوند. شرکت‌های تولیدکننده‌ برای برطرف کردن این مشکل، برق بیشتری به پنل تحویل می‌دهند که البته این روش باعث کاهش طول عمر آن خواهد شد.

مک‌رومرز با استناد به منابع زنجیره‌ی تأمین می‌گوید اپل می‌تواند با حذف فیلتر پلاریزه‌، پنل‌ها را به‌میزان درخورتوجهی نازک‌تر و برای نمایشگرهای تاشو بهینه‌تر کند. منبع این گزارش همچنین اشاره کرده که سامسونگ قبلاً از پنل‌های اولد بدون فیلتر پلاریزه‌ در گلکسی زد فولد ۳ استفاده کرده است. غول فناوری کره‌ای همچنین از فناوری Eco Square برای افزایش عبور نور و همچنین کاهش مصرف انرژی پنل‌های تاشو خود بهره گرفته است.

The Elec همچنین در گزارش ماه گذشته‌ی خود مدعی شد که اپل قصد دارد با همکاری ال‌جی، پنل اولد تاشو با شیشه‌ی پوششی فوق‌العاده نازک برای مدل‌های آینده‌ی مک‌بوک و آیپد تولید کند. این وب‌سایت همچنین اشاره کرده بود که پنل موردنظر اپل به‌جای پلی‌آمید از شیشه‌ی پوششی نازک بهره خواهد برد که نمونه‌ی آن را در بیشتر نمایشگرهای تاشو کنونی دیده‌ایم.

راس یانگ نیز اعلام کرده اپل درحال بررسی لپ‌تاپ‌های تاشو تمام‌صفحه با نمایشگرهایی با ابعاد حدود ۲۰ اینچ است. یانگ معتقد است اپل این دستگاه‌ها را در دسته‌بندی کاملاً جدیدی عرضه خواهد کرد. به گفته‌ی یانگ می‌توان از این محصولات در دو حالت استفاده کرد؛ حالت اول نیمی از نمایشگر به‌عنوان صفحه‌کلید مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در حالت دوم می‌توان با باز کردن نمایشگر و استفاده از ماوس و کیبورد اکسترنال از آن در ابعاد بزرگ‌تر استفاده کرد.

مینگ‌چی کو نیز اعتقاد دارد اپل درحال آزمایش دستگاهی با نمایشگر اولد تاشو ۹ اینچی است. کو اعلام کرده است توسعه‌ی محصول تاشو اپل در ابتدا با دستگاه‌هایی با ابعاد متوسط آغاز خواهد شد و سپس با دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تر ادامه خواهد یافت. از نظر کو، اپل درنهایت می‌تواند از نمایشگرهای تاشو در دستگاه‌های کوچک‌تر مثل آیفون استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات