اپل همچنان به‌طور جدی با مشکل تأخیر در عرضه مک‌بوک پرو مواجه است

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود کاهش محدودیت‌های ناشی از قرنطینه‌های اخیر چین در شانگهای، توانایی Quanta، از تأمین‌کنندگان اصلی مک‌بوک پروهای اپل، به‌طور جدی با مشکل مواجه شده است
تبلیغات

به‌گزارش Macrumors، با پایان‌یافتن قرنطینه‌های اخیر چین، شرکت Quanta تاکنون فقط ۳۰ درصد از ظرفیت تولید کارخانه‌ی شانگهای خود را بازیابی کرده است. این شرکت تنها مونتاژکننده‌ی مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل است و این لپ‌تاپ‌ها عمدتاً در کارخانه‌ی شانگهای این شرکت ساخته می‌شوند. CC Leung، نایب‌رئیس Quanta، به‌تازگی اعلام کرده است کارخانه‌ی شانگهای این شرکت حدود ۳۰ درصد از ظرفیت خود را بازیابی کرده است و قصد دارد به‌تدریج آن را به ۵۰ درصد برساند.

همچنین، این گزارش اشاره می‌کند بسیاری از مونتاژکنندگان دیگرِ اپل احتمالاً از مدتی قبل فعالیت خطوط تولید خود را ازسر گرفته‌اند؛ اما بسیاری از آن‌ها همچنان با مشکل کمبود قطعات مواجه هستند. مشتریان اپل در هفته‌های اخیر به‌دلیل محدودیت ظرفیت تولید ناشی از قرنطینه‌های اخیر چین و کمبود جهانی تراشه‌ها، در دریافت دستگاه‌هایشان با تأخیرهای نسبتاً طولانی مواجه شده‌اند.

هم‌اکنون فروشگاه آنلاین اپل در ایالات متحده‌ی آمریکا همه‌ی گزینه‌های خرید ازپیش‌تنظیم‌شده برای مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را با زمان تحویل بین ۲۹ ژوئن تا ۱۴ ژوئیه (هشتم تا ۲۳ تیر ۱۴۰۱) ارائه می‌دهد. تاریخ عرضه‌ی مک‌بوک پروهای ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی درباره‌ی مک استودیو (CPU/GPU 20-Core/48-Core) نیز صدق می‌کند. البته مدل CPU/GPU 10-Core/24-Core این دستگاه با تأخیر کمتر و در فاصله‌ی زمانی بین ۱۷ تا ۲۴ می (۲۷ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۴۰۱) به‌دست مشتریان خواهد رسید.

درحال‌حاضر، مدل ۲۴ اینچی iMac و مک‌بوک ایر و مک مینی تحت‌تأثیر این محدودیت‌ها قرار نگرفته‌ است؛ درحالی‌که تأخیر در ارسال مک پرو به مدل مدنظر مشتریان بستگی دارد و برخی از مدل‌های این دستگاه از ماه ژوئن برای مشتریان ارسال خواهند شد.

DigiTimes اعلام کرده است اپل از مدتی قبل، سیستم حمل‌ونقل خود را از روش دریایی به روش هوایی تغییر داده است تا تأخیر عرضه‌ی محصولات خود را کاهش دهد؛ اما فقط تعداد محدودی از محموله‌های این شرکت با روش حمل‌ونقل هوایی ارسال خواهند شد. ماه گذشته، اپل اعلام کرد اختلالات ناشی از قرنطینه‌های اخیر چین و کمبود جهانی تراشه همچنان باعث ایجاد مشکلاتی در پاسخ‌گویی به تقاضای مصرف‌کنندگان شده است که این موضوع درنهایت بر درآمد سه‌ماهه‌ی بعدی این شرکت تأثیر خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات