آیفون ۱۴ پرو احتمالاً با نمایشگر بزرگ‌تر و قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه خواهد شد

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از آن است که آیفون ۱۴ پرو به سنسور بزرگ‌تر با وضوح ۴۸ مگاپیکسل مجهز می‌شود.
تبلیغات

به‌تازگی افشاگری با نام Shadow_Leak، اطلاعات گسترده و مهمی از نسل بعدی گوشی اپل را در حساب توییتری خود منتشر کرده است. به گزارش این شخص، آیفون ۱۴ پرو از پنل اولد ۶٫۰۶ اینچی منعطف با پشتیبانی از تکنولوژی LTPO بهره می‌برد و دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۱۷۰×۲۵۳۲ پیکسل خواهد بود؛ اما راس یانگ (Ross Young)، از اینسایدرهای زنجیره تأمین اپل برخی از اطلاعات منتشرشده همچون اندازه نمایشگر را درست نمی‌داند و در پاسخ به این توییت ادعای افزایش اندازه نمایشگر و همچنین وضوح آن را مطرح می‌کند.

علاوه‌براین منابع مختلف استفاده آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی را تأیید می‌کنند. در گزارش منتشرشده همچنین به گشودگی دیافراگم f/1.3 نیز اشاره شده که احتمالاً درست نباشد؛ زیرا در گزارش‌های پیشین از همین عدد برای اندازه سنسور دوربین اصلی استفاده شده بود.

به‌نظر می‌رسد که اپل برای مدل‌های غیر پرو یعنی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از رم ۶ گیگابایت و در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس نیز از رم ۸ گیگابایتی استفاده کند که ۲ گیگابایت بیشتر از مدل سال قبل محسوب می‌شود. گزینه‌های دردسترس برای حافظه ذخیره‌سازی نیز همانند سال گذشته از ۱۲۸ تا ۱ ترابایت خواهد بود. همچنین باری دیگر به استفاده آیفون ۱۴ مکس از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز اشاره شده است.

مشخصات فاش شده از آیفون ۱۴ پرو اپل

در این گزارش پراهمیت‌ترین و جالب‌ترین موضوع را می‌توان اشاره به قیمت آیفون ۱۴ پرو دانست. به گفته Shadow_Leak پرچم‌دار بعدی کوپرتینویی‌ها برای مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی قیمتی معادل ۱۰۹۹ دلار خواهد داشت که ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۱۳ پرو است.

از دیگر مشخصات منتشرشده از آیفون ۱۴ پرو می‌توان به فریم تیتانیومی، تراشه A16 Bionic (با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC) و تأکید دوباره بر استفاده از بریدگی کپسولی‌شکل اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات