گوگل در میانه‌ی همه‌گیری کرونا روند استخدام نیروی جدید را کند می‌کند

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به دلیل فشارهای فزاینده‌ی اقتصادی ناشی از بحران کرونا قصد دارد در برنامه‌ی پیشین خود برای جذب نیرو بازنگری کند.
تبلیغات

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، به‌تازگی طی ایمیلی به کارکنان این شرکت اعلام کرده است که به دلیل رکود اقتصادی ناشی از بحران کرونا بحث استخدام نیروهای جدید در ادامه‌ی سال ۲۰۲۰ با سرعت کمتری پیگیری خواهد شد. همچنین گوگل قصد دارد در سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌ی بازاریابی و دیتاسنترها بازنگری‌هایی صورت دهد.

اعلام این خبر پس‌ از نمایان شدن موجی از اثرات منفی ناشی از این بحران در بخش‌های مختلف اقتصاد ایالات‌متحده صورت می‌گیرد. تاکنون میلیون‌ها نفر در این کشور اعلام بیکاری کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد دنیای فناوری نیز با وجود شرکت‌های عظیمی که زمانی بیش از یک تریلیون دلار ارزش داشتند از مشکلات مالی در امان نخواهند بود. به‌عنوان‌مثال گوگل و فیسبوک احتمالا باتوجه به خانه‌نشینی مردم و نبود تبلیغات در حوزه‌های مسافرت و سرگرمی با کاهش درآمد تبلیغاتی در فصل جاری رو‌به‌رو خواهند شد.

ساندار پیچای در پیام خود وضعیت را بدین نحو تشریح کرده است:

ما تصمیم داریم تعداد استخدامی‌های جدید را کاهش دهیم؛ بااین‌حال، در تعداد اندکی از بخش‌های راهبردی روند پیشین جذب نیرو را ادامه خواهیم داد و همچنان افرادی که استخدام شده اما هنوز شروع به کار نکرده‌اند را به محیط کار معرفی خواهیم کرد.در بحران فعلی، درست همانند بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ کل اقتصاد جهانی دچار آسیب شده است. گوگل و شرکت مادر آن یعنی آلفابت نیز از تأثیرات منفی این همه‌گیری جهانی مصون نبوده‌اند. ما در اکوسیستمی از شرکا و کسب‌وکارهای به‌هم‌پیوسته فعالیت می‌کنیم و بسیاری از آن‌ها در حال حاضر تحت فشار زیادی قرار دارند.

پیچای اظهار کرده است که شرکت متبوعش در سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۰ هزار نیرو استخدام کرده است و طبق برنامه‌ی قبلی بنا داشت در سال جاری نیز همین تعداد نیرو جذب کند؛ اما به خاطر مشکلات پیش آمده ابعاد برنامه‌های جذب نیرو را در بخش‌هایی که برای موفقیت شرکت حیاتی نیستند کاهش می‌دهد. همچنین روند شروع به کار افرادی که تاکنون جذب شده‌اند ممکن است به دلیل دشواری در آموزش یا تأمین تجهیزات مثل لپ‌تاپ یا کلیدهای امنیتی با تأخیر رو‌به‌رو شود.

همه‌گیری کرونا تاکنون باعث تحولات عمیقی در عملکردهای گوگل شده است. این غول جست‌وجوی اینترنتی از کارکنان خود در سرتاسر جهان خواسته است که از خانه کار کنند. همچنین این شرکت مجبور به لغو دو رویداد بزرگ خود یعنی کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O و کنفرانس کلاد نکست شده است.

گوگل تنها شرکت بزرگ دنیای فناوری نیست که به خاطر همه‌گیری اخیر اقدام به کاهش جذب نیرو می‌کند؛ مایکروسافت نیز چندی پیش از توقف موقت استخدام نیرو برای برخی عناوین شغلی خبر داده بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات