توئیتر تمامی کارکنانش را ملزم به دورکاری کرد

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باتوجه به افزایش روزافزون نگرانی‌ها در مورد شیوع کرونا، توئیتر در اقدامی بی‌سابقه، تمامی کارکنانش در سرتاسر جهان را ملزم به دورکاری کرده است.
تبلیغات

توئیتر اوایل هفته‌ی گذشته تمام کارکنانش را به دلیل شیوع ویروس کرونا به کار کردن از خانه تشویق کرده بود و به‌طور خاص کارکنان ساکن هنگ‌کنگ، ژاپن و کره‌ی جنوبی را ملزم دورکاری کرده بود. اکنون با گسترش بیشتر این ویروس در جهان و افزایش نگرانی‌ها، این شرکت اقدامات احتیاطی خود را تشدید کرده است. توئیتر طی بیانیه‌ای تمامی کارکنانش در سرتاسر جهان را موظف کرده است که به‌صورت دورکاری به انجام فعالیت‌های کاریشان بپردازند. در بیانیه‌ی این شرکت این‌طور آمده است:

اولویت نخست ما حفظ ایمنی و سلامت کارکنانمان است. همچنین ما حمایت از جامعه، افراد آسیب‌پذیر و همین‌طور کارکنان مراکز بهداشتی درمانی که در خط مقدم این همه‌گیری هستند را جزو مسئولیت‌های خود می‌دانیم. در همین راستا، تصمیم گرفته‌ایم توصیه‌های احتیاطی را از تشویق به دورکاری فراتر ببریم و کار کردن از خانه را برای تمامی کارکنانمان در سرتاسر جهان اجباری کنیم. به‌خوبی از بی‌سابقه بودن این اقدام آگاهی داریم اما باید توجه داشت که شرایط فعلی نیز بی‌سابقه است.

روز گذشته، سازمان بهداشت جهانی رسما بیماری کووید ۱۹ را یک همه‌گیری جهانی اعلام کرد. طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۱۲۷ هزار مورد ابتلا به این بیماری در ۱۱۴ کشور جهان گزارش شده است و آمار مرگ‌ومیر جهانی از ۴۰۰۰ تن عبور کرده است.

توئیتر اعلام کرده است که برای تمامی کارکنان خود از جمله کارکنان ساعتی و پیمانکاری، تسهیلاتی برای تجهیز و راه‌اندازی دفتر خانگی در نظر گرفته است. کارکنانی که به سبب نوع وظایف، فعالیت از خانه برایشان مقدور نباشد مطابق روال قبلی دستمزدشان را دریافت خواهند کرد.

توئیتر تنها شرکت دنیای فناوری نیست که کارکنانش را ملزم به دورکاری می‌کند. گوگل روز سه‌شنبه‌ی هفته گذشته از حدود صد هزار کارمند خود در آمریکای شمالی تقاضا کرد که به‌صورت دورکاری به انجام فعالیت بپردازند. روز بعد نیز این شرکت به اکثر کارکنان جهانی خود توصیه‌ی مشابهی انجام داد. آمازون نیز از کارکنانش در ایالت‌های تحت تأثیر قرار گرفته‌ی آمریکا، نظیر واشنگتن، نیویورک و کالیفرنیا درخواست کرده است از آمدن به دفاتر کاری خودداری کنند.

سایر شرکت‌های مطرح حوزه‌ی فناوری نظیر اپل و مایکروسافت نیز از کارکنان خود در مناطق مختلف درخواست انجام وظیفه به‌صورت دورکاری کرده‌اند؛ بااین‌حال، دستور توئیتر مبنی بر اجباری بودن دورکاری برای تمامی ۴۹۰۰ نیروی کاری این شرکت شدیدترین اقدام احتیاطی است که تاکنون دیده‌ایم.

ناگفته نماند که تقریبا تمامی رویداد بزرگ جهانی نظیر کنگره‌ی جهانی موبایل و کنفرانس سرگرمی E3 به دلیل نگرانی‌های مشابه لغو شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات